1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vraag over instrumentenpaneel en tankvlotter?

Discussie in 'Handleidingen Focus I' gestart door Tim MK1, 7 jun 2024.

  1. Gisteren ging ik tanken met mijn focus 1. Ik gooide er 42 liter in, naar mijn weten is de totale tankinhoud 55 liter. Maar nu ging ik de auto starten en toen gaf de meter een halve tank aan en de boordcomputer een range van 355 kilometer aan. Dit is naar mijn weten vrij weinig.

    Nu is mijn kwestie alleen...
    Moet ik om het probleem te achterhalen bij mij tankvlotter zijn of bij mijn instrumentenpaneel? De complete brandstofpomp en vlotter heb ik vorig jaar mei vervangen, niet origineel maar van Bosch, maar het geintje kostte me toch rond de 230 euro. Dus het lijkt me sterk dat het probleem in de vlotter zit.

    Ook heb ik heel af en toe het probleem gehad dat mijn tellers van de temperatuur en brandstof uit zichzelf gingen bewegen terwijl de sleutel uit het contact was. Ik ben ervan op de hoogte dat dit met de soldeerpunten in de teller te maken heeft. Ik heb hier alleen nooit wat aangedaan omdat het eigenlijk nooit meer voorkwam.

    Nu vraag ik me alleen af of de foute tankinhoud daar misschien mee te maken heeft? Wat is nu verstandig om te gaan doen?

    Alvast bedankt!

    Met vriendelijke groet,
    Tim
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  2. De mk1 staat niet bekend om loodvrije solderingen waardoor ipc gekke storingen kan geven. Aan de andere kant is de mk1 inmiddels wel op een leeftijd dat zulke problemen zich kunnen voordoen natuurlijk. IPC controleren zal simpeler zijn dan een vlotter dus daar zou ik beginnen
     
  3. Dank voor de reactie. Het wordt natuurlijk ook allemaal wat ouder na 22 jaar. Maar vind het een beetje een gekke verschijning. Maar denk dat ik dan inderdaad een keer rustig ga zitten en begin met de IPC :)
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina