Dit is een foto van mijn zekeringkast en de groene stekker. Volgens mij zit er in nummer 1 en 26 al een draad klopt dit? Moet ik de draadbrug er bij steken?
Bij mij zaten er op klem 1 en 26 nog geen draden aangesloten. ik heb zelf een bruggetje gemaakt en deze brug in de groene stekker gestoken. Zie hieronder de foto's. Bruggetje Zekeringkast met gemonteerde draadbrug.
Vandaag relais + zekeringen erin. Nu wel een mooi clickend relais ;-) Maar helaas geen licht :-( Als ik de paar laatste pagina's van succes verhalen bekijk gaan die in het algemeen niet over het 2008 model. Zijn er ook mensen die de draadbrug succesvol gemaakt heben voor het 2008 model ?
Zijn er mensen die dit op een FF 2008 (Titanium Business, met automatische verlichting) voor elkaar hebben gekregen en met welke onderdelen. Incl. bestelnummer zou natuurlijk geweldig zijn. Note: Ik weet dat hier vaker over gesproken is op het forum, maar door de veranderingen in het forum en de grote hoeveelheden topics over dagrijverlichting zie ik door de bomen het bos niet meer, voornamelijk over bij welke versie van de FF het wel of niet werkt...
problemen met installeren dagverlichting Focus II Hallo, Heb vandaag Relais geplaatst en zekering 20 AMP tussen de 2 20 AMP rechts van de 2x 10 AMP geplaatst schakelaar op automatisch gezet en verlichting werkt. Bedankt voor de tip. Beginners vraagje, Alleen de verlichting voor werkt nu, is dit juist of zou ook de achterlichten aan moeten zijn??? m vr groet Alex
Door het bij steken van één of twee zekering zal dashboardverlichting, stadslichten en achterlichten ook aanspringen. Staat in instructieboekje bij zekeringen met vermelding dagverlichting.
Bedankt voor de tip. Gelezen en bijgestoken en werkt. dwz gebeurd regelmatig dat ik de motor alleen via de lichtschakelaar kan uitzetten. Bijgestoken zekering verwijdert 10 Amp en motor stopt weer gewoon via contactslot???? Ook nieuwe lampen geplaatst voor rem/achterlicht. m vr gr Alex
Bij mijn auto werkte het a het plaatsen van het relais meteen. Ik heb op plaats 71 een 10A zekering gezet (is voor de parkeerlichten, die gaan dan ook op 80% branden) plaats 45 had bij mij geen nut
Ok, relais bij mij niet mogelijk zoals eerder gebleken, heb nu mijn licht sensor afgeplakt op het printje achter de spiegel en voila.....alles automatisch..
Nee, Dat heb ik niet. Maar de moeite die je daar tegenwoordig voor moet doen weerhoud me daar van. Maar het is vrij simpel. Eerst verwijder je de kap achter de spiegel. Een deel omhoog de ander naar beneden. Het zwart "doosje" met twee zilveren zijkanten moet open. Door het open kliken van de zilveren zijkantjes (kantelen omhoog), komt het deksel ervan af. Op het printje zitten twee zwart spiegelende kleine vierkantjes, de sensoren. afplakken met isolatie tape ofzo. En voorzichtig alles weer dicht maken.
Ja wel werkt ook gewoon nog, er zitten op dat printje nog twee(witte) sensoren. Deze laat je ongemoeit. deze zitten een beetje aan de rand van het print plaatje. dus de zwarte plak je af en de witte niet.
Ok, ik dacht dat het één en de zelfde sensor was. Een goede optie om de automatische verlichting te gebruiken.
Ja vind ik ook, voorheen reed ik altijd met mijn verlichting aan maar bij de ford staat hij altijd op automatisch, want dat is dan toch weer makkelijker. En nu heb ik alles in een. Het werkt perfect, en die dag rijverlichting is toch alleen maar de voorkant.