En toen gingen we verder in een Audi e-tron

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door FordFranc, 7 feb 2012.

  1. Er zijn er zelfs wat die zijn opgebouwd naar lpg om de kosten een beetje te drukken.
     
  2. :schater::schater: die Franc.

    Lekker vent ben jij, eerst René en nu jij :schater: De VAGpolder ipv de Flevopolder :schater:

    Maar zonder gekheid een pracht auto en een verstandige keuze. De auto is mij niet onbekend, broerlief werkt bij de Volkswagen bank en heeft derhalve regelmatig leuke auto's voor de deur staan en de e-tron was er dit jaar één van. Rijdt uitstekend durf ik te zeggen. Natuurlijk heeft elk merk zijn eigen rijeigenschappen en het probleem is dat we die vaak met elkaar gaan vergelijken, logisch maar niet altijd wenselijk je bent op die manier nooit neutraal in je beoordeling.

    Geen Ford, geen Focus maar toch een hele fijne auto om menig kilometer mee te mogen rijden :thumbs:
     
  3. Nou........toch wel. Al die bezoekjes aan de dealer wordt je toch ook niet vrolijk van.

    Smaken verschillen. Ik heb met de A3 Sedan 1.4 TSI gereden in S-line trim, en dat stuurt toch erg prettig hoor. Hoekt minder dan een Focus, maar dat is niet vreemd gezien de reputatie van de Focus. Vergelijk de A3 eens met een Astra, een Auris, een Megane, en hij rijdt echt goed hoor.

    Klopt, en bij het ontwerp van het MQB platform waar oa de Golf en A3 op staan is reeds rekening gehouden met hybride, vol electrisch, aardgas etc.
    Daarom rijden ze vrijwel niet anders dan ieder ander motorblok wat je erin kunt krijgen.

    In Amersfoort?
     
  4. Hoe de 1.4 TSI rijdt, heb ik geen idee van. Ik hoop scherper dan de 2.0 diesel. Dat ding voelt en is in mijn beleving gewoon traag. Onderin gebeurt weinig, ondanks 150pk en een 6 bak. Onze 1.6 tdci voelt levendiger en dat is echt geen strepentrekker. Maar Mike, een A3 gaan we toch niet vergelijken met een Astra of Megane? Ja idd dat dan rijdt de A3 een stuk beter, maar t.o.v. een BMW 1 of 3 serie of zelfs de A-klasse legt ie het gewoon af qua rijgevoel (en t.o.v. de Focus I en II mist ie echt een hoop scherpte, de Focus III heb ik nog niet echt in gereden).

    Ondanks het S-line pakket en de 17" wielen welke de bewuste A3 heeft. Uitstraling en kwaliteit zijn wel prima in orde, hoofdruimte achterin is voor mij te weinig. Kofferbak is verrassend ruim, ditzelfde geldt voor de beenruimte achterin. Als ik achter mezelf ga zitten, heb ik meer dan voldoende ruimte voor mijn benen.


    En dit is precies waar VW behoorlijk voorloopt op andere fabrikanten.
     
  5. Ja en nee. Er wordt bij VAG vooraf goed nagedacht wat ze met een platform in de toekomst allemaal willen gaan doen.

    Aan de andere kant zijn de E-tron en GTE te snel in NL op de markt gebracht. Dit ivm de constant wijzigende bijtellingspercentages. De grote problemen die ze kenden in het begin mogen niet gebeuren en zijn het gevolg van te snel op de markt zetten en dus te weinig testen vooraf.
     
  6. Volkswagen heeft er wel een handje om het publiek als proefkonijn te gebruiken. De eerste generatie Touran is hier ook een voorbeeld van geweest.
     
  7. #147 FordFranc, 16 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 mei 2015
    Haha, wel leuk om lezen dat het mensen bezig houdt.
    [MENTION=7135]jjonkie[/MENTION]
    Ik heb mij goed verdiept in de afstand die mogelijk is elektrisch te overbruggen. Aangemeld op het Audiforum, waar een draadje loopt over de E-tron. In de winter 25/27 km, met de huidige temperaturen is het rond de 40/45 kilometer, afhankelijk van rijstijl natuurlijk. Mijn woon-werkafstand is 27 kilometer, dus ik moet een heel eind kunnen komen.
    [MENTION=2561]Iodokus[/MENTION]
    Ja Joost, helaas laten 2 Almeerders Ford (tijdelijk?) los. Maar ik zeg niet dat ik nooit weer voor Ford zal kiezen, want de prijs-kwaliteit is erg goed en het rijgedrag natuurlijk helemaal!
     
