Dutchguy's Mondeo RS

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door dutchguy, 21 nov 2013.

  1. Ja ik ben wel wat voorzichtiger geworden. Ben vorig jaar al een keer over de ring geweest, dat was redelijk spannend vanwege de te kleine remmen.

    Ik denk dat ik hem op een mooie dag als het niet te druk is (en ook niet teveel testosteron in de lucht hangt) nog een keer de ring laat zien.

    Precies om die reden die jij noemt :badgrin:
     
  2. Eens, overigens denk ik dat de gemiddelde knaken BMW met witte plaat beter kan rijden dan de meest dure 911's ofzo, die ik daar zie rijden. Kunnen geen lijn rijden, alleen rechtuit heel hard. Maar ik kom ook niet graag op de ring, als er teveel "testosteron hangt" ( mooi gesproken, Lars ;) ).

    Fijn dat ie overigens zo lekker loopt op peut! Nu de hikjes uit de gaspot en dan maar rijden!!! Gave auto is het toch!!
     
  3. En niet alleen om die pipo's die denken dat ze Vettel zijn. Eraf gaan en de vangrail kussen kan je serieus geld kosten. De laatste van wie ik weet dat ie daar onderuit ging, moest meen ik iets van €2000,-(!) aftikken voor de reparatie van de vangrail en de afsleepkosten.... Ik zie mij al naar huis bellen; schat.... Wordt een poosje droog brood vreten.... Heb de vangrail geraakt... Zal me vast in dank worden afgenomen. :grin:
     
  4. Hahaha, ja dat ook nog. Dan kun je er beter afgaan waar er eerder die dag al iemand afging. Maar de schade aan je auto is ook aanzienlijk, meestal.

    Anyway :ontopic:
     
  5. Woensdagavond ook even de auto bekeken, maar het is echt een strakke kar Lars! Jammer dat je niet met mijn Focus wilde ruilen :mrgreen:
     
  6. Had de mondeo ook nog even bekeken, echt een super dikke bak !
     
  7. Weinig nieuws te melden , heb alleen de rechter deurmodule vervangen.
    Nu heb ik weer twee spiegels die in hetzelfde tempo inklappen en een storingsmelding minder.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ben nog druk bezig met de s-pack mistlampen, de ombouw naar drl is bijna voltooid.
    Nog een paar kleine verstevigingen aan de aluminium beugels en de stekkers solderen.

    Binnenkort hopelijk meer hierover.
     
  8. zolang je maar iedere dag geniet gaat het goed toch Lars? :rock:
     
  9. #1029 dutchguy, 29 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mei 2016
    S-Pack DRL lampen

    Vandaag eindelijk de tijd gevonden om de s-pack mistlampen/drl's te monteren.

    Er waren nog wat kleine aanpassingen nodig; wat hoekjes wegzagen van de zelfgeknutselde beugels en ook een randje uit de bumper.

    Het eindresultaat mag er zijn! :cheer:

    Van dit:
    [​IMG]

    Naar dit:
    [​IMG]

    Hier nog wat passen en meten:
    [​IMG]
    [​IMG]


    Rest nu alleen nog het monteren van de drl schakeling zelf.
     
  10. Strak werk man!! Ziet er erg goed uit!
     
  11. dat ziet er wel strak uit :rock:
     
  12. Ziet er goed uit. Goed gelukt dus ;). Nu ik zo het gehele plaatje zie, vind ik de zilveren uitvoering van de mistlamp kappen en onderste grill persoonlijk toch wat mooier. Valt wat meer op dan de antraciete uitvoering vind ik.

    Never the less, job wel done :thumbs:


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  13. #1033 dutchguy, 29 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mei 2016
    De zilveren variant staat zeker niet mooier op mijn zilveren Mondeo ;)
    Het valt tegen elkaar weg. Daarom heeft ford op witte en zilveren auto's dit antraciete pakket gemonteerd.

