1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ervaringen chiptunen 1.0 125pk mk3

Discussie in 'Performance tuning' gestart door Kellanovich, 31 dec 2020.

  1. @JW ik heb de 125pk 1.0, maar de koppeling zou het koppel na het chippen dus eigenlijk makkelijk moeten kunnen hebben als deze ook toegepast word in de 1.5/1.6?

    Zijn er voor de rest nog (risico)factoren of zou het niet echt een probleem moeten zijn bij een normale rijstijl?
    Ik rij opzich rustig en rij altijd rustig als de motor koud is, ik zou het alleen fijner vinden om net wat meer pit te hebben met inhalen/invoegen en dergelijke.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
     
  2. Ik ben werkelijk onder de indruk van je kennis! Hier steek ik ook weer een hoop van op
     
    Kellanovich vindt dit leuk.
  3. Vandaag ben ik bij BR performance geweest om mijn focus te laten chippen, helaas haalde hij niet de standaard 125pk maar had hij er maar 112.
    Wel zoals gewoonlijk bij de tuning 20pk erbij dus in verhouding blijft de winst hetzelfde en wat ik belangrijker vind (de NM) zijn hoger dan verwacht na de tuning naar 247, al met al ben ik tevreden en merk dat hij vooral soepeler en sneller oppakt op het moment dat ik gas geef.[​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
     
    Thieske, ing_BRW, LeFocus en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. 112pk standaard? Dat lijkt me niet best.

    Nm toename is wel fijn, voor mij ook de reden om chippen toch te overwegen.
     
  5. Wat voor benzine gebruik je, 95 of 98?
    Die toename in Nm is aanzienlijk moet ik zeggen :thumbup:
     
  6. Mooie curve, het is jammer dat je de vermogensverlies voorhands al had. De 247Nm verbaast me echt maar ik vindt m helemaal mooi.

    Ik had dus vorige week een dingetje

    Ik heb een achteruitrijcamera geinstalleerd 2 weken geleden. Deze moest daarna even aangezet worden in de sync 2 systeem configuratie. Ik heb mij proberen aan te melden voor Forscan (2 maanden licentie) de eerste keer maar dat lukte me op 1 of andere manier niet. Dus ik dacht hey!
    Mischien kunnen ze dat bij de lokale dealer wel even doen?!?.
    Dus ik breng me auto daarheen. En de vriendelijke man zegt "ja hoor geen probleem, ik weet niet of het lukt maar ik ga even kijken".

    Het is hem niet gelukt om de camera aam te zetten maar belde later die dag op, dat mijn auto even moest overnachten omdat op 1 of andere manier hun software er voor heeft gezorgd dat mijn navigatie uitgeschakeld stond en het systeem een beetje ontregeld was. Mooi ••• natuurlijk.
    Maar dit is de daarop volgende dag netjes opgelost.

    Ik later nog een x via Forscan geprobeert en is dan toch gelukt. Gelukkig ik heb een achteruitrijcamera!! Yeeey!!!!

    maar nu het volgende.

    De auto voelde weer lui!?..., de actie die je hebt als je in z'n 2 vanaf 2000 toeren richting de 50 en vervolgens 60 knalt. Die is weg!!

    Mijn vermoeden is dat de reset toch het chip software heeft herschreven.

    Maar goed dat ik dus de bluefin heb. Ik heb met het handheld toestel toch weer voor elkaar gekregen de pit terug in de auto te brengen.

    Blij dat ik mn bluefin heb aangeschaft.

    En rijden voelt weer fantastisch!
     
    Kellanovich vindt dit leuk.
  7. #27 Iodokus, 2 feb 2021
    Laatst bewerkt: 2 feb 2021
    Ja dat is leuk maar weet je zeker dat de software versie die is weggeschreven in de handheld gelijk is aan de versie die de dealer nu op de Focus gezet heeft of vice versa?
    Zo niet dan zou ik toch even contact opnemen met Superchips. Ik weet niet of Jamie daar nog werkt maar hij heeft in het verleden voor mij meerdere keren aanpassingen gedaan nadat de betreffende auto door de dealer was voorzien van een update. Ik wil geen onrust zaaien maar het is niet ondenkbaar dat er problemen kunnen optreden ook al lijkt alles nu goed te gaan.
     
