Beste forum club leden Naar ook het vervangen van de stuurpomp geen enkel verschil. De focus is gister geruild tegen een ford fiësta mk6 uit 2002 met een 1.3 8v. Ik heb het opgegeven. Naar 4 tot 5 maanden prutsen en zoeken naar het probleem was ik gewoon klaar. Ik wil graag iedereen veel dank zeggen en uiteraard blijf ik gewoon lekker op het forum en zal ook gewoon lid worden van de club. Rij alleen voor nu een ander model ford Groetjes David
Ik hoop dat je hier meer plezier van hebt. De 1300 is onverwoestbaar alleen de mk5 body is zeer gevoelig voor roest. Die dingen rotten onder je kont vandaan. Ik had persoonlijk een mk6 gekocht, zelfde motor veel beter plaatwerk.
Hoop inderdaad ook op meer plezier van deze. Van de roest wist ik. Deze hebben we met 2 man na gelopen en lijkt compleet vrij te zijn van roest. Dus goed bij houden moet ik een eind mee kunnen komen om hem roestvrij te houden Het is volgens mij een mk6. Maar twijfel of het nou een mk5 of mk6 is het is niet meer dat model wat afstamt van de mazda 121 Het is het model met de achterlichten die naar beneden van het dak lopen zeg maar Groet David
Dan heb je een Fiesta MK6. En de Fiesta heeft nooit afgestamd van de Mazda 121. De Mazda 121 die tussen 1996 en 2003 werd geleverd was simpelweg een Fiesta met Mazda logo's. Welke motor heeft je Fiesta? De vroege Fiesta MK6 werd geleverd met de (destijds al stokoude) 1.3 8V Endura-E motor. Deze is echter al zeer snel vervangen door de veel modernere 1.3 8V Rocam motor (Duratec).
Hallo Jw Op het luchtfilterhuis staat duratec. Dus zou dan de moderne Rocam zijn. Over de mazda. Klopt natuurlijk helemaal. Was gewoon een fiësta met mazda logo,s Groet David