    Op iedere andere kleur heb je gelijk, maar dag zag ford ook wel ;)

    Maar goed, dit is een weinig voorkomende combinatie, dat bevalt me wel.
     
  14. Smoelt weer goed zo :thumbs:
     
  15. Das ook weer zo, is denk ik ook een beetje vertekend beeld op de foto voor wat de kleuren betreffen. in ieder geval weer een coole update :cool:
     
  16. Plaatjes bij avond:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Ze staan bijna gelijk afgesteld. Waarschijnlijk zet ik de rechter nog een slag naar beneden.
    Hier heb ik de dimlichten niet aan overigens.
     
  17. Daar zit een behoorlijke bak licht in.
    Ziet er goed uit!
     
  18. #1038 dutchguy, 22 jun 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2016
    Onderstel renovatie

    Afgelopen zaterdag heb ik wat onverwacht toch maar wat groot onderhoud gedaan aan het onderstel.
    Al sinds ik de auto heb zit er her en der wat minimale speling op, maar nu was ik op het punt aangekomen dat er echt wat aan gedaan moest worden. :oops:

    Ik zag het uiteraard wel aankomen, dus had al het een en ander bij elkaar gesprokkeld afgelopen maanden.
    De lijst met onderdelen was als volgt:

    - 2x lager (met naaf)
    - 2x draagarm (inclusief rubbers en fuseekogel)
    - 2x spoorstang
    - 2x stuurkogel
    - 2x stabi stang rubber (inclusief nieuwe kappen)
    - 2x stabi stangetjes
    - 2x fuseekogel schildje
    - metalen platen aan het eind van het subframe
    - grote zak met bouten en moeren

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Vrijdag avond eerst begonnen met demonteren van de fusee's , zodat ik die zaterdag ochtend meteen bij de dealer kon persen met de juiste gereedschappen:
    [​IMG]
    [​IMG]

    De fuseekogels kon ik verwijderen met het originele gereedschap, wat een verademing is dat zeg. De tools zet je vast in het gat van een remzadel en zet je klem onder het deel waar de stuurkogel in zit. Dan draai je simpelweg de moer van de fuseekogel los en daarmee druk je de kogel los (met een beste klap!)
    Het tweede tooltje (soort inbus) gebruik je aan de achterkant en daarmee 'open' je de fusee zodat hij eenvoudig van de veerpoot af glijdt.
    Super!
    [​IMG]

    Toen hing het er zo bij:
    [​IMG]

    Nieuwe draagarmen:
    [​IMG]

    Na wat montagewerk:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Alle bouten en moeren zijn vervangen, ook van het subframe en alles er rondom heen.


    Maandag ochtend meteen richting uitlijnbank gereden en de boel weer enigzins 'recht' gezet.
    Het was nog steeds niet perfect; stuur stond iets naar rechts en de auto trok naar links.
    Nu had ik al wel zo'n donkerbruin vermoeden dat er 'iets' in de banden zit.
    Dus Vanochtend een nieuwe afspraak om de voorbanden te vernieuwen en indien nodig weer uit te lijnen.

    Zo gezegd zo gedaan: 2 nieuwe banden en opnieuw uitlijnen.
    Hij gaat nu weer super rechtuit als ik het stuur los laat , en alles staat ook weer recht :cool:
    De banden die ik heb laten monteren vertel ik later meer over, eerst een beetje ervaring opdoen.

    Er zit nog een beetje trilling in bij het remmen, maar dat lijkt langzaam minder te worden.
    De theorie is dat vanwege speling op het lager de remschijf niet mooi recht op de blokken heeft gestaan.
    Hopelijk slijt dit nog weer goed, anders moet ik van de zomer toch ook nog maar een set nieuwe remschijven+blokken monteren... :(
     
  19. had meteen al de roest even weg gewerkt, allemaal nieuwe delen en dan zo'n roestig fuseelichaam.
     
  20. weer een fris onderkantje :D
    goed bezig Lars :thumbs:
     

Deel Deze Pagina