1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met installeren dagverlichting op Focus II

Discussie in 'Exterieur' gestart door Duckmole, 16 mei 2007.

  1. Dag Mauce,
    Toen ik dit las ben ik gelijk aan de slag gegaan in mijn Focus Wagon Titanium 2009. Ik neem aan dat dit ook voor dit type geldt.
    Ik kreeg het bovenste (kleine) kapje wel los.
    Het grote onderste kapje krijg ik niet los ik durf niet te hard er op los te gaan.
    Naar benden schuiven lukt niet.
    Hoe zit dit vast kun je nog een tip geven of toch een foto.
    Alvast bedankt.
    Ton
     
  2. #302 caveman85, 7 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2009
    Hallo Ton,
    Ik heb het gisteren ook direct geprobeerd in mijn Wagon Titanium 2008 en daar ging het ook wat lastig. Je moet eerst het bovenste kapje eraf halen (dat had je al). Daarna de spiegel helemaal naar boven stellen en dan kan je de onderste kap eraf halen. Doe dit door de onderste kap naar je toe te trekken/bewegen, dus richting de spiegel. Tergelijkertijd trek je het kapje naar beneden (niet té voorzichtig! Het is stevig spul!) en dan schiet ie los.

    Daarna wordt het spannender;
    De twee zilveren beugeltjes heb je zo los (ook weer naar je toe, je ziet de scharnieren wel zitten). Het "kastje" wat daar onder zit, met een Ford logo en een datum van fabricage is moeilijker los te krijgen. Het is mij gelukt door voorzichtig met een dunne platte schroevendraaier er tussen te "wippen" en toen schoot ie los.

    De twee middenste "spiegeltjes" afplakken met zwarte isolatietape, terugplaatsen en in de omgekeerde volgorde alles er weer op en aan en het werkt perfect!!
     
  3. Need i say more.....?
     
  4. automatisch verlichting aan overdag werkt

    Toppie mannen :D:D:D:D:D:D
    Eindelijk geen omkijken meer naar.;););)
    Regensensor blijft prima werken!
    Dat ze daar bij de Ford niet op kunnen komen:confused::confused:!!!!
    Bedankt
    Ton
     
  5. HAHA! Om deze opmerking moet ik lachen!
    Als Ford wilt dat de lampen altijd aan blijven staan kunnen ze dat zo inbouwen. Sterker nog, dan bouwen ze helemaal geen lichtsensor meer in.....
     
  6. Maar dit is de mooiste en goedkoopste oplossing. Stukje tape erover en klaar... Nog een voordeel; bij leaseauto's (zoals de mijne), kan je het zo weer verwijderen en "origineel" inleveren :)
     
  7. Bedankt voor de informatie. Ga ook een poging wagen. De auto stand vind ik net niet handig zoals deze standaard werkt. Als het helemaal licht is of helemaal donker werkt het prima maar het gaat juist om de overgangen, dan gaan ze net te vroeg uit of te laat aan. Voor mij is het tape ook een mooie oplossing om niet steeds op te letten of de lampen al niet uit gegaan zijn.
    Ben benieuwd of ik dit zelf kan.......:D
     
  8. Camera mee, dan kan je direct foto's maken voor op dit topic :) Ik had even geen camera bij de hand, dus heb het niet gedaan, anders moet ik alles weer los halen :)
     
  9. Gelukkig maar, want het is eigenlijk om te huilen dat een Ford dealer deze simpele wens niet kan vervullen.
    Ton
     
  10. Ok, ik begreep dat je bedoelde dat Ford als constructeur daar niet op kon komen, Sandeaa.
    Ik weet niet hoe deze oplossing met de dealer is besproken. Creativiteit is inderdaad ver te zoeken bij dealers, wat weer een dikke plus is bij de specialisten.
    Althans dat is ook mijn ervaring toen ik bij dealers werkten.
    Ik weet wel hoe dat komt maar dat doet er verder niet toe.

    In elk geval is het stukje tape wel een mooie oplossing, simpel en goedkoop.
    Wat ik alleen wel opvallend vind. Ik rijd in een ST van BJ 10/05, (dus 1 van de eerste focussen) En mijn auto heeft ook een regen/licht sensor waarbij ik ook het dagrijrelais heb bijgezet, weliswaar zonder de zekeringen ivm de verlichting op het dashbord en achter (heb ik bewust gedaan). Dus de werking van de lichtsensor zie ik nog steeds tijdens het rijden. In tegenstelling tot jullie klachten gaat mijn verlichting steeds stipt op tijd aan. Ik kan er niet anders dan complimenteus over zijn.
    Dus is het zo dat nieuwere focussen een nieuwe type sensor heeft die wat trager reageerd? Of is mijn mening anders dan die van jullie terwijl de werking bij elke Focus gelijktijdig is?

