Klopt gertjan. zit ook met herkeuren ik ga het na afloop wel doen op nieuwe kentekenpapieren ga van 1.6 90 pk nasr 2 liter 160 pk remmerij word eerst gedaan met onderstel dan de motor
In princiepe kan je gewoon rijden enige probleem is als je een ongeluk veroorzaak maar dan heb je een heeeeeel groot probleem
Vergeet niet dat, als je eenmaal een sterkere motor hebt (en dus veel sneller kunt rijden), je er voor moet zorgen dat ook bv het remsysteem hierop moet worden aangepast en dat andere zaken aangaande de wielophanging/demping etc. extra aandacht verdienen. Al deze zaken zijn in de fabriek gemonteerd om de 100 pk van de 1.6 zetec te kunnen beteugelen en niet om nog een tig-tal pk's meer te handelen. Ik weet niet wat de versnellingsbak aankan die Ford in de Focus 1.6 monteert, maar die krijgt zoiezo ook extra op z'n donder en is duur om te reviseren of zelfs te vervangen. Ergo: naast de kosten die je maakt om de wagen te tunen moet je ook rekenen op veel 'slijtagekosten'. Maar als je toch besluit je plannen door te zetten: veel succes en ik hoop dat je veel plezier aan het resultaat zult beleven!
http://bbs.rsownersclub.co.uk/showthread.php?t=385358 aub; 1000£ voor een complete FRS blok, meer pk voor minder geld ga je moeilijk vinden vrees ik gReetS
FRS blokken gaan ook wel weg voor 400pond compleet. Reviseren is dan wel vaak noodzakelijk. Maar of die van 1000pond goed is weet je ook niet.
klopt, echter weet je dat van geen enkel blok dat je op de sloop haalt, of zelfs als je een mooie auto koopt met schade kan er best een versleten motor inzitten. als je zo gaat redeneren koop je inderdaad beter een zo goedkoop mogelijk blok en ga je gelijk aan reviseren, echter daar hangt wel een prijskaartje aan. een zekerheid heb je, vermogen kost nu eenmaal veel centen gReetS
om een lange "discussie" kort te maken.. goedkope pk's zijn er niet.. het goedkoopste is chippen als je al een turbo motor hebt. ik zou zeggen, geniet van je auto zoals hij is.. doe een paar leuke betaalbare aanpassingen aan dingen die je leuk vind en ga je nog niet verdiepen in extra pk's.. wil je het goed doen kost het veel geld.. enkel een open luchtfilter en einddemper doet niks, de meeste open luchtfilters zorgen juist voor vermogensverlies. dan kun je beter sparen en over een tijdje een auto kopen die al een zwaardere motor heeft..
Daarintegen lijkt het mij wel vet om een rs blok in mijn wagon te leggen. Alleen nog uitzoeken wat er voor nodig is allemaal
Alles past http://forums.focaljet.com/team-rigz/625895-2000-focus-wagon-4-6-dohc-v8-lots-pics.html Maar ff serieus, wat zou ik nodig hebben om het te realiseren?
past wel alleen heb je in je motorruimte te weinig ruimte richting brandschot om alles te kunnen plaatsen