1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 Focus 3 wagon van Robert: nieuwe xenonpitjes

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door rfknol, 12 dec 2016.

  1. Heb je al meer info hierover?
    Ik heb ook een probleem met spanning.
    Soms loopt ie stationair en heb ik gewoon maar 11,5V. Als ik dan gas geef gaat hij wel omhoog naar de 14V, maar stabiel is het niet, lampen flikkeren ook enzo....
    Garage vermoedt Dynamo. Ofwel, weer 500 euro :/
     
  2. Bij mij was het spanningsprobleem veroorzaakt doordat de accu wel was vervangen maar de BMS niet gereset, waardoor die de accu behandelde als oude accu.
    Het startprobleem wordt hoogstwaarschijnlijk door kabelbreuk veroorzaakt.
     
  3. Afgelopen week was het weer tijd voor een beurt en de apk. Aangezien hij er toch stond heb ik meteen laten kijken naar het probleem met de parkeersensoren (wat zich uiteraard niet meer voordeed toen hij daar was...) en ik heb het Ford logo op de achterklep laten vervangen.
    Hij is glansrijk door de apk gekomen, maar ze hadden wel olielekkage geconstateerd aan de motor. Omdat het lastig was om de juiste plek aan te wijzen hebben ze hem schoongemaakt en ben ik vandaag weer even langs geweest voor controle. De kleppendekselpakking lekt iets. Dat gaan ze repareren als de Focus 4 juni voor de terugroepactie weer naar de dealer gaat.
     
  4. Intussen werkt alles weer naar behoren.
    Helaas heeft er iemand wat moeite gehad om óm mijn auto heen te rijden. Uiteraard is er geen briefje of iets dergelijks achtergelaten en mag ik de schade zelf opknappen.

    Eerste inschatting is ongeveer 2000 euro schade en dan weten we nog niet wat er achter de bumper kapot is gegaan. Koplamp is in ieder geval ook beschadigd 20180918_190132.jpg
     
  5. Ah sh*t man! Ik had een poosje geleden zoiets aan de achterbumper & plaatwerk onder tankklep :(.

    Ook geen briefje natuurlijk. Je kunt indien je aan alle voorwaarden voldoet checken bij het waarborgfonds (lees even goed de voorwaarden door). Helaas was dat mij niet het geval dus heb ik via fixico wat offertes kunnen opvragen die het goedkoper maken dan op m'n allrisk verzekering te zetten.

    In ieder geval heel veel succes met de afwikkeling!
     
  6. Gadverdamme Robert... dat is echt kudt.
    Maar je zegt 1e inschatting €2000,- schade.
    Is dat je eigen inschatting?
     
  7. #187 rfknol, 18 sep 2018
    Laatst bewerkt: 18 sep 2018
    Is een grove inschatting van Gert Jan. Over de telefoon.
     
  8. Wow dat is een grote schade. Onwijs frustrerend dat zoiets gebeurt zonder een bericht achter te laten.
     
  9. Waarborgfonds is geen optie, dan heb je getuigen nodig van het voorval. Enige wat je kunt doen is aangifte doen, maar ja, of dat nu wat gaat helpen.

    Echt heel rot voor je :(
     
  10. Man, wat een teleurstelling zo iets.

    Misschien nog een getuige oproep ? Je weet het nooit....
     
  11. Ik heb al een oproep openstaan, maar het ziet er naar uit dat er geen getuigen zijn.
     
  12. Geen camera's in de buurt?
     
  13. Dat wel, maar die kijken allemaal de verkeerde kant op...
     
  14. Voor het waarborgfonds is iemand (mede passagier/collega/buren) die kan beamen dat jouw auto in correcte staat is neergezet op die plek en in deze staat is terug gevonden op diezelfde plek ook voldoende is, als ik het goed begrepen heb.

    Daarna krijg je nog wel de uitdaging dat het zonder twijfel schade moet zijn die veroorzaakt is door een ander motorvoertuig.

    Uiteindelijk blijft het wel een hoop gedoe met dat fonds hoor en is het zeer tijdrovend.

    Ik weet wel dat mijn verzekering het destijds allemaal wilde regelen, maar ik had geen getuigen/bewijs.
     
    rfknol en Thieske vinden dit leuk.
  15. Ai, dat is mooi klote.
    Zeker omdat er ook geen briefje is achter gelaten.
    Ik had dat geluk wel vorige maand en het is keurig opgelost.
     
  16. tegenwoordig meer regel dan uitzondering dat men zich niet meld.
    hebben we natuurlijk te danken aan het feit dat de pakkans klein is en als je al gepakt wordt kom je er met een kleine boete en een l*lsmoes wel vanaf.
    je hebt er allemaal niks aan en kan zelf voor de kosten opdraaien.
    zwaar klote is het wel. :nocheer:
     
  17. GVD dat is een behoorlijke schade. Wat een klootzakken rijden er toch rond :cussing:
    Veel succes met de afhandeling!
     
  18. Wat een kakzooi! Behalve de financiële gevolgen heb je er ook weer een hoop werk van. :nocheer:
    Maar €2000 vind ik wel heel ruim/hoog.
    Als je de zelf de onderdelen verzameld via marktplaats, onderdelenlijn en/of allegro.pl kan je een hoop kosten besparen.
    Suc6 met de afhandeling.
     
  19. #199 Factory, 19 sep 2018
    Laatst bewerkt: 19 sep 2018
    Ik neem aan dat het verzekeringswerk wordt? Dan maakt het schadebedrag niet zoveel uit.
    Anders inderdaad zelf de onderdelen kopen. Dan kom je veel goedkoper uit. Zo te zien zal het achter de bumper wel wat meevallen.
     
  20. Naja, als het bedrag maar hoog genoeg is, dan is het op een gegeven moment economisch total loss. De auto is van 2012 en ik schat dat ie over de 200.000km gedraaid heeft. Economisch total loss is nu niet het geval. Ik gok dat de auto nog zo`n €9.000,- waard is, bij total loss.

    Overigens Robert:
    Status terugroepactie(s)
    Openstaande terugroepactie(s) (1)
    Referentiecode producent 18S07

    Omschrijving defect: In de koppelingsdrukplaat kunnen barsten ontstaan.

    Materiële gevolgen: De koppeling kan slippen. Hierdoor is de rijsnelheid gereduceerd, zijn de voertuigprestaties beperkt en verspreidt de koppeling een geur. In extreme gevallen komen fragmenten van de koppeling/transmissie los en raken deze de componenten onder de motorkap.

    Mogelijk gevaar: Brand met letselschade Een (verkeers)ongeval met letselschade

    Beschrijving van het herstel: De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken bij een Ford erkend reparateur of Ford erkend hersteller. De dealer zal de koppeling testen indien nodig repareren. Bij voertuigen met een start/stop-functie wordt tevens de software aangepast.

    Contactinformatie consument
    Telefoonnr  : 020-5044646
    Internetadres : (Nog) niet bekend
    E-mailadres : erecall@ford.com

    Meer informatie bij de RDW
    Details terugroepactie[​IMG]

    Jouw wagen heeft nog een terugroepactie uitstaan.
     

Deel Deze Pagina