Het is zeker mooi spul en tjha aan sommige zit helaas een prijskaartje maar als goed is ga ik er een hoop lol mee beleven
Maandag is het zover Fase 1 gaat van start Wat hoort bij fase 1 nou............. Olie wissel Van die gelegenheid maak ik er direct gebruik van om de turbo, oliekoeler, en radiator te wisselen Fase 2 zal ergens volgend jaar gebeuren Dat zijn de nokkenassen en alles wat daar bij komt. Fase 3 is koppeling en quaife. Waarom niet tegelijk, nou het zijn drie verschillende klussen en zo kan ik tussendoor even testen
Ik wissel ook "even" de turbo bij een olie wissel. O wacht, ik heb geen turbo. Nee zonder dollen, heb respect voor je dat je het blok gaat opvoeren naar rs specs met originele onderdelen.
Nu in dit theater: Vuur en vlammen deel1: de meest inefficiƫnte manier om brandstof om te zetten in herrie.
Ik zal even updaten zonder foto's helaas. De fotograaf had nog even geen tijd. Nou zoals iedereen nu wel weet was ik gisteren begonnen met fase 1 En Lars en ik hadden gedacht 1 volle dag werken moet te doen zijn. Maar helaas liep het even anders. De radiateur was zo omgewisseld en dat gelde ook voor de oliekoeler, had ook een nieuwe pollenfilter gehaald en geplaatst. De turbo losmaken ging er helaas meer kapot dat de bedoeling was. Had niet gerekend op dat de draadeinden en moeren kapot gingen bij uitdraaiden Direct gebeld maar was helaas te laat om de bestelling de zelfde dag nog te kunnen ophalen Dus daar ging de planning voor 1 dag. Vanmorgen de nieuwe draadeinden en moeren opgehaald en kon het project turbo wissel afgerond worden Nadat de boel was ontlucht en olie en water op temperatuur was geweest hebben we nog even alles nagelopen en nog wat olie erbij was het tijd van testen . Een stukje rijden en toen begon het leuke een beetje gas geven. Toen zei er 1 mag wel meer gas dus ik geef vol gas, dat was even te veel Grote knal en er was een slangenklem los van de gasklep Maar dat gefikst en heb rustig naar huis gereden Het knaagde toch wel wil toch even een blokje om. Die kwam er en kan zeggen ja de turbo komt er later in maar veel rustiger als voorheen en dat op orgineel software Heb alleen nog steeds een foutcode van de ESP. Dat is iets voor volgend jaar
Heb je melding: "esp storing" ? Daarom is dat niet esp gelinkt. Maar ik denk dat jij dat wel weet Hoe lang is de storing eral? Meestal komt er nadien, nadien, na enige tijd ook motormanagement storing
Haha jha dat dacht ik wel maar vanmorgen was de st goedgehumeurd dus lampje uit en plezier kan beginnen Dus op naar fase 2
Hierbij de foto's van de ombouw fase 1 Iets is er misgegaan bij het aflaten van de olie Bij het koelwater aflaten ging het wat beter minder gemorst De verschillen met een origineel radiateur en een aluminium versie Demontage oude radiateur Verschil tussen beide En zo ziet het eruit als de aluminium radiateur erin zit Verschil tussen een :ST: en :RS: oliekoeler De :ST: turbo En de :RS: turbo Spullen voor de nieuwe turbo Even sleutelen Nieuwe pakking en nieuwe draadeinden in en op het blok