Het grote motorrijderstopic

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Remco, 7 jun 2007.

  1. Ga het proberen mannen... Looks zijn alleen ook heel belangrijk voor me en de GSX-R is me wat te lomp van voren.
     
  2. ligt er aan welk prijs cat je zoekt.
     
  3. Rond de 6000 euro ongeveer...
     
  4. Zoals gezegd vind ik de "plastic" toestand van een Yamaha tegenvallen. Het kraakt, het sluit minder goed aan als bij mij Soes. Ik had destijds bijna de toen net uitgebrachte fazer gekocht met die zelfde motor als de R6. Viel me zo tegen... Toch weer gaan kijken voor een Suzuki en uiteindelijk gewoon doorgereden op mijn eigen fiets.
     
  5. Ja maar dat is al een tijdje terug Koos ;)

    Kijken of ik hier even kan kijken dit weekend.
    http://link.marktplaats.nl/715662189
     
  6. Mooi ding die op MP.
     
  7. Bruut apparaatje!
     
  8. Toch zou ik toch ook eens een 750 of nog beter een 1000+ proberen. Als je dat eenmaal gevoeld hebt wil je niet meer anders. :rock:
    Het gevoel om altijd power voorhanden te hebben is erg fijn. En het geeft ook een bepaalde rust bij vlot doorrijden. Je hoeft dan niet altijd boven de 10k rpm te hangen.
     
  9. Ja maar toeren rijden is juist heeerrrlijkk dat gejank! Ik ben 2 jaar geleden op mijn bek gegaan met mijn 600. Had het idee dat ik hem wel redelijk de baas was. Echter toch door een persoonlijke fout een flinke smak gemaakt. Daardoor is mijn vertrouwen dusdanig aangetast dat ik het niet aandurf om een 1000 te gaan rijden. Van meerdere motorrijders ook het advies gekregen om toch nog een keer een 600 te halen alleen dan met iets meer power en iets nieuwer. Zodra ik die volledig vertrouw is een overstap naar 1000cc idd een volgende stap.
     
  10. #1150 Blauwitje, 21 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 okt 2013
    Pas als je constant met rijden in de begrenzer zit wordt het tijd om overstap te maken! :P

    Die nieuwere 600cc hebben al meer power dan de wat ouderen en zeker meer dan de sport tour die je hiervoor had!
     
  11. Klopt deze machine pakt sneller op en is giftiger... Ben niet boven de 10.000 rpm geweest maar het was nu al een feest tijdens de testrit. Duurt wel weer even voor ik deze compleet de baas ben. Mits ik er eentje kan vinden die helemaal naar mijn zin is.
     
  12. Persoonlijk denk ik dat het aantal cc niet heel veel uitmaakt. Het is hoe je je voelt op een motor. Ik heb wel eens iemand met een lompe BMW iemand op een 'snelle 600 racer' compleet de stront voor de ogen zien rijden. Puur controle.

    Vaak hebben de zwaardere motoren een hoger koppel waardoor je ze veel makkelijker wat lager in toeren kunt rijden. Hij piekt veel minder. En als je echt wil trek je flink door.

    De beste manier is gewoon proefrijden.:thumbs:
     
  13. Ja is ook wat voor te zeggen inderdaad... Heb ondertussen al meerdere motoren mogen proberen. Waaronder ook 1000cc motoren. Wil nog wel de 750cc gsx-r proberen. Al is die qua looks veel lelijker dan de R6. Maar ja das persoonlijk ;)
    Heb afgelopen zondag op een SV1000 van suzuki gereden wat ook goed ging en lekker aanvoelde maar dat is geen hoge toeren machine en dat zou ik dan weer missen haha
     
  14. #1154 Blauwitje, 21 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 okt 2013
    Aantal cc maakt ook niet uit kwa snelheid maar of je nou in een panda rijd of een st (no offence mike) verschil is er wel. Persoonlijk vind ik het wel relax rijden omdat de motor wat makkelijker zonder al te veel hoeft te schreeuwen vooruit kan komen, maar ik heb 500 en mijn 600 gehad.

    En het oog wilt ook wat, zelfs heb ik met verschillende gereden zoals een kawa 636 en daarmee kwam ook het voorwiel omhoog vanuit gas en dat zal die r6 die sietze voor ogen heeft ook doen.
    Ook heb ik toen op de zx12r gereden dat was helemaal bizar gewoon overal koppel, alleen vind ik die motor net zoals de hyabusa lelijk! Maar goed smaak is persoonlijk.
     
  15. Die haya leer je vanzelf waarderen... en ook die staat op zijn achterwiel als je gas geeft.
     
  16. Op een Haya aan vermogen/koppel geen tekort.
    Maar zoals Bwitje al zei...Ze zijn lelijk... :badgrin:;)
     
  17. Hij zei ook kwestie van smaak..
    Wat rijden betreft vond ik hem geweldig, alleen onderhoud was erg kostbaar.
     
  18. Ik plaag je ook maar. Idd is het met motoren net als vrouwen een kwestie van smaak...
     
  19. En de ene kost in onderhoud ook meer als de andere..
     
  20. Dat was in 2009, dus die motor was nieuwer dan waar jij naar kijkt. Maar ook dat gevoel van degelijkheid is persoonlijk. Lekker testrijden :cheer::dance:
     

Deel Deze Pagina