1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden en kinderziektes

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. @Fred, bedankt voor de duidelijke toelichting!
     
  2. De 1.0 in de Mk4 is toch een andere (nieuw ontwikkelde) motor dan die in de Mk3?

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS 6 met Tapatalk
     
  3. Dat is correct. Waarom Ford dit gedaan heeft is de vraag.
    Zelf denk ik aan kosten besparing....
     
  4. @Jackie D, je stelt de vraag waarom Ford dit gedaan heeft. Wat heeft Ford gedaan dan?
     
  5. @Harold1 , dat was een reactie op albertvanderiet. Die stelde de vraag of de MK4 voorzien was van een nieuw ontwikkelde motor.
     
  6. Ikzelf denk (hoop) dat de 1.0 in de Mk4 doorontwikkeld is om 'm weer beter / efficiƫnter / zuiniger te maken. Bv de cilinderuitschakeling is nieuw.

    Kosten zijn ook altijd een reden om door te ontwikkelen, maar sommige onderdelen zijn juist duurder geworden (bv distributieketting ipv -riem).

    Ik heb 2 x de oude 1.0 gehad (in C-max en Focus), en deze nieuwe voelt weer soepeler aan. Lijkt ook pittiger. Kan ook tussen de oren zitten hoor, de Mk4 waar hij in zit is immers ook compleet nieuw.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS 6 met Tapatalk
     
  7. had er ook last van... raam achter bestuurders kant... bij garage hebben ze de software geupdate was de melding.. en nu doet het t prima.
     
  8. Is het mogelijk om het schermpje met "gordels vast" uit te zetten? Zodat het niet steeds verschijnt / weggeklikt hoeft te worden? Ik zit meestal alleen in de auto en dan weet ik wel dat ik m'n gordel om heb.


    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS 6 met Tapatalk
     
    MelvinFoFo vindt dit leuk.
  9. Nope niet dat ik weet, ik vind het zelf ook irritant. Heb de optie in forscan ook nog niet gevonden helaas.
     
  10. De nieuwe 1.0 heeft nu ook een ketting i.p.v. riem.
    En een roetfilter, maar of je daar blij van moet worden.......
     
  11. Hoi Ruud, heeft te maken met het feit dat de telefoon los ligt. Weet niet of ie moet laden of niet.
    Gewoon aan de kabel of laadpadje van 4 dollar bij Ali Expresse zijn beter dan de 150 euro.
     
    Ruud35 vindt dit leuk.
  12. Het lastige van draadloos opladen is ook dat de telefoon precies goed moet liggen op de lader zodat de 2 spoelen precies in lijn liggen. En tijdens rijden wil je telefoon waarschijnlijk wel eens een beetje verschuiven.
     
  13. HOi, Iemand ook al last gehad dat de parkeersensoren in ene niet werken? Reed net achteruit op mn werk, en dacht op gegeven moment die struik komt wel erg dichtbij :D ;). Ben nu weer op kantoor, dus wie weet dat ie het vanavond wel weer doet nadat mijn auto uit is geweest. Of heeft dit met softwareupdate te maken?
     
  14. Mijn probleem met live traffic is opgelost door een volledige reset van de sync te doen en de auto opnieuw aan te melden in de app.
     
  15. Focus DLD Oranje.JPG
    Word je toch verdrietig van dat we deze variant van de ST-Line niet mogen bestellen. (uit de Duitse Configurator)

    Blijkbaar denkt de Nederlandse importeur dat we allemaal grijze muizen zijn. Zelfs de Fiesta ST is alleen maar in saaie kleuren te bestellen.
     
    _Korpox vindt dit leuk.
  16. Uh dit is geen ST-line maar een ST
     
    Harold1 vindt dit leuk.
  17. Ik wou het net gaan zeggen Haha, heb net ook even gekeken maar je kan op de Duitse ford site de nieuwe ST al configureren.
     
    Harold1 vindt dit leuk.
  18. Zoveel verschil zit er niet tussen de ST en ST-light dus begrijpelijke verwarring
     
  19. Inderdaad, is een ST.....sorry voor de verwarring. We zullen denk ik wel allemaal schrikken van het prijsverschil tussen Duitsland en Nederland......
    BPM zal mega zijn vermoed ik.
     
  20. Nog nooit een storing gehad met mn MK4, tot gisteren deze melding verscheen:
    [​IMG]

    dealer gebeld en kon vanmorgen (melding en noodloop was verdwenen) direct terecht. Konden niks vinden , wel wat softwarematig ge-update en aangepast.
     

Deel Deze Pagina