1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Bedoel je daarmee dat bij de 1.5 in sport mode er tóch eentje uitgeschakeld wordt?
     
  2. Yup. Hiervoor is (nog)geen software aanpassing beschikbaar.
     
  3. @RKuip Weet je toevallig het softwarenummer van deze update?
     
  4. Waar kan ik dit vinden Kees?
     
  5. Ford Etis

    Of mag ik jouw chassisnr hebben, dan vergelijk de gegevens met die van mij.
    Mag per PB hoor. :thumbs:
     
  6. Kees, bedoel je dit. Zo niet laat het dan even weten, dan stuur ik je mijn VIN nummer.

    PCM Computer motorregeling (PCM) JX6A-12A650-BJA JX6A-14C204-BRL
     
  7. Ik heb een mk4 gebouwd in augustus 2018, en rijd er in sinds januari dit jaar. Een st line 1.0 125 pk.
    Ben best wel kritisch op rijgedrag maar heb gelukkig nergens last van. Behalve dan dat de auto best wel hard is dus je bobbels en ongestreken asfalt best wel mee krijgt :-). Het is dus niet bij iedereen slecht, want ik rijd vaak op cruise controle in de toerentallen die gemeld worden. Ik denk het soms te voelen, maar altijd heel kort en ik vermoed alleen door het asfalt.
    Afkloppen maar ......
     
  8. Dank je, toch maar even naar de dealer om hem te laten updaten Die van mij eindigt op BRG. Etis geeft ook aan dat er een update is.
     
  9. Onderhand de auto weer opgehaald. De motor is compleet vervangen. Was schijnbaar de eerste keer dat een dergelijke lekkage zich voordeed, dus wilde men geen risico nemen.
     
  10. Bijzonder... Ben benieuwd naar de oorzaak. Mooi dat er gelijk een nieuwe motor in ligt, wel weer lastig om je in te houden en weer in te moeten rijden :mrgreen:

    Greetz Emiel
     
  11. Nou kleine correctie, er kwam geen andere grill in maar er is ergens een gehele nieuwe unit van het een of ander vervangen, deze zit blijkbaar achter de grill , deze moest dus worden gedemonteerd. Tot nu toe geen storingen of uitvallende boxen oid gehad. Fingers crossed...
     
  12. Ik kreeg tijdens mijn vakantie ook de sos foutmelding.
    En de knop ging ook fel branden.
    Toen ik thuis ben gekomen heb ik via forscan de auto uit gelezen en toen gaaf hij aan dat deze
    Telematic Control Unit Module (TCU)
    Niet goed communiceerde met de auto.
    Ik heb toen de module op gezocht en een recet uitgevoerd.
    Dit heb ik gedaan door de waardes op nieuw te schrijven naar de module zonder iets te wijzigen.
    En nu werkt alles weer normaal.
    Ik had uiteraard ook naar de dealer kunnen gaan meer heb het zelf kunnen oplossen.
    Maar heb wel mijn dealer in kennis gesteld van het euvel.
     
  13. Netjes. De uitvallende boxen opgelost middels nieuwe accu?

    Hier een productie monteer foutje in de voorbumper. De lagen zijn niet goed in elkaar geklikt. Komende week gaan ze de hele bumper demonteren en opnieuw in elkaar zetten.

    Het probleem met de voorste 2 onderspeakers bestaat nog steeds. Ben er inmiddels achter dat als de 2 voorste onderspeakers wel een keer werken de subwoofer achterin niet werkt. De dealer gaat komende week een softwareupdate doorvoeren, hopelijk helpt dat.
     
  14. Zaterdag een motorstoring van de auto.
    Vandaag naar de dealer om dit uit te lezen maar konden niks vinden. Er waren wel 2 (grote) updates beschikbaar. Deze zijn erop gezet. Hiermee moet het vervangen van de olie ook zijn opgelost na elke 8000 km. Ik ben benieuwd.
     
  15. Ik had zaterdagmorgen ook opeens weer motorstoring. Storing motorregeling/verminderd motorvermogen. Deze melding krijg je tegelijkertijd met "waarschuwing aanrijding voorzijde". Dan doet de frontsensor het niet en kun je oa. geen cruisecontrol gebruiken.
    Is nu de 2x deze storing. Zit wel 4500km tussen de beide meldingen. Even uitzetten en storing is weer weg. Moet de dealer nog bellen voor eens uit te lezen.
     
  16. Ik heb me zojuist aangemeld op dit forum om exact deze reden. Ik heb een nieuwe Ford Focus 1.0 125pk (station, titanium business), geleverd in juni 2019. Vanaf dag 1 trillingen door de cilinderuitschakeling. Deze is licht merkbaar bij 50 km/uur, maar goed voelbaar bij 100 km/uur. Ik rij veel 100 km wegen in de buurt en ervoer het dagelijks. De trilling is heel specifiek bij een toerental van ongeveer 2000 rpm. Ford is op de hoogte, zelfs monteurs zijn er al over ingelicht. Het wordt afgedaan als producteigenschap. En ja het is te verhelpen door de Sport-stand te selecteren, wat ik dus nu elke keer doe als ik in de auto stap. Als je dat voor lief neemt...
     
  17. Ik vermoed dat het echt de 1.0 met 100pk en 125pk betreft gezien de trillingen. Wat voor trillingen zijn dit dan? Ik heb zelf de 1.5 liter met 150pk handgeschakeld (import Duitsland). Persoonlijk vind ik dit blok veel mooier lopen zonder trillingen ten opzichte van de 1.0 liter.
     
  18. Volgens de dealer lag het heel specifiek aan het type motor, ik heb helaas geen vergelijk. De onbalans komt vanuit het motorblok en gaat de hele aandrijflijn door. In het begin dacht ik dat het de banden waren en heb ik ze allemaal laten balanceren, natuurlijk zonder resultaat om dat het daar niet aan lag. Maar dat soort trilling is het dus. Je voelt het door heel de auto en is niet te negeren.
     
  19. Wat vervelend! Want verder is het een fijne auto! Je hebt er nu niets aan, wellicht eens proberen een proefrit te maken in dezelfde type Focus met een 1.5 liter 3 cilinder. Ben benieuwd of dat dezelfde conclusies oplevert.
     
  20. Vindt dit wel erg jammer.. dat trillen.
    Wij wilden een Focus station st line doen 125 pk.. Dit weerhoud ons toch een beetje... voor de rest zo.n mooie auto.
    De 1.5 is best een stuk duurder en ja heeft deze 100% het probleem niet?
     

Deel Deze Pagina