Kromme remschijven

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Laufofo, 13 jan 2010.

  1. De naven zijn zelfs vervangen en ik kan me niet voorstellen dat ze na 4 keer onder garantie vervangen van schijven universele rommel erop zouden zetten. Wat kan dit nog meer kromme schijven veroorzaken?
     
  2. Trillen in het stuur kan door 3 dingen veroorzaakt worden:

    1: spelling in de ophanging
    2: kromme schrijven
    3: kromme naven


    Wordt er niet zeer sportief geremt? of te wel op het laatste moment vol in de ankers? keer op keer?
     
  3. #23 dutchguy, 22 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 apr 2010
    4: roest of vuil tussen de remschijf (maar deze zijn vers, dus zal wel niet)
    5: velg niet goed gecentreerd op de naaf (pasringen?)
    6: lagers (en nee... dit kan je niet altijd horen!)
    7: banden niet goed gebalanceerd
    8 wielen krom
    9: banden defect/productiefout (onbelast goed, belast niet goed gebalanceerd)
    10: aandrijfassen: speling op 1 of meerdere homokineten

    Als ik zo doorga, dan kan ik waarschijnlijk nog wel wat verzinnen.
    Sportief remmen heeft niet meteen als resultaat dat de schijven krom trekken.
    Sterker nog..... mensen die alleen maar aaien over het pedaal, hebben er vaker last van.
     
  4. Mits de schijven gelijk weer worden gekoeld door de rijwind. :P
     
  5. Sportief remmen zal niet de oorzaak zijn aangezien voordat deze ellende begon, ik tienduizenden km's zonder problemen heb gereden (met dezelfde auto).

    Zou het kunnen dat de blokken heel licht aanlopen op de schijven waardoor de schijven te heet worden en dus krom trekken?

    Ik zal morgen de garage maar weer even bellen. Ik laat het wel weten als het probleem boven water is.
     
  6. Dat kun je na een rit wel voelen. Als je je hand bij de velg houd en dan al veel warmte voelt zijn ze te warm. Als ik het goed heb begrepen lopen schijfremmen altijd iets aan. Maar niet zo veel dat dit veel warmte geeft. Ik kan na een rit van 40 km mn remmen gerust aanraken, zonder me te branden.
     
  7. Mijn linker voorrem piept zo hard dat ik het naast me in het chassis hoor...
     
  8. Goed inremmen die blokken Rob.

     
  9. De schijven zijn wederom (volgens mij inmiddels voor de 5de keer) onder garantie vervangen. Helaas hebben ze bij mn garage geen idee meer waardoor de schijven weer krom zijn geworden.
    Ik ga ze maar weer heel voorzichtig inrijden en maar hopen dat deze schijven wat langer dan 2.500 km mee gaan :???:
     
  10. Inmiddels alweer een paar honderd km verder lijken de schuiven nog niet krom getrokken. De soap gaat wel verder... Na het vervangen van de schijven had ik een lichte trilling in het stuur. Ik dacht dat mn banden gebalanceerd moesten worden. Ik heb dat afgelopen week laten doen (Profile). Er was inderdaad onbalans en dit hebben ze eruit gehaald. Mn stuur trilt nu echter nog steeds! :cussing:
    Ik ben er onderhand behoorlijk klaar mee. Ik heb nu twee nieuwe naven, nieuwe fuseedragers, nieuwe schijven en twee nieuwe uitgebalanceerde banden eronder liggen en boven de 100 trilt mn stuur nog steeds. Wat kan er in vredesnaam nog meer mis zijn???
     
  11. velg krom kan ook nog
     
  12. Kromme velgen.... band met hoogteslag, band welke gecubt is. Misschien wat trilling in de achterwielen wat wordt doorgegeven naar voren.
     
  13. De schijven bleken gelukkig niet weer krom getrokken te zijn. De trilling in het stuur werd veroorzaakt door mijn banden die gecupt bleken. (na 2 maanden). De banden zijn alle 4 onder garantie door Profile vervangen door nieuwe pirelli's. De auto rijdt nu weer als een zonnetje zonder trillen :-)
     
  14. Helaas te vroeg gejuicht. Na een paar duizend km heb ik weer kromme schijven. Kent iemand hier een goede specialist die mij hier van af zou kunnen helpen? Ik heb niet het gevoel dat de dealer dit nog gaat verhelpen.
     
  15. Heb je wel gelijkmatige druk van je remcilinders ????
     

Deel Deze Pagina