Dutchguy's Focus

Discussion in 'Mijn Focus' started by dutchguy, Jan 22, 2008.

  1. Ik ben op dit moment al niet te spreken over het veergedrag van de achteras, voor mijn gevoel veert hij nu te veel.
    Verder zijn de veerkarakteristieken niet zo heel veel anders met deze st170 veren. Het zijn voornamelijk de dempers die het verschil maken: st170 dempers zijn gefabriceerd door Sachs. De veren komen echter gewoon uit dezelfde fabriek als de standaard veren.

    Dus we gaan zien wat dit oplevert... :cool: Als het niet bevalt dan is het maar een half uurtje werk :mrgreen:
     
  2. Ik kan me voorstellen dat aangezien de st170 veren korter zijn, ze ook minder inveren bij hobbels en dus strakkere veren zijn. Of zit ik nu helemaal mis?
     
  3. Dat is de theorie.....
    Maar het zou maar zo kunnen dat Ford alleen de dempers harder heeft gemaakt, en deze veren praktisch dezelfde veerkarakteristieken hebben als de trend veren.
    Er is denk ik maar 1 manier om achter te komen ;)

    Als alleen de veren niet bevallen, kan ik ook nog de originele st170 dempers plaatsen :D
     
  4. Had je de potgrond nodig:baeh:
     
  5. Potgrond? cement heeft een hogere dichtheid!
     
  6. denk wel dat dit de juiste oplossing is voor de Focus. De auto komt optisch beter uit de verf omdat deze; als de berekeningen kloppen, mooi horizontaal komt te staan. Als extra plus zou je dan een betere wegligging/veergedrag moeten krijgen. Ben benieuwd!
     
  7. #927 Chris van S., May 31, 2011
    Last edited by a moderator: May 31, 2011
    Achterkant veert te veel? Ben eigenlijk benieuwd in welke omstandigheid. Over drempels? Op de rechte baan? Of door de bochten heen?

    Mooi experiment wat je stap voor stap uit moet voeren om uit het onderstel te halen wat je wilt.
    Ik zou vast de finis nummers klaarleggen van de ST170 achterdempers. Maar dat ben ik he ;)

    Aangezien de Focus in het algemeen aan de achterkant lekker happy is zou ik de achterkant niet veel lager en dus strakker zetten dan die ene cm. Als de auto aan de achterkant wat happier word zou ik een goede uitlijning uitdoktoren om de achterwielen ietsjes camber te geven als dat mogelijk is.
     
  8. Die finis nummer heb ik wel, maak je daar maar niet druk om :cool:
    Over drempels veert hij me net te veel, daar merk ik het het meest.
    Maar ook in wat scherpere bochten wil hij behoorlijk overhellen, vooral aan de achterkant.
    Ik denk dat dit een stuk verbeterd met deze st170 veren.
    Dikkere stabistangen begin ik niet aan met een standaard rijhoogte, want daar heb ik foto's en horrorverhalen van gelezen op een Amerikaans forum; iets met gescheurde/gebroken draagarmen enzo.

    Zoals je je misschien herinnert, heb ik verstelbare camber-draagarmen in mijn achterwielophanging.
    Dus tweaken zal prima gaan; sterker nog... ik heb al van alles geprobeerd.
    Het zal misschien wat vreemd klinken, maar met wat minder camber gaat hij strakker door de bochten als met ietsje meer (ten opzichte van de aangeraden/gemiddelde fabriekswaarden).

    Soms moet je gewoon wat proberen om je nieuwsgierigheid te stillen. :mrgreen:
     
  9. Ik heb een nieuw speeltje gekocht :)
    Dus vanaf nu kan je ook voor alle verlagingen of gewone vervanging van je veren bij me terecht!


    [​IMG]
     
  10. Ik zal het onthouden:D Niet dat ik hoop dat ze snel kapot gaan maar toch:D
     
  11. #931 dutchguy, Jun 5, 2011
    Last edited by a moderator: Jun 5, 2011
    Ik heb er gelijk maar gebruik van gemaakt :)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    De focus is ongeveer 1,3 cm gezakt aan de achterkant.
    Zo staat het niet allen stukken beter, maar is de vering ook een klein beetje stugger; precies zoals ik het wil hebben.
    Op de foto met de 2 veren kan je mooi zien dat de st170 veer iets korter is en een winding minder heeft.
     
  12. Staat erg mooi zo ja!
     
  13. Staat hem idd goed :D

    :thumbup:
     
  14. kijk is aan:D

    staat nu hetzelfde als mijn focus zie ik:)
     
  15. Net wat de auto nodig had!:thumbs:
     
  16. De auto staat nu echt mooi recht nu. Werkte de veerspanner goed?
     

  17. Ook Wagons?
     
  18. Patsurrrrrrrrrrrr.... :middelvingers:

    Ongelooflijk dat je telkens opnieuw weer een nieuw knutselproject weet te vinden. Maar ik moet toegeven: het ziet er erg strak uit! *flap flap*:cheer:
     
  19. Bij Lars is het FAP FAP :mrgreen:.

    Hij is geen vrouw. :middelvingers::mrgreen:

    Sorry weer :ontopic:.

    Goed bezig kerel. What`s next? Rolkooi, interieur eruit Recaro`s, slicks en dan er een ringtoy van maken?

    Ondertussen een andere fofo kopen en dan opnieuw beginnen????

    ;)
     

Share This Page