koppeling overleden weet ik Gert jan, maar de trek 't prima en met die regels van tegenwoordig over E achter B en trekgewicht, max. laadvermogen enz. denk ik niet dat ik snel wordt aangehouden omdat de gemiddelde agent deze regels echt niet uit z'n hoofd weet
Dat zou kunnen maar de verzekering vindt het alsnog niet leuk als er wat gebeurt. Of eigenlijk wel, want dan hoeven ze niet uit te keren.
inderdaad de motor trekt het wel. Maar het probleem zit niet bij het optrekken. er hoeft maar iets te gebeuren en de aanhanger gaat met de focus op de loop. Dan zijn de gevolgen niet te overzien. St plus aanhanger weegt richting 2 ton....
en wanneer gebeurt dat dan? meestal als het te hard gaat. en dan mag er wel een 90 KM/U sticker op de aanhanger zitten, ik kom echt niet boven de 80 uit. jaren geleden met een Hyundai H100 en een aanhanger met 2 kuub zand te hard gegaan en daar dreigde de aanhanger mij toch echt in te halen dus ik weet wat er zou kunnen gebeuren....(dat is gelukkig wel goed gegaan toen)
zou de politie daar tijd voor hebben? denk het niet en het is niet zo dat de boel los staat of dat er lading van af kan vallen. of dat ik met de hele combinatie 130 over de snelweg knal dus wat Spades ook zegt, mocht er wat gebeuren dan heb je een probleem met je verzekering.
80 is al te hard met deze combinatie. Als je ergens voor moet uitwijken of hard moet remmen dan heb je echt een probleem. Ik denk dat je het risico onderschat. Net zoals je de kennis van de agenten onderweg onderschat overigens. Die weten echt wel dat je een C segmenter niet kan vervoeren achter op een ambulance achter een C segmenter. Maar goed zoals ik al zei in het andere topic, gelukkig is het goed gegaan.
Verzekering technisch of niet het zal gebeuren dat ie eraf klapt op een auto met gezinnetje ...... Ik zou dat niet op m'n geweten willen hebben ( persoonlijk) Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk