1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Ik heb geen last (gehad) van vieze strepen over de ramen.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  2. Vreemd, als ik de afstand op 1 streepje zet zijn er wel degelijk 'tussenkruipers'. Ik denk dat mijn ACC stuk is ;)

    Maar goed, zo de reacties lezende functioneert het systeem wel ongeveer op het niveau van een hedendaagse ACC. Wat ik echter jammer vind is dat het vrijwel altijd gebruik maakt van de rem om snelheid te minderen. In heel veel situaties waarin ikzelf zou anticiperen door van het gas te gaan of de CC te onderbreken lost de ACC dit op middels een remingreep, wat oncomfortabel en mijns inziens onnodig is. En om nou zelf dit soort situaties af te gaan vangen door gas bij te geven...dan kan ik net zo goed met een normale CC rijden.

    Maar wat ik ronduit vreemd vind: Als je met een flink snelheidsverschil op een vrachtwagen afrijdt, maar naar links gaat ruim voordat de ACC de voorligger opmerkt, gebeurt het toch 9 van de 10 keer dat de auto stevig afremt halverwege de twee rijstroken. Zeer onprettig, en het stimuleert tot onnodig linksrijden. Kan het zijn dat dit gebeurt omdat een vrachtwagen een aanzienlijk groter frontaal oppervlak heeft dan een personenauto?
     
  3. Ik ben zeer enthousiast over ACC. Mijn passagiers merken niets vervelends als ik het gebruik. De afstand is inderdaad vrij groot. Maar dat is juist een veilige afstand! Zo veel afstand zou je altijd moeten houden. Als iemand er tussen will frotten dan geef je gewoon even gas bij om het gat even wat kleiner te maken. Gaat perfect! Hier voor had ik een Skoda met ACC en een automaat. Dat was nog beter. Bij Skoda voorkomt de ACC ook nog eens dat je auto's rechts inhaalt. Maar in een Ford schakelauto werkt het ook lekker.

    Ik herken me trouwens niet in de kritiek dat de deur op slot gaat en dat de snelheid een kilometertje afwijkt. Mij stoort dat totaal niet.
     
  4. Heb je daarbij ook je richting aangegeven?
     
  5. Uiteraard. Zou het nog uitmaken of je de passeerautomaat (drie keer knipperen) gebruikt of de hendel door de weerstand heen duwt? Normaal gesproken heb ik niet meer dan drie keer knipperen nodig om een rijstrook op te schuiven...
     
  6. Lijkt me niet dat dat uitmaakt. Heb je het wel geprobeerd? kan ook zijn dat je radar niet helemaal lekker is afgesteld, aangezien je ook al aangaf dat ie eigenlijk teveel afstand houdt.
     
  7. Mijn Mk4 1.0 125 heb ik 1 maart jl. besteld.
    Zal dus ergens in mei/juni geleverd worden.

    Kan ik er dan van uitgaan dat de kinderziektes uit dit topic, die met een softwareupdate zijn opgelost, bij mij niet voor gaan komen?

    M.a.w. worden die updates er in de fabriek of bij de dealer al meteen opgezet?
     
  8. ik denk dat een software update eerst in de fabriek bij de nieuwe auto's geïnstalleerd wordt voordat de dealer het in handen krijgt.
     
  9. Moesten er nog terugroepacties op staan af-fabriek is de dealer verplicht deze uit te voeren voor levering.

    (Hangt misschien van merk af)

    Op deze site kan je de VIN ingeven en nakijken of hij iets openstaands heeft.

    http://www.etis.ford.com/fordservic...fnQesLbDe0Zn5u5yqYamM-PBWbd5tIp1UJ.fcvas1901n
     
  10. Bedankt, zal het eens checken zodra hij binnen is.
    Je mag toch verwachten dat alle updates tot dan toe verwerkt zijn lijkt mij.
     
  11. Was dat ook een mk4 met automaat?
     
  12. Het schakelen van en naar 7 en 8 ging wel zonder problemen?
     
  13. Eerste 1000 kilometer erop zitten... Wat een fijne auto! Het valt mij wel op dat hij totaal niet zuinig is... 1 op 14 geeft hij telkens aan, dat is nog geen 600 kilometer op een tank.. Is dat normaal voor een benzine auto? (ben gewend om diesel te rijden)

    Verder zit er een tikje in de versnellingsbak als hij in z'n vrij staat. Vooral als ik achteruit rij, tikt/ratelt hij best wel. Hiervoor maar even terug naar de garage.

    Ook het rijden op 2000 toeren hakkelt de auto een beetje zoals hier meer te lezen is... Ik zal ook maar even naar de update vragen.
     
  14. Je focus zal tussen de 5-10k km nog wel een stukje zuiniger worden waarschijnlijk. Ik heb de 1.0 en zelf zit ik ook op de 1 op 14. Mijn focus is daarintegen wel gechipt.
     
  15. Niet echt een groot probleem maar met de uurwisseling is de tijd in de auto niet automatisch gewijzigd? Nochtans staan alle instellingen correct?
     
  16. bij mij ook niet
     
  17. Nee bij mij ook niet, heb wel even naar de opties gekeken.

    Als je de functie tijd via GPS instelt dan staat er ook nadrukkelijk bij: geld niet voor zomertijd.
     
  18. Deed die van mij maar 1 op 14, ik red op het moment de 1 op 10 niet eens :(

    (1.0 ST-line wagon)

    Wel voornamelijk 50 en 80 km/h wegen.

    Ben jij trouwens Collin ter H?
     
  19. Dit is bij de Mk 3.2 ook zo. Wel raar hoor, je zou verwachten dat die gps tijd softwarematig met een uurtje wordt gecorrigeerd tijdens de zomertijd. Volgens mij was dat bij mijn FoFo Mk 1.2 wél het geval.
     

Deel Deze Pagina