BlackPanther

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Blackpanther, 1 jun 2007.

  1. De velgen van de foto zijn stalen velgen met wieldoppen. En voor zover ik weet heeft ford maximaal 16 " in stalen velgen. Of het moet een voorbeeldfoto zijn maar anders denk ik dat het geen 17" is
     
  2. Het staat er toch echt.
     
  3. Ja, maar dat zal een typefout zijn. Zeker met die bandenmaat.
     
  4. Of het zijn S-Max/Galaxy/Mondeo velgen
     
  5. Dat zou alsnog die bandenmaat niet verklaren. Dit is gewoon een 16" set..
     
  6. Kan het niet zijn dat die 17 inch stalen velgen van de S-Max/Galaxy (2006>) zijn? Voor deze twee modellen bestaat een 17 inch stalen velg (1458825) >klik<
     
  7. Ik verwacht dat het gewoon een fout in de tekst is. Bandenmaat 205-55-17 is in ieder geval ook geen standaard bandenmaat van de S-max/Galaxy.

    Zelfs als het daadwerkelijk stalen S-max/galaxy dan passen deze niet op een Focus 2. De S-max/Galaxy heeft in de naven M14 tapeinden met bijbehorende M14 wielmoeren. Bij de Focus 2 is dit M12. De bevestigingsgaten in de stalen S-max/Galaxy velgen zijn dus te groot voor de Focus 2 wielmoeren voor stalen velgen.

    Bij lichtmetalen velgen zit het verschil alleen in de wielmoeren en zijn de velgen van de S-max/Galaxy en Focus 2 gewoon uitwisselbaar. Bij stalen velgen zit het verschil zowel in de velgen als in de wielmoeren en zijn de velgen van de S-max/Galaxy en Focus 2 niet uitwisselbaar.
     
  8. Het was inderdaad 16 inch.
    Dus een fout in de veiling.
    "Oh, das jammer..............."
    Daar heb ik een vrije dag voor genomen. Grrrr...
    Maar even een mail gestuurd naar BVA.
    Misschien hier iemand nog interesse?
     
  9. Woensdagavond bij Denz het 60mm gasklephuis opgehaald.
    Vandaag maar eens gemonteerd en computer gereset.
    Ook gelijk het K&N filter schoongespoeld en opnieuw ingespoten met de speciale olie.
    Bij de eerste start wilde het toerental van de motor maar slecht terug zakken.
    Na een 30km heb ik de indruk dat het al beter wordt.
    En inderdaad trekt hij van onderuit nog iets beter.
    Als het inderdaad een 5 pk zal schelen volgens de grafiek in de "how to", dan
    zit ik nu op 157pk (samen met de 7 pk gemeten op de bank bij K&N).
    [​IMG]
     
  10. Het scheelt een paar pk, maar niet veel. Het rijdt wel fijn met een 60mm gasklephuis :D
     
  11. Een 60mm gasklephuis rijdt super! Maar de PK's 'winst' kun je niet zomaar bij elkaar optellen.
     
  12. Ok, er zit nu een 100km op en hij reageert al veel beter.
    Het is in ieder geval wel merkbaar beter onderin de toeren.
     
  13. Het duurt ook circa 150/200 km voordat het definitief goed werkt. Zelf maakte ik in één keer zo'n lange rit.
     
  14. Dat duurt bij mij wat langer.
    Daarom heeft hij er net 80k opstaan na 9 jaar.
    Hij werkt nu in ieder gaval goed.
    Je merkt wel dat hij beter oppakt van onderuit.
    Nu nog een keer een rvs pijp eronder met dubbel eindstuk.
    Weet alleen nog niet welke ik nemen zal en wil geen herriebak.
     
  15. Het ligt eraan wat je wilt. Twee geluidsdempers geven minder geluid dan één geluidsdemper. Daarnaast ligt het ook aan het soort geluidsdemper.
     
  16. Hey ik heb een vraagje... Ben wel heel nieuwsgierig hoe je dat mondeo klokje in je luchtrooster hebt gemaakt.

    Ziet er super strak uit.. maar ook vet handig. Mis wel een klokje in mn focus, en zo'n plak-ding is echt een NO GO!
     
  17. Ik zag dat klokje ook idd, is zeker een mooie oplossing.
    ik ben ook wel benieuwd hoe je dat hebt gedaan.
     
  18. Ben ook erg benieuwd naar hoe je dat Mondeo klokje in het luchtrooster gemaakt hebt.
    Bij een aantal functies van mijn aftermarket radio kan ik de tijd niet zien, erg vervelend.
    Vind dat Mondeo klokje wel een hele mooie oplossing!!
     
  19. Op de sloop 2 roosters gehaald ( 1 reserve, je weet nooit) van een focus 2 en hierin een kunststof plaatje gemaakt waar het klokje in past.
    Het grijze randje van het rooster is eraf te halen en hiertussen zit het plaatje.
    Het klokje zelf heb ik een paar hoekjes moeten afvijlen, omdat hij er anders niet in past.
    De draden door een klein gaatje gevoerd, wat in de onderkant het rooster gemaakt moet worden.
    Aangesloten achter de radio.
    Het is zo gemaakt dat het originele rooster zo weer terug kan.
     
  20. Mooi man, maar wat heb je gedaan met de luchtbuis? Heb je deze afgedopt, of blaast ie nu gewoon achter het dashboard?

    Ik denk dat ik deze update van je ga namaken. Echt vet. En ziet gewoon uit alsof het zo hoort
     

Deel Deze Pagina