we lopen al richting de 200K dus werd het tijd voor een nieuwe distributie en een onderhoudsbeurtje. nieuwe remblokken waren ook niet overbodig en helaas had de turbo teveel axiale speling dus we zijn weer een rib kwijt uit ons lijf maar kunnen er weer tegenaan. de nieuwe turbo, en nieuwe blokken.......was wel nodig toch
K*t...... Gelukkig zijn ze er achter voor het echt te laat is. Hopelijk kan je er nu weer 200k tegenaan!!
[MENTION=537]Patman[/MENTION] nee Patrick dat besteed ik uit aan een hele goede Ford monteur [MENTION=7638]soheilmd[/MENTION] een nieuwe turbo is niet veel duurder en ik heb wat sneller mijn weer tot mijn beschikking [MENTION=13631]Johanpg[/MENTION] ja, gelukkig wel en ik hoop indd dat die het weer net zo lang uithoud
Goed bezig Gerard, blokjes hadden idd hun werk ruimschoots gedaan. Goed dat de Focus weer lekker vertroeteld is, met verse sapjes en rubbers en met de nieuwe turbo blijf je iig een hoop ellende voor
Je pakt het goed aan, 2 ton is best nog knap als je zit hoe snel ze soms eraan gaan.... Beter nu vervangen dan volgend jaar als ie geploft is.. dan ben je verder van huis.
Zo, op naar de 400k km! Inderdaad even slikken, maar nu kun je weer rijden, Gerard. Oh, en remmen, niet onbelangrijk...
het zijn toch de dieseltjes die wat extra aandacht vragen en mede dankzij dit forum kwam ik daar achter en doet die het nog prima. zoals het er nu uitziet gaat die hopelijk bij mij de 400K wel halen
Goed bezig, Gerard. Heb je de waterpomp ook gedaan? En de motor een flush beurt gegeven? Die 1.6jes kunnen het erg lang volhouden, mits je op tijd onderhoud doet. Wat je zo'n beetje kwijt voor de turbo? Ik was voor die van ons iets van €900,- incl. toebehoren kwijt.
Dan zal het wel een mooi bedrag zijn geweest, nu kan je er weer even mee voorruit. Krukaspoellie en de gloeibougies kwamen bij mij rond de 230k, ben je alvast voorbereid . Motorflush is bij mij nog nooit gedaan, wel wordt de olie om de 10k ververst.
waterpomp ook, kleine investering en die kan dan ook weer ff mee. flushbeurt en turbo kwam op iets minder dan 900 euro uit. op onderhoud niet bezuinigen, je kan het niet genoeg benadrukken bij deze motoren
Ipv flushen is de olie binnen 2k 2x vervangen.. Trouwens vandaag in de werkplaats een 1.6 TDCi 16v Euro 5. Met 539k km erop gehad. Ding liep goed maar onderstel was wel moe...