  8. Niks mis met een A-3. Mooie keuze broertje! Maar dat wist je al. Ik vind het persoonlijk echt een hele mooie auto. Als ik weer in de gelegenheid zou komen van een leuase-auto en een A3 zou ik aanmerking komen staat er hier een voor de deur, 100%!

    Wel leuk dat broerlief ook van ford naar Audi (probeert) over te stappen;)

    Wij zijn enorm blij met inze A2 ipv de ford Ka welke wij hebben ingeruild voor deze. Hij rijdt veeeeeele malen zuiniger dan een Ka, wegenbelasting in het zelfde tarief vanwege aluminium spaceframe carrosserie en verzekering zelfs goedkoper!

    [​IMG]


    Ow ja, en dat stuur uit de S-Lines... een maatje van mij trof 's ochtends zijn A3 g-TRON S-Line ook zo aan toen hij in wilde stappen:

    [​IMG]

    Veel succes in ieder geval met afwachten op akkoord!!
     
  9. Hij is afgelopen vrijdag besteld in Gletsjerwit metallic. Ambition Pro Line Plus met S-line pakket en ik laat er 18inch MAK Wolf gunmetallic opzetten als directset .
    [MENTION=4752]Mike[/MENTION] Ik begrijp dat met name in Utrecht veel S-line stuurtjes worden gestolen, is dat ook jullie ervaring? Het heeft mij er niet van weerhouden het S-line pakket te kiezen, zwart leer met zilver stiksel is erg mooi!
     
  10. Neuh, S-line stuurtjes worden overal wel gejat. In de Randstad wel meer natuurlijk, maar niet specifiek Utrecht.

    Maar een witte joh? Die hype is alweer voorbij hoor.

    Maatje van me heb ik er eentje voor besteld nu in Belugabruin.
     
  11. Bij welke leasemaatschappij zit je eigenlijk?
     
  12. J&T Autolease...

    En ik heb lang getwijfeld tussen Scuba blauw en gletsjer wit. Vind de blauwe kleur beetje saai. Het blauw van de S3 (naam ff kwijt) is wel mooi! Rood vind ik ook mooi, maar vindt mijn bedrijf te uitgesproken... Beluga vind ik ook niet mooi
     
  13. Wel grappig vroeger riep men met een witte blijf je zitten maar de kleur komt weer helemaal terug.
     
  14. wit is the chips :thumbs::thumbs::thumbs:
     
  15. En toch zou ik geen gebruikte witte kopen.
     
  16. Nou die hype is al weer voorbij hoor.
     
  17. Binnenkort blijf je met een witte gewoon weer zitten. :mrgreen:

    Wij hanteren gewoon weer, net als vroeger vóór de hype, een extra afslag op de restwaarde van een witte, dus extra afschrijving per maand, en dus een hoger leasetarief.
     
  18. Echt Mike? Ook metallic wit? En op andere kleuren dan??
     
  19. Elke kleur heeft, in meer of mindere mate, invloed op de restwaarde, en dus op de leaseprijs.

    Stel je voor dat je een BMW wilt leasen, en via BMW Individual wil je hem in knalroze hebben, je kunt je dan voorstellen dat dit een vrij onverkoopbare auto wordt. Dus wordt daarop de restwaarde aangepast.

    Dit is natuurlijk een extreem voorbeeld. Maar er zijn nu eenmaal populaire en minder populaire kleuren, ook verschilt dit weer per model auto. Een leuk knalgeel kleurtje doet het leuk op een VW Up! maar niet op een Passat.
     
  20. Hee Franc lijkt me totaal geen straf hoor om daar in te moeten rijden.
    Vind de Audi A3 sowieso een mooie auto.
    Tenslotte kun je voor 200 euro pm heel veel andere leuke dingen doen ik geef je groot gelijk.
    Het S-line pakket zou ik wel nemen ondanks de risico's.
     

Deel Deze Pagina