Hallo, Ik ben helemaal nieuw hier maar heb al flink gezocht over het plaatsen van een sportfilter in mijn Focus van 2002 Wagon Cool Edition. Vele filters heb ik voorbij zien komen. Graag zou ik een advies willen hebben welk filter er voor mijn auto geschikt is. Ik heb nu van mijn oude auto (Focus) een standaard sportfilter geplaatst maar dan gaat de luchtinvoer aardig tekeer als ik mijn stuur bij een draaiende motor beweeg. Ik hou dan ook de kleine slang over die aan het luchtfilterhuis is bevestigd. Alvast bedankt voor jullie reacties Grt
Een "gewone" K&N vervangingsinleg filter doet al wonderen, als je meer wilt: dan kun je de K&N 57i kit nemen.
ik heb zelf een green twister filter gemonteerd en een carterfilter en ben er erg blij mee.motor klinkt lekker rauw bij het optrekken. http://focusclub.nl/forum/attachment.php?attachmentid=857&d=1204214762
Heb je diesel of benzine? Ik zou nooit voor een open systeem gaan bij een diesel namelijk i.v.m. de herrie.
daar heb ik hem juist voor gemonteerd, vermogen verschil merk je toch niet (overigens bij een benzine, dus wel wat minder dan een diesel)
Ik twijfel nog steeds of ik volgend jaar een vervangingsfilter zal plaatsen in mijn 1.8 TDCi. Het gewone filter zal dan toch weer vervangen moeten worden. Er staan echter ook berichten op het internet waaruit blijkt dat zo'n vervangingsfilter meer troep doorlaat en daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.
Ga er maar vanuit dat als je een K&N inlegfilter neemt dat er echt geen troep doorheen komt, dit zal K&N nooit toelaten. Wij heben op onze vorige focus (1.8 TDDi) zo'n filter gehad, maar daarmee kregen we het gevoel dat hij er slechter op reed, en ook niet zuiniger, daarbij moet ik wel eerlijk zijn om te zeggen dat op dat moment de temp.sensor in het luchtfilterhuis behoorlijk afweek, en dat wisten we toen niet, we hebben het niet geprobeerd met de nieuwe sensor. Nu in onze huidige focus (1.6i) ligt er al weer ruim 1 jaar een K&N in, bevalt prima, verwacht geen wonderen, maar je merkt het wel iets. Sinds 1 maand ligt er ook 1 in de Scénic (2.0i) daar merk je het wat meer, dat komt omdat de filter belachelijk klein is, en nu met de K&N veel makkelijker kan "ademen", ook vind ik dat het effect bij een kleinere motor minder te merken is als bij een grotere motor.....maar dat is logisch te verklaren
Hmm, als de auto dan lekkerder gaat rijden en in ieder geval niet meer gaat verbruiken dan ga ik dat ook maar eens doen denk ik. Het standaard filter moet toch eens per jaar vervangen worden en het vervangingsfilter niet. De prijs is het dan dus wel waard. Nu nog maar eens zoeken wat aangeraden wordt, Green of K&N.
Er vanuit gaande dat je een 1.8 TDCi fase I 74 KW hebt, dan zou je van K&N de 33-2819 moeten hebben en kost rond de €46,-
Bedankt dat je dat hebt opgezocht. Zojuist heb ik nog wat verder gezocht en ik houd het toch maar bij het gewone filter. Wat ik voornamelijk lees is: - Wanneer het K&N luchtfilter niet voldoende geolied is laat het teveel troep door. - Wanneer het K&N luchtfilter teveel geolied is, kan die olie op de luchtmassameter komen waardoor deze stukgaat.
Je koopt hem voorgeolied door K&N, en pas na ongeveer 60.000 á 80.000km moet je hem pas reinigen, ik heb bij 2 luchtfilters in het verleden ze zelf geolied met motorcrossluchtfilterolie, jaren goed gegaan, dat soort uitspraken vallen bij mij een beetje onder bangmakerij.....maar als je het niet vertrouwd dan zeker niet doen Overigens zal het bij de mensen waar het zogenaamd fout is gegaan toch aan hun zelf liggen en hebben ze de filter te snel na het olien teruggeplaatst en zijn gelijk gaan rijden, K&N heeft een reinigingskit in de verkoop met een zeer duidelijke instructie, houd je je daaraan dan kan er niks fout gaan...
Kan weinig misgaan met een K&N. Heb in diverse auto's een K&N filter gehad en nooit problemen. Dat gezeur over LMM (luchtmassameter) komt uit de VAG-hoek waar die dingen bij bosjes sneuvelen. Bij Fordjes hoor je dit nauwelijks.
Zal toch wel.ik heb hem bij een autoshop vandaan.deze filter is universeel.ik heb hem gekocht omdat ik niet de luchtfilter in het zicht wilde hebben.vind dat niet mooi en tevens zuigt hij zo ook niet de warme motorlucht op.
Heb zelf een 1,8 TDDI icm een K&N vervangingsfilter en ik heb totaal geen last van de zaken waarmee Dexter last mee heeft gehad. Snellere respons op het gaspedaal, minder verbruik (maar dat kan misschien aan de grijze massa liggen), gemakkelijker op toerental komen (en zeker vanuit het lagere toerengedeelte. Ik ben fan!
Ik rijd al 30.000 km zonder problemen. Motor klinkt minder rauw en pakt makkelijker op vanuit lage toeren. Tevens kan ik nu makkelijk in de 4e en 5e versnelling rijden bij maar 1200 toeren. Hier te koop: Op Ebay voor nog geen €40,- (incl verzendkosten) Bij www.efkaimport.nl voor €54,- (incl verzendkosten) NOTE: uitgaande van een Focus Mk1