1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoog stationair toerental

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door BlackPantherFocus, 7 feb 2008.

  1. idem hier en echt exact hetzelfde... zolang de auto vanuit een koude start blijft lopen kan ik rijden wat ik wil, alles gaat goed. Stop ik en start ik de auto, dan begint de doffe ellende.
     
  2. He kijk aan,
    Hetzelfde probleem. Alleen heb ik zoals je kunt zien nog geen reacties gehad. hopelijk komen er nu wel verhelderende reacties!
     
  3. Toevallig beide 1.6i Zetec??
    nu wil ik niet alle toerentalproblemen over 1 kam scheren, maar volgens
    meerdere personen uit de autowereld zou dit toch enigzins naar je
    nullastregelklep terug te leiden zijn, dit word ook wel de
    nullast/warmtedraairegeling genoemd.
    Meer details over hoe en wat vind je hier: http://focusclub.nl/forum/viewtopic.php?t=8310&start=0

    Ik hoop dat dit voor beide de oplossing mag zijn :wink:
     
  4. Ik heb het topic even doorgelezen, alleen zie ik verder geen resultaten van mensen die dus die nullastsensor vervangen hebben. Weet jij toevallig of dit bij die mensen de oorzaak was?
     
  5. Meestal is reinigen voldoende,
    bij ons liep hij extreem laag, dus het tegenovergestelde van jullie.
    Ik heb toen de boel gereinigd en een nieuwe gaskleppositiesensor
    omdat ik die gemold had, daarna alles weer normaal.
    Het reinigen is het proberen waard............toch?
     
  6. Kan volgens mij weinig kapot gaan aan de nullastregelklep. Je hebt hem er in 1 minuutje af, dus zou gewoon eens proberen of reinigen helpt.
     
  7. Mijn auto gaat Dinsdag naar de dealer om te kijken naar het toerentalprobleem. Ik heb nog 1,5 week garantie dus nog net op tijd. Motormanagement resetten en reinigende middeltjes door de brandstof doen heeft niet gewerkt.

    Ben dus erg benieuwd!
     
  8. Geweldig!!

    Ik mag mn auto over 1 uurtje op gaan halen. Het probleem is opgelost. Nu is het zo dat ik dit probleem nooit zelf had kunnen oplossen.

    Wat ze hebben vervangen.
    -Regelklep stationair toerental. (loste het niet op)

    één van de twee kabels van de sensor die op de stuurbekrachtigingspomp zit was stuk en is vervangen. En de pakkingen van het inlaat spruitstuk zijn vervangen. De software is eerst geupdate naar de nieuwste versie. Dit werkte niet. Op aanraden van de importeur is de oude software van 2001 erop gezet en opnieuw geprogrammeerd, maar ook dat werkte niet.

    Ze zijn 3 dagen bezig geweest met mn auto maar uiteindelijk is het opgelost.
     
  9. Beetje laat, maar bij mij is ook de sensor van de stuurbekrachtingspomp vervangen.. probleem opgelost. :)
     
  10. waar zit die sensor van de stuurbekrachtiging of is dit een domme vraag
     
  11. ja dat vraag ik me ook al af waar dat zit.
    iemand foto of kan even zeggen waar dat zit?

    alvast bedankt
     
  12. Die zal hoogstwaarschijnlijk op de stuurbekrachtigingspomp zitten.
     
  13. Hoe kan de sensor van de stuurbekrachtiging invloed hebben op het stationaire toerental?
     
  14. Omdat tijdens het sturen de stuurbekrachtigingspomp meer vermogen vraagt waardoor het stationaire toerental inzakt. Om dit tegen te gaan is er een sensor gemonteerd die er voor zorgt dat tijdens het sturen het toerental iets wordt verhoogd.

    Als de sensor kapot is kan het voorkomen dat het toerental net iets te ver zakt tijdens het sturen met een stationair draaiende motor waardoor de motor afslaat.
     
  15. Heeft iemand het problem al opgelost bij een focus 2 fase 1?

    Ik heb namelijk het zelfde problem bij mijn C-max.
     

Deel Deze Pagina