    Nou moet ik zeggen dat ik klanten aan de balie heb gehad die ook klaagden over hun regen/licht sensor van hun auto. Sommige klanten hadden gelijk, bij hun auto reageerde de licht sensor te traag bij het testrijden. Een nieuwe sensor en/of opnieuw inleren van de sensor was de remedie. Maar ik heb ook proefgereden in auto's, waarbij de bestuurder klaagde dat de lichtsensor zo traag reageerde, maar waar het systeem keurig netjes hetzelfde reageerde als bij de demo auto's van het bedrijf.
    En dan reed ik 1 dezelfde stuk met veel lichtwisselingen (tunnels e.d.) op klaarlichte dag.
    Dus zal de waarheid in het midden liggen?
     
  11. @XR5Turbo:
    Ook ik ben een tevreden gebruiker van de auto-stand. Oke, soms is het een beetje donker door bewolking of regen en dan schakelt het licht niet aan. Maar over het algemeen ben ik zeer tevreden.

    @Mauce:
    Als je zo klaar bent met je werk, mag je het bij mijn auto ook doen. Dan zorg ik dat de foto`s op het forum komen. Maar zorg eerst dat je die ^#$%#$ offerte klaar hebt! (zijn collega`s..)

    Groeten,

    Robert
     
  12. licht aan

    Waar de waarheid ligt weet ik niet.
    Boeit mij ook niet zo want ik rij altijd met licht aan!
    Het ging er mij om dat als ik de sleutel wanneer dan ook omdraai het licht aan gaat.
    En dat is nu gelukt met de afgeplakte sensor.
    De dealer kreeg dit niet voor elkaar!
    Ik rij nu tevreden en ben ook beter zichtbaar.
     
  13. Ik ben wel benieuwd of het stukje tape blijft plakken als de auto de gehele dag in de zon heeft gestaan. Het nadeel van tape is dat wanneer het warm wordt het niet meer zo goed plakt.

    Een andere oplossing om altijd met licht aan te rijden is omhet te schakelen via een relais. Wanneer je het contact aanzet wordt het het relais geschakeld, dat dan weer de verlichting schakelt. Als je het contact uitzet dan valt het relais af en gaat de verlichting uit.
    Dit was de oplossing waar een van de monteurs van mijn dealer mee aankwam.
    Toen ik zei dat het via een relais en een draadbrug kon ( Mijn Focus is uit 2007) kon hij dat niet eerst niet geloven, nadat hij het bij mij had gezien dat het zo wel werkte was hij zeer lovend en ging dat gelijk bij zijn eigen auto inbouwen. (Dus niet alle dealers zijn hetzelfde)
     
  14. Dan mag ik het bij jouw auto ook doen, mag? Betaal jij de broodjes dan maar eens op vrijdag.....moet ik altijd doen....HaHa....(zijn collega's)...:D:D:D
     
  15. Ik denk inderdaad dat de sensoren n de nieuwe Foucessen iets trager zijn. Op het moment dat ik de sensor afplak, duurt het even voordat het licht aanging (hij is nu altijd afgeplakt :p). Op het moment dat ik hem weer in het volle licht hield, duurde het soms tot een minuut voordat de lichten weer uitgingen.

    Er zit dus toch een zekere vertraging in de sensoren. Oplossing; afplakken, dan doen ze het altijd en ben je goed zichtbaar :P

    Over het blijven zitten van het tape na een warme dag;
    Het printplaatje zit strak tegen het raam aan, dus ook al zou de tape los gaan, blijft het wel op z'n plaats door de klemmen die om de sensoren zit, dus ik verwacht daar geen problemen mee!
     
  16. Zo zijn ze geprogrammeerd. Dat is om te voorkomen dat ze steeds aan en uitspringen als je bijvoorbeeld even onder een viaduct rijdt of 's nachts onder een lantaren door rijdt.
     
  17. Dat mogen ze dan ook wel eens doen bij dat irritante signaaltje wanneer het van 1 graad naar 0 gaat en het gele vries tekentje rood wordt, na 2 keer weet ik echt wel dat het glad kan zijn en hoeft ie niet 30 keer te doen. Of kan ik dit ergens uitzetten? Thnx alvast.
     
  18. Dat is inderdaad erg irrirant. Vooral bij een schommeling van 4 graden gaat het ding continue te keer! Iemand een oplossing?
     
  19. Signalen uitzetten via boordcomputer.
     
  20. Ja, akoestisch signaal kan je uitzetten
     

Deel Deze Pagina