1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Poets - How to's & Info

Discussie in 'Wassen & Poetsen' gestart door Boyd, 7 nov 2007.

  1. Ik gok dat je voor Mequiars kiest omdat dat makkelijk te verkrijgen is ?
    Zoals Dwayne ook al aangeeft zou mijn lijst er heel anders uit zien als starter.

    Je hebt bijvoorbeeld 3 "soorten" beschermingsmiddelen (NXT tech2 wax, de synthetic sealant en de Carnauba wax).
    Beetje overdone als je het mij vraagt.

    De detailer sprays van Mequairs zijn niet echt zuinig in gebruik te noemen, zeker die bedoeld is om te clayen.

    Ook die watermagneet doet bij lange na niet wat hij moet doen en op een zachte lak wil hij ook wel eens krasjes (swirls) achterlaten.

    Mijn lijstje zou er als volgt uitzien :
    Monello Washmitt

    Monello droogdoek

    Spray & Wipe (kan je 1:1 aanlengen met water)

    Poorboys EXP

    Poorboys Prof Polish
     
  2. #1642 Matthiias, 2 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jan 2014
    Alvast bedankt allemaal voor de reacties.
    Het zit zo: in februari verwacht ik mijn nieuwe Ford Focus.
    En met de koude en de winterperiode wil ik dat de wagen al van in het begin goed bestand is er tegen.

    Maar het is niet alleen de bedoeling om de wagen goed winterbestand te maken, ook voor verdere poetsbeurten :)

    Zal zo dadelijk eens kijken naar de lijst die me is doorgestuurd.
     
  3. Bestaat er een goede site waar je goede poetsproducten kunt bestellen om je (nieuwe) auto alvast mooi te wassen en klaar te maken voor de koude winter?
     
  4. Eens rondneuzen. Zijn er wash mitts die zeker aan te raden zijn?
     
  5. Ik zou van diverse merken een starterskit samenstellen. Dan heb je betere kwaliteit hoor.
     
  6. [​IMG]

    Ok, ik heb de eerste 3 stappen gehad, wat raden jullie me aan om voor stap 4 te gebruiken.
    Ik zat zelf aan Swissvax te denken, maar wellicht iemand een beter/voordeliger idee?
     
  7. Swissvax is wel euh heel niet specifiek, denk je aan een bepaald product of gewoon iets uit die lijn?
    Wat wil je bereiken met de wax/sealant is de vraag, show glans of duurzaamheid. Nu is die duurzaamheid bij jou denk ik niet zo heel hard nodig met maar 5000km per jaar.
     
  8. Gaat bij mij erom om de lak een goede bescherming te geven tegen insecten van de in op de mooie dagen dat die naar buiten mag.

    ook wil ik dat ie een beetje de show wetlook krijgt, maar ga ik ga geen Swissvax Concorso wax kopen.

    ik bedoelde deze sealant van swissvax: http://www.swissvax.nl/store/products/9
     
  9. Mijn eerste reactie, jezus wat een geld. Zelf ken ik die specifieke waxen niet, maar hier staat een review: http://forum.carclean.nl/cc_postst3559/Review--Swissvax-Shield-and-Concorso.aspx
    Hier nog iets: http://autodetailing.nl/forum/showthread.php?2315-Swissvax-Shield-wax
    Shield lijkt mij wel een mooie wax, maar die prijs...

    Gebruik zelf Collinite 915 en Autoglym HD Wax, welke ik beiden goed vind, ook qua standtijd. Heb bijna 4 maand geleden de auto van de buurvrouw in 2 laagjes Autoglym HD gezet en deze heeft nu nog een mooie beading.

    Nu zie ik in je topic dat je de RS gewassen en gekleid hebt. Ben je in het bezit van polijstmiddelen en een paint prepare/cleaner om de ondergrond klaar te maken voor de wax?
    Anders komt dat er namelijk ook nog bij. De standtijd van waxen kan behoorlijk worden aangetast door de onderlaag namelijk. Bijvoorbeeld: http://www.swissvax.nl/store/products/21
     
  10. Shield is een topper! Hier zou ik wel even de Cleaner Fluid voor aanschaffen om de standtijd te verlengen. Gijsbert haakt hier inderdaad mooi op in, want de preparatie is misschien nog wel belangrijker dan de wax.

    Toch zou ik niet zoveel geld uitgeven hoor. Voor die prijs koop je misschien wel 2,3 of 4 mooie waxen met een goede duurzaamheid. Met AG HD heb je een goede wax te pakken.
     
  11. Met een Dodo Juice wax of de Monello Ibrido haal je met gemak dezelfde standtijd (zo niet langer) dan met die Swissvax.

    Heb zelf ook een redelijk uitgebreide Swissvax collectie met hele mooie spullen maar enorm overpriced tov bijvoorbeeld een Dodo Juice.

    Het is mij inziens echt niet zo dat je door een Swissvax wax ineens een 2x zo diepe glans of standtijd krijgt.
     
  12. Klopt zeker wat je zegt Arjan. De naam Swissvax is ook waar je voor betaald. Het verschil tussen de glans van een SV wax of die van Collinite heb ik nog niet met het blote oog kunnen waarnemen. Zoals eerder gezegd is de voorbereiding echt van belang. Zonder de goede voorbereiding heb je aan een dure wax helemaal niets.
     
  13. Heren hartstikke bedankt voor de tip.
    Ik heb nooit erbij stil gestaan dat je nog preparer/cleaner moet gebruiken voor de wax.
    Ik heb 'm na het kleien met Ultimate liquid wax met de hand zachtjes ingesmeerd.

    Ik even googelen op Hg HD, Dodo Juice wax & Monello Ibrido, zal ook gelijk kijken naar een preparer/cleaner.
     
  14. Ik heb natuurlijk wel Quick detailleer gebruikt bij het kleien.
     
  15. #1658 dwayneNMGN, 26 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jan 2014
    Om eerlijk te zeggen heb ik ook vaak een wax gebruikt direct na het kleien. Het is niet dat het helemaal niet kan hoor ;).
     
  16. Moeten is een groot woord, zoals Dwayne aangeeft kan het ook prima op alleen de lak.


    In sommige gevallen is het ook beter om het op de schone lak aan te brengen, zeker als het je om standtijd gaat.
    Bij moderne coatings doe je niet anders dan de lak polijsten (cleanen), ontvetten en dan direct de coating op de schone lak aanbrengen.

    De standtijd is afhankelijk van de minst langst houdende factor, een glaze tussen je lak en je wax zal de standtijd van een wax in 95% negatief beïnvloeden omdat die vaak maar enkele weken zijn werk doet.


    Op de Astra gebruik ik wel een cleaner, aangevuld met een glaze en een wax uit "show" overwegingen omdat ik daar glans en flakepop belangrijker vindt dan standtijd.
    Op de bedrijfswagens (de Focus en Vito) doe ik dat juist weer niet na het polijsten om een zo lang en goed mogelijke bescherming te kunnen bieden.
    De Astra wordt een keer of 4 per jaar volledig aangepakt, de bedrijfswagens maar 1 of 2x per jaar.
    De Vito is in mei 2013 gedaan (met een coating) en die is na 20.000km nog als nieuw aanwezig.

    Mocht je dus willen gaan voor standtijd en bereid zijn om er wat geld aan te besteden dan is het wellicht het overwegen waard om eens naar een coating te gaan kijken. Wel goed de handleiding lezen (auto moet dan de eerste 24 uur droog kunnen staan bij temp. van minimaal 15 graden).
     
  17. Thanks voor de tip.
    Dat laatste is geen probleem, ik heb een garage die altijd op kamertemperatuur blijft. ;)
     

Deel Deze Pagina