[MENTION=23373]PhoenixNLx[/MENTION] weet niet of je bij mij bedoelde maar heb idd de teller niet aangepast van me boordcomputer maar de 1op16.1 is ook op de pomp gemeten en km-teller of je nu 150pk of 180pk hebt rij je in deellast en onder de 3500rpm dan zal er geen groot verschil in zitten. ga je de turbo echt gebruiken en kom je zelfs boven de 3500rpm uit dan zal idd 182pk iets minder zuinig kunnen zijn. echter die is wel eerder op snelheid
Goeie keus geweest om alles in dezelfde kleur te zetten. Krijg je een heel andere auto van. Maar is dat jouw caravan? En wie is we?
Ja daar ben ik zelf ook blij mee Verder was "ons" dit jaar ik en een vriend die ik ken via het orgelspelen, we hebben dan ook de nodige kerken bezocht
Fijn om te lezen dat je Focus het goed heeft volgehouden met de sleurhut erachter. Via Facebook al gezien dat jullie aantal unieke orgels hebben bespeelt. Zal ook eens een paar silvervisions bestellen, staat echt netjes ipv de oranje bolletjes
[MENTION=35999]Henk58[/MENTION] Met de caravan erachter was het verbruik ongeveer 1 op 8-9. De meeste tijd hebben we 90 op de teller gereden, wat neerkomt op 85km/u op de gps.
Begin november kreeg ik van Gert Jan een berichtje of ik interesse heb in een spoiler. Daar had ik zeker interesse in. Dus hij is meteen aan de slag gegaan en sinds vorige week maandag heeft de Focus dus een spoiler
De en profil foto komt eraan, eerst weer even wassen 1e Kerstdag begon het accu lampje te branden tijdens het rijden. Na uitlezen bleek dat hij de communicatie naar de startmotor/generator module kwijt was. Na wat heen en weer bellen en meten en uitlezen bleek dat de dynamo nog wel zijn werk doet, maar dan op wat vreemde waardes. Na verder onderzoek bleek dat de BMS niet was gereset nadat de nieuwe accu was geplaatst. Dus dat heb ik zelf alsnog gedaan. Alles leek weer opgelost tot vanmorgen... De auto wilde niet starten en de spanning van de accu bleek 11,8v te zijn. Lijkt mij vreemd aangezien ik er donderdag en zaterdag mee naar Hoogeveen ben geweest en zondag naar Luttelgeest. Morgen zet ik hem bij de garage neer en dan kijken ze hem tussen de andere afspraken door na. Hopen dat ze snel wat vinden.
Als het BMS systeem niet word gereset bij het plaatsen van nieuwe accu dan kan deze snel kapot gaan omdat het BMS systeem niet de juiste waardes berekend volgens mij.
Lijkt mij ook mogelijk inderdaad. Ik heb vanavond nog even verder gekeken, bij het starten hoor ik het relais klikken en na een seconde of 2 weer een lichtere klik. Nadat ik op aanraden van mijn vader de auto iets heb verzet startte de auto ineens weer. Is het mogelijk dat de poelie van de startmotor niet tussen de tanden van het vliegwiel kon komen?