Beste Focusrijders
Vanwege het coronavirus (COVID-19) is door de overheid besloten dat alle bijeenkomsten worden verboden tot 1 september.
Tot die tijd volgen wij de instructies van het RVIM en zullen we meetings proberen te verplaatsen naar een later tijdstip in het jaar.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden en kinderziektes

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Mijn St line is ook nog 2.5 cm verlaagd en met splitters van Maxton. Er is maar 1 drempel waar ik midden onder de auto wat raak. Verder nergens last van.
     
    OmeJoyo en Heusinkveldb vinden dit leuk.
  2.  
  3. Inmiddels al nieuws hierover lees dit ook op de Duitse forums, bij mijn auto doet de SS functie het dus echt niet, al vaker meer dan 100 km aan een stuk gereden dan zou de accu toch vol moeten zijn maar geen SS???
     
  4. Het laatste wat ik heb gehoord is dat daar een software update voor zou komen in Maart, zou toch opgelost moeten zijn
     
  5. Hoi
    Ik rijd een automaat en ik spreek uit eigen ervaring maar als ik stilsta voor stoplicht o.i.d en sta op de rem gaat de motor niet uit , trap ik harder op rem dan wel net als of ee
     
  6. Bij de Focus 3.2 met automaat (en gerelateerde auto's) was het ook al zo dat als je de rem op een vlakke weg heel licht indrukt om de auto op z'n plek te houden het stop-start systeem de motor ook niet uit zet.
     
  7. Met de Active heb ik ook bij sommige heuvels meteen het collision systeem over de rooie. Verder door de iets hogere rijstand nergens last van. Getril van de cilinder uitschakeling is ronduit irritant, wat heel veel scheelt is E5 ipv E10 te tanken. De driecilinder is erg gevoelig voor de armere variant die de overheid ons opdringt... Sportstad scheelt ook veel inderdaad.
     
  8. Mijn auto is een week of 6 geleden bij de dealer geweest, enige dat ze zeiden was dat ze de accu getest hebben en dat deze goed was. Het gekke is dat SS het sindsdien doet. Terwijl ik ervoor de auto regelmatig aan de lader moest hangen en het SS het dan max 3-4 dagen deed. Nu dus al 6 weken. Dus mijn vermoeden is dat ze toch iets hebben gedaan. Er is dus een oplossing voor :)

    Klopt, je moet de rem wel ietsjed harder intrappen om het SS systeem te laten werken. Soms duw ik de rem met opzet maar heel lichtjes in om het systeem juist niet te laten activeren.
     
  9. Dan ook maar eens naar de dealer dan.
    Heb hem pas en gelukkig met garantie tot 2023
    Eens ff kijken of ik nog meer kwaaltjes ontdek.
    Las ook over klapperende deurpanelen bij het B&O systeem maar dat heb ik nog niet gehoord.
    Wat me wel opvalt dat ik vrij veel bandengeluid van achteren hoor met de dikke 235/35/19, zie ook niet veel isolatie in de wielkasten zitten.
    Heb ik extra de stille P Zero genomen met 68DB.
    Maar komt ook waarschijnlijk omdat de auto zo stil is voor de rest.
    Heel wat anders dan de Fiesta ST.

    Heerlijke auto trouwens hoor, ben tot nu toe erg tevreden.
     
  10. Was vanmiddag me auto aan het wassen en kom er achter dat er onder de achterbumper twee schroeven zitten, weet niet waarvoor, en dat 1 daarvan helemaal los zit, moet affabriek al zo zijn geweest. Iemand een idee of de hele achterbumper er dan af moet om dit vasttezetten?
     
  11. Is daar dan helemaal niet bij te komen met een rateltje/bitje o.i.d.?
     
  12. Kom net bij de dealer vandaan, het Hitteschild zat niet goed gemonteerd vanuit de fabriek, de schroef / bouten zaten helemaal niet vast....beetje slordig vonden ze dit bij de dealer, waarschijnlijk ook niet gecontroleerd bij de fabriek. Maar het is gefixed!:clap:
     
    Ecobeast vindt dit leuk.
  13. De oplossing bij mijn Focus (MK4) was een BMS (Battery Management Reset) uitvoeren (gedaan door de dealer).
     