    LeFocus vindt dit leuk.
  8. @lodokus ik tank eigenlijk bijna altijd bij dezelfde pomp en dan ga ik voor bp ultimate (98)

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
     
    Iodokus vindt dit leuk.
  9. Hmmm ok dan kan het daar niet aan liggen dat je standaard niet verder komt dan 112 PK.
     
  10. Het word gewoon weer herschreven met de eerste instelling van de bluefin.

    Denk dat de dealer werkt met een software reset. En dus niks aan t handje
     
  11. Maar 98 zou toch theoretisch de betere brandstof moeten zijn? Zou dat dan niet eerder een positief effect hebben op de standaard pk's?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
     
  12. Jazeker, maar ik maak uit je commentaar op dat je eigenlijk altijd Ultimate tankt dus 98. In dat geval kan je eigenlijk niet verklaren waarom je de standaard 125 PK niet haalt, sterker nog je zou verwachten dat je zelfs boven die 125 PK zou uitkomen.

    Dat laatste baseer ik op mijn eigen ervaring en op wat ik her en der op het forum voorbij heb zien komen. Nu kan het zijn dat die referenties allemaal 4 pitters zijn uit de eerste MK3 generatie, zelf had ik een 1.6 182 PK, dus mijn aanname kan helemaal verkeerd zijn.
    Destijds had mijn 1.6 geen 182 maar 191 PK bij gebruik van Ultimate.
    191PK.png

    Maar goed het mag de pret niet drukken je winst in trekkracht is in ieder geval aanzienlijk en dat zal je zeer zeker merken :thumbup:
     
  13. Sorry ik had je bericht verkeerd gelezen ik zie nu pas dat je zei (dan) kan het daar niet aanliggen, ik had (dan) de 1e x gemist [emoji85], maar zeker de winst is er en in nm zijn het er zelfs meer dan wat die eigenlijk zou krijgen dus ik ben zeker tevreden.
    Het was alleen even een tegenvaller toen ik de standaard pk's zag.
    Maar aan de andere kant, als ik hem zonder testbank had laten tunen had ik het niet eens geweten

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
     
  14. ik denk dat ze een update hebben gedaan, resetten kun je zelf ook door de accupool even los te halen en daar gaat je chip niks van merken.
    ik denk wat Joost bedoelt, je hebt de bleufin weer ingeladen maar die heeft dus niet de update die de dealer heeft geïnstalleerd.
    ik zou het bij de dealer even navragen over het hoe en wat en als er sprake is van een update, deze even doorgeven aan Superchips zodat hun jou een nieuwe map met update kunnen toesturen.
     
    LeFocus en Iodokus vinden dit leuk.
  15. #35 Iodokus, 3 feb 2021
    Laatst bewerkt: 3 feb 2021
    Dat is precies waar ik op doel Gerard :thumbup:

    Het kan dezelfde software versie zijn, belangrijker is dat je het zeker weet. Zoals ik al zei ik wil geen onrust zaaien, maar ik ken de producten van Superchips een beetje ;)
     
    LeFocus en gerardTDCI vinden dit leuk.
  16. Ik heb ooit een MK3.1 1.6 laten tunen door UT in Amersfoort.
    Dat reed heerlijk moet ik zeggen, al was het lastig om er niet bij elk stoplicht en wedstrijd van te maken.
    Uiteindelijk de motor in de soep gedraaid, geen aanwijzingen dat dit met het tunen te maken had. Gewoon pure pech.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  17. Daar kan ik ondertussen een mini serie overschrijven :?


    Ja dat herken ik wel, dus heb ik maar wat zwaarder geschut aangeschaft :rofl:
     
  18. dat herken ik wel van mijn MK2 diesel :D

    ook dat herken ik :schater:
    hoewel ik nu wel eens heb van, wat nou? ben toch sneller dan jou :bleh:
     
    remark6 vindt dit leuk.
  19. Dát herken ik dan weer, de wetenschap dat je plenty power hebt om 90% van het normale verkeer voor te blijven weerhoud me er vaak van om het ook te moeten bewijzen. Ik heb weleens het idee dat ik in de ST rustiger rij dan in mijn vorige auto (Seat Leon 2.0 met 150 pk.).
     
    gerardTDCI en remark6 vinden dit leuk.
  20. Ik heb nu een 182 pk automaat en daarmee heb ik inderdaad niet de hele tijd het gevoel er een wedstrijd te moeten maken, zeker in een automaat vind ik heerlijk relaxed rijden.
    Maar soms.....


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    gerardTDCI en Leon Focus vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina