Gewicht vind ik niet het probleem bij een geremde dubbelasser, doe ik geregeld. Waarom ik deze combinatie niet zou aandurven is dat het gewicht heel hoog zit.
wat een ophef... hebt al gekker gezien Zolang je t verstand er bij houd gaat t gewoon goed, en gerard is chaufer dus ik denk wel dat i weet waar hij mee bezig is
En wat als je ineens een noodrem moet maken? Hoeft niet je eigen schuld te zijn, kan ineens stil staan op de weg of wat voor reden dan ook. Met "maar" 90km/h gaat de aanhanger met auto erop nog steeds met je Focus op de loop. Tevens is de configuratie auto/trekhaak niet berekend op dit soort gewichten achter de auto, je carroserie krijgt dus ook een opdonder net als je koppeling/vliegwiel. Ik snap dat dit een incidentaal iets is maar zou het zeker niet te vaak doen Ze hebben de gewichtslimieten dan ook niet voor niks bedacht. En wat eerder al aangegeven werd, de verzekering gaat echt niets uitbetalen mocht een ander of jezelf de oorzaker van een ongeluk is. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Een jaar of 2 geleden heb ik ook met een aanhanger gereden die achteraf te zwaar bleek te zijn (de tegels wogen geen 10kg per stuk maar 12kg). Scheelt dat het gewicht lager in de aanhanger lag, maar ik had niet het idee dat de aanhanger er met de auto vandoor wilde. Uiteindelijk bleek de aanhanger 1800 en 2200kg te hebben gewogen.
dit gaat echt niet dagelijks gebeuren hoor de ST moest snel naar Anton, ook om het feit dat die voor 7 Sept. gekeurd moet zijn. als ik de mogelijkheid en tijd had gehad dan was mijn voorkeur uit gegaan naar een oprijwagen. als een ander schuldig is dan krijg ik gewoon mijn schade vergoed hoor. hooguit een boete voor de overtreding(en) die ik heb gemaakt. als ik een ander schade toe brengt krijgt die toch ook zijn schade vergoed? of als die zijn gordel niet om heeft (en in overtreding is) hoeft mijn verzekering niets te betalen?
hey die ziet er bekend uit [MENTION=537]Patman[/MENTION] die van ons is een Bustner 440 ventana max 1200Kg
Klopt, als jij de veroorzaker bent en in overtreding dan zal de tegenpartij gewoon alles vergoed krijgen. Jouw verzekering zal dan de kosten op jou proberen te verhalen. Remmen is het probleem niet bij een goed onderhouden geremde dubbelasser, slingeren en scharen wel. Doe je rustig aan en kan je hier goed mee omgaan (anticiperen) zal dit niet gebeuren. Jammer genoeg heeft plots uitwijken hetzelfde effect en dit zal je hoe zwaarder de aanhanger hoe moeilijker kunnen opvangen. Verder ben ik zelf wel vaker in overtreding als het om aanhangers gaat, dus heb geen recht van spreken. Paar meter verder doortrekken, beetje mishandeling van de auto....
Deze discussie doet me danken aan die gozer die bij Hengelo (O) aan de kant werd gezet (heel wat jaartjes terug) Gozer reed een Toyota Carina met er achter een aanhanger met minigraafmachine. Politie was hem opgevallen omdat hij met 70 over de snelweg reed (harder ging niet ) was zijn topsnelheid. Controle op een weegbrug leerde dat de aanhanger rond de 3 ton woog. Na controle in een garage bleek de auto ruim 1cm langer te zijn dan origineel afgeleverd!! Maar goed tot zo ver deze discussie nu weer verder
Even aangezien ik geen Focus meer heb. Maar vind het wel een gaaf plaatje Mocht het toch een probleem zijn dat ie hier staat, mag ie verwijderd worden hoor. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dit is onze combinatie waar wij de komende jaren mee rond gaan rijden. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Binnenkort hangt er zo'n exemplaar achter mijn Focus: "Klein detail" is dat er eerst nog even een trekhaak gemonteerd moet worden, maar de rameder bestelling is onderweg!