  14. Wat mij laatst heeft geholpen en in het verleden bij mijn Mondeo ook was het actief uit en inschakelen van diverse systemen die mogelijk de SS voorkomen.
    Dus climate control uit, daarna weer op de auto knop aan, ruitenwissers even aan en uit, verlichting handmatig door de standen heen en het automatisch remsysteem en in mijn geval de automaat even handmatig en weer terug.
    Eerst volgende verkeerslicht ging de auto netjes weer uit, terwijl hij er ondanks een rit van ruim 200 KM even geen zin in had.

    Ik heb dit in het verleden ook gehad bij mijn Mondeo en dit werkte eigenlijk altijd wel goed.

    Het is uiteraard geen garantie, maar mij heeft het geholpen :)
     
    ErwinOrange vindt dit leuk.
  15. Vanmiddag na een uur lang 120 op mijn dashboard te hebben gezien ben ik er klaar mee. Ik wil een initiatief starten om Ford Nederland tot een reactie te dwingen waarom sync 3.4 met F9 kaarten nog niet beschikbaar zijn voor de Focus MK4 MY2019. Ik vind het belachelijk, illegaal kan het wel. Van de winter wordt het weer een jas over het display gooien als ik wil inparkeren wegens de felheid van de camera. Heeft iemand een idee hoe ik dit zou aanpakken? Kassa opzoeken?
     
  16. Mijn zegen heb je !
     
  17. Veel camera/navigatiesystemen zijn er niet voor gemaakt voor de dubbele snelheden. Soms is het handig, maar ook bij vent wegen is het soms lastig. Ik snap dat het vervelend is , maar echt kassa waardig?... dan kan je elk autofabrikant aanklagen zowat.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
     
    OmeJoyo vindt dit leuk.
  18. In de laatste maand heb ik 2x meegemaakt dat bij lage snelheden , 1x bij het naderen van een kruispunt ( t splitsing) op een 30 km weg waar een auto mij van rechts benaderde en ik daarvoor afremde en 1x bij het afrijden van onze op/af rit bij mijn werkgever, dat de auto ineens in de boordcomputer aangaf;

    Storing pre collision alert en daarbij iets van motor storing. Gevolg een geel sleuteltje wat brandt en de auto trekt minder goed op en bij gas loslaten schokt hij bij het verminderen van de snelheid.

    Bij de tsplitsing was ik nog meters van die auto af , sterker nog ik ging op de rem en vlak erna weer op het gas omdat de bestuurder mijn kant op moest en gemakkelijker was wanneer ik dan voorging ondanks hij van rechts kwam. Bij mijn werk is het een klein verlaagd stoepje af.

    Wanneer ik de auto aan de kant zet en zet hem uit en dat alles even van jet stroom af is , zeg 1 minuut wachten, en je start hem weer dan zijn de meldingen weg en is er niets aan de hand.

    Net alsof de pre collision iets te gevoelig is ofzo. Van de week had ik wel op de snelweg dat voor mij een auto reed en een auto rechts sneed hem af bij het inhalen. Dat ging net goed. Wel ging mijn pre collision af met een waarschuwing terwijl ik er vrij ver af zat. Blijkbaar registreert hij dat er iets gaat gebeuren wat mogelijk ernstig kan zijn.

    Zijn er meer mensen met dit probleem ?
    Ik rij een mk4 titanium business wagen 1.0 125 pk automaat


    Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
     
  19. Yes, ik krijg af en toe ook onterecht de pre collision melding. Bijvoorbeeld als iemand voorsorteert en ik rechtdoor ga, en het snelheidsverschil dus groot is zeg maar. Of iemand die een stuk voor me zit, afbuigt waardoor het lijkt alsof ik er achterop knal. Zelfs een keer met een geparkeerde auto in een bocht gehad. Voor mij geen groot probleem, komt ook niet iedere dag voor. De focus is gewoon beetje bang :)
     

Deel Deze Pagina