kan je een turbo inbouwen in een 1.6i zetec 1999

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door AJ., 9 jan 2012.

  1. Klopt gertjan. zit ook met herkeuren ik ga het na afloop wel doen op nieuwe kentekenpapieren ga van 1.6 90 pk nasr 2 liter 160 pk remmerij word eerst gedaan met onderstel dan de motor
     
  2. En volgens mij is een andere motorcode (dus blokswap) ook herkeuring...
     
  3. In princiepe kan je gewoon rijden enige probleem is als je een ongeluk veroorzaak maar dan heb je een heeeeeel groot probleem ;)
     
  4. Beter om hem te laten herkeuren en al die problemen vermijden :P


    Gerco.
     
  5. Vergeet niet dat, als je eenmaal een sterkere motor hebt (en dus veel sneller kunt rijden), je er voor moet zorgen dat ook bv het remsysteem hierop moet worden aangepast en dat andere zaken aangaande de wielophanging/demping etc. extra aandacht verdienen.
    Al deze zaken zijn in de fabriek gemonteerd om de 100 pk van de 1.6 zetec te kunnen beteugelen en niet om nog een tig-tal pk's meer te handelen.
    Ik weet niet wat de versnellingsbak aankan die Ford in de Focus 1.6 monteert, maar die krijgt zoiezo ook extra op z'n donder en is duur om te reviseren of zelfs te vervangen.
    Ergo: naast de kosten die je maakt om de wagen te tunen moet je ook rekenen op veel 'slijtagekosten'.

    Maar als je toch besluit je plannen door te zetten: veel succes en ik hoop dat je veel plezier aan het resultaat zult beleven!
     
  6. Daarom word bij mij dus eerst de 28ste mijn remmen aangepakt voor de motor erin gaat :rock:
     
  7. Remmen maakt bij gelijk blijvend gewicht niks uit , Tis voor de openbare weg en geen circuit
     
  8. makkelijke link als je geen inloggegevens heb ;)
     
  9. FRS blokken gaan ook wel weg voor 400pond compleet. Reviseren is dan wel vaak noodzakelijk. Maar of die van 1000pond goed is weet je ook niet.
     
  10. klopt,

    echter weet je dat van geen enkel blok dat je op de sloop haalt, of zelfs als je een mooie auto koopt met schade kan er best een versleten motor inzitten. als je zo gaat redeneren koop je inderdaad beter een zo goedkoop mogelijk blok en ga je gelijk aan reviseren, echter daar hangt wel een prijskaartje aan.
    een zekerheid heb je, vermogen kost nu eenmaal veel centen:lol::lol:

    gReetS
     
  11. Dat laatste heb je zeker gelijk in :mrgreen:
     
  12. om een lange "discussie" kort te maken..
    goedkope pk's zijn er niet.. het goedkoopste is chippen als je al een turbo motor hebt.
    ik zou zeggen, geniet van je auto zoals hij is.. doe een paar leuke betaalbare aanpassingen aan dingen die je leuk vind en ga je nog niet verdiepen in extra pk's..
    wil je het goed doen kost het veel geld..
    enkel een open luchtfilter en einddemper doet niks, de meeste open luchtfilters zorgen juist voor vermogensverlies.
    dan kun je beter sparen en over een tijdje een auto kopen die al een zwaardere motor heeft..
     
  13. Daarintegen lijkt het mij wel vet om een rs blok in mijn wagon te leggen.
    Alleen nog uitzoeken wat er voor nodig is allemaal:thumbs:
     
  14. teveel en dat gaat niet passen
     
  15. past wel alleen heb je in je motorruimte te weinig ruimte richting brandschot om alles te kunnen plaatsen
     
  16. Welk blok zou wel kunnen passen? (ben zelf niet echt thuis in ford motoren)
     
  17. zowiezo tot 2 liter van jou type focus op rs na
     
  18. dan zul je de bak ook aan moeten passsen denk ik...
     

Deel Deze Pagina