1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Voor elk model waarvan de Europese typegoedkeuring na april 2018 is afgegeven zal Ford wel moeten betalen maar ze zullen proberen zo weinig mogelijk te betalen.
     
  2. Ik ben nog niet overtuigd dat het niet zou werken in NL. De antwoorden van Ford zeggen anders, en ook de posts van andere users geven aan dat het eigenlijk gewoon zou moeten werken.

    De enige die zegt dat het niet werkt is jouw dealer. Hoe betrouwbaar is die info?
    En een voetnoot in de folder. Terwijl de website die voetnoot niet heeft.

    Wat te geloven?


    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS 6 met Tapatalk
     
  3. Ik heb enkele kentekens gecheckt op de RDW site, daar staat bij alle Focus 3 en 4 een Typegoedkeuringsnummer dat begint met e13*2007/46*1138. Voor zover ik kan nagaan geeft 2007 aan het jaar van afgifte type goedkeuring. Dat zou betekenen dat er geen harde eis is om een werkend systeem te leveren vanuit de typegoedkeuring.
    Vergelijk met DRL, die werd in de Focus 3 mk1 en 2 ook niet standaard geleverd terwijl voor nieuw afgegeven typegoedkeuringen het wel zou moeten. Dat was dus blijkbaar toegestaan voor Ford omdat het een 2007 typegoedkeuring was, en nog steeds is.
     
  4. Ik heb er totaal geen verstand van, maar de Focus uit 2007 is toch een totaal andere auto? Had dus net zo goed de type goedkeuring van de model T kunnen staan (1908)... Dan hoeven er ook geen gordels en airbags in.
    Hoe kan de Mk3 en 4 nog meeliften op zo'n oude goedkeuring?


    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS 6 met Tapatalk
     
  5. Optisch zijn de verschillen misschien wel groot maar ik denk dat onderhuids er best nog veel overeenkomsten zijn. Het zou me totaal niet verbazen als het allemaal 1 type goedkeuring is.
     
  6. Tja, wat is "nieuw". De Mk4 staat op een nieuw platform (C2) en de 3-cilinder motor is, nog los van de vernieuwingen in de Mk4 t.o.v. de Mk3, ook compleet anders dan wat we in 2007 hadden...
    Maar verder is het gewoon hetzelfde als de vorige Focussen.

    Overigens raar hoor, dat jaartal 2007.
    Immers:
    Mark 1 = 1998-2004
    Mark 2 = 2004-2010
    Mark 3 = 2010-2018

    Dus wat hebben ze dan precies in 2007 aangevraagd?


    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS 6 met Tapatalk
     
  7. via myupload b.v

    bij mij begint het kwartje te vallen.

    klopt en dreigen hoeft niet, tenzij je bakzeil wilt halen ;)

    Heren, er worden hier 2 systemen door elkaar gehaald.
    Ford Emergency Assistance zit al in de MK3 en is NOOIT actief geweest in NL (zal wel met die 115000 euro te maken hebben)
    dit systeem werkt via je eigen mobiele telefoon. (in het buitenland dus wel)

    de SOS knop werkt via je modem in de auto, heb je geen modem (Trend uitvoering heeft geen modem?) dan ook geen SOS knop.
    dus dreigen naar Ford met van alles en nog wat is wel leuk maar ga je dus verliezen.
    dat medewerkers, dealers en helpdesk het niet helder hebben naar de klant toe is duidelijk beschamend.

    maar waarom proberen jullie het niet uit? druk op die knop en kijk wat er gebeurt.
    wordt je (uiteindelijk) doorverbonden met 112 dan kun je alsnog je excuus aanbieden en zeggen dat Ford hierin niet duidelijk is en jij graag duidelijkheid wilt hebben.
     
    Jackie D vindt dit leuk.
  8. Dat dacht ik dus ook. Gewoon indrukken die knop, dat kan ook per ongeluk gebeuren tijdens schoonmaken van het interieur ofzo.
     
  9. Volgens mij de spijker op zijn kop Gerard.
    Ik druk er niet op, ik vertrouw erop dat het werkt.
    Bij een echt noodgeval telt elke seconde, ik ga dat niet bezet houden.


    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS 6 met Tapatalk
     
  10. mijn idee ook Jackie echter ook wel eens met Albert, je test tenslotte ook niet jaarlijks je airbags :D
    je moet er op kunnen vertrouwen.
     
    albertvanderiet vindt dit leuk.
  11. De typegoedkeuring is niet van 2007. De typegoedkeuring is afgegeven op basis van de 2007/46 regelgeving.

    https://ec.europa.eu/growth/sectors/automotive/technical-harmonisation/eu_en
     
    jeroenbreuer en albertvanderiet vinden dit leuk.
  12. #912 GeeVee, 29 aug 2019
    Laatst bewerkt: 5 nov 2019
    Ik rijd een fofo mk4 oktober 2018, ik ervaar het zelfde als Nick nl een geluid uit de aandrijflijn. Alleen bij warme motor en van 2-3 en 3-4 opschakelen. Bij terugschakelen geen geluid.
    Monteurs van de garage 2 weken gezocht en nu is de boodschap dat het een eigenschap van de auto is. Nooit iets dergelijsk eerder meegemaakt en heb toch al veel fords gereden. Iemand enig idee waar dit vandaan kan komen?

    Vandaag een reactie ontvangen van Ford via de dealer, zie hieronder:
    Zonet met Arjan v,Rooijen (flying doctor) gesproken i.v.m. deze case.

    Dit geluid betreft een gekend issue bij dit type (nieuw ontwikkelde ) versnellingsbak, dat inderdaad het beste is op te roepen als je rustig schakelt van de 2 naar de 3 , maar ook in de overige versnellingen (welliswaar in minder sterke mate) oproepbaar is.

    Het geluid komt voort , als de schakelvorken zit zetten op de schakelstangen en betreft in dit geval een producteigenschap, die voortkomt uit het ontwerp / opbouw van de assen en schakelsysteem.

    Hiervoor is hij reeds bij een dealer geweest , waar er zelfs een bak voor is vervangen , maar na het vervangen is het geluid zelfs toegenomen i.p.v. afgenomen daar dit per bak iets kan verschillen.

    Ook heeft hij hiervoor reeds een vraag gesteld bij de transmissie engineer , en is hierover nog in afwachting van hun reactie.

    In ieder geval kan het 100% zeker geen kwaad en is dit puur een gevolg van de contsructie van deze bakken.

    Wel zou ik hiervoor een GCR maken , en tevens zou ik een geluidsfragment maken en opslaan bij dit dossier .

    De rest zullen jullie zelf met de klant moeten bespreken, maar ik zou zeggen, laat de klant met een identiek voertuig rijden (samen rijden) zodat hij dit ook kan horen / vergelijken.


    Met vriendelijke groet,
    xxxxxxxxx ,
    Technische Hotline.
     
  13. Mij is verteld dat na het indrukken er een timer start van 10 seconden.
    En het knopje zit achter een klein klepje, Dus dat per ongeluk dat weet ik niet.
    Maar maakt zeker wel nieuwsgierig.
     

  14. Volgens mij geen klepje hoor. Zie mijn eerdere foto hierboven. Is gewoon meteen een knop. Ook wel zo handig als je op zijn kop in de sloot ligt :-)
    Overigens zal het systeem dan zelf al gebeld hebben waarschijnlijk.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS 6 met Tapatalk
     
  15. Nee, het is een klepje. 1x indrukken en het klapt open en het daadwerkelijke knopje zit daaronder. Het lijkt wel op een knop :)
     
  16. Klepje dicht:

    [​IMG]

    klepje open

    [​IMG]

    Foto's zijn wat donker, auto stond nog in de garage :)
     
  17. Oh wow, inderdaad....
    Daar lig ik dan in de sloot op dat klepje te drukken...haha
    En Ford maar vervloeken dat dat ding het toch echt niet doet hahahaa

    Bedankt voor de tip [emoji1303][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS 6 met Tapatalk
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  18. Vanochtend zag ik bij het uitschakelen van de wekker op m'n telefoon dat Fordpass rond 05:00 drie meldingen had gedaan. "Controlelamp motorstoring", "Dieseluitlaatvloeistof laag", en "storing motorregeling/verminderd vermogen". Daar gaan we weer, dacht ik vloekend, aangezien ik dit gezeik inmiddels al diverse keren heb meegemaakt met de fofo. Wel vreemd dat de storingen niet opgetreden waren terwijl de motor in bedrijf was, en de adblue had ik ook nog recent helemaal bijgevuld. Dus met knikkende knietjes naar de auto, gestart, en... helemaal.niks.aan.de.hand. Wat een lolbroek, die Fordpass app. Of heeft het ding voorspellende gaven? :?
     
  19. #919 Pejo, 30 aug 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 aug 2019
    Ik heb exact hetzelfde probleem. Ze hebben bij mij al versnelingsbak vervangen maar het klaperren tijdens schakellen is er nog steeds. Gisteren weer geweest ze gaan het weer kijken met onderhoud in twee weken.

    Ik hoorde het ook bij mij 1.0 125 met name 2 naar 3 en naar 4 en soms terug. 5e en 6e versnelling niks aan de hand.Naar de dealer geweest en ze hebben uiteindelijk versnelingsbak vervangen maar het heeft niet geholpen. Ben weer teruggeweest en ze gaan het opbieuw kijken bij eerste onderhoud in twee weken.
     
  20. Wat is jullie ervaring met de waarde van het gemiddelde. verbruik. Bij mij klopt daar niets van. Hij is veels te optimistisch
    Het verbruik is meer dan dat hij aangeeft
     

Deel Deze Pagina