1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 De kilometers tellen gewoon door

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door michaelrally, 6 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. #461 michaelrally, 3 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2017
    Vanmorgen vroeg opgestaan 6:30 al weer op de zaak, auto snel naar binnen gereden, en sleutelen maar,
    na de injectoren gedemonteerd te hebben kwam ik tot de ontdekking dat cil 1 en 2 de afdichtingen van de injectoren bijna verbrand waren. bij de 3 cil zat er geen afdichting meer op en de 4e cil zag er nog netjes uit. Maar aangezien als je de injectoren demonteer dat je voor alle injectoren de afdichtingen moet vervangen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    toen was het 8 uur en moest er gewerkt worden voor de baas!
    het nodige speciaal gereedschap laten komen van een andere vesteging.
    om 13:00 in geklokt op de werkorder van mijn auto en verder sleutelen, alles netjes gereinigd en de nodige afdichtingen vervangen. na alles weer terug gemonteerd te hebben mocht de startknop weer ingedrukt worden, motor sloeg gelijk netjes aan en wat mij opviel de motor draait veel rustiger.
    deze was de laatste tijd al wat luider kwa motor geluid,nu klinkt de motor weer zoals het hoort, snel de huurauto van logic weer ingeleverd. om om 17:00 weer met je eigen bommetje weer naar huis te mogen rijden!


    ik ben weer zo blij als een klein kind de oude vertrouwde wolf in schaapskleren mag de weg weer op.

    nu nog wachten op een leuke update van de focus, kleine hint hij gaat meer lawaai maken!!!!! mogenlijk over een week of 3 zit deze update in/op/onder de auto
     
  2. Mooi dat de auto weer in order is. Had je nog foto`s gemaakt?
     
  3. Super Michael, goed dat hij weer gerepareerd is, leuk dat je het zelf hebt kunnen doen :thumbs:

    Je zegt dat de afdichtingen vervangen moeten worden als de injectoren los zijn geweest. Worden injectoren los gehaald bij regulier onderhoud, bij hogere km standen?
    Is er zonder los te halen iets van buitenaf te zien bij inspectie?
    Zijn de nieuwe afdichtingen van een andere (betere) constructie / materiaal?
     
  4. #464 michaelrally, 3 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 dec 2013
    [MENTION=1437]Harold1[/MENTION].
    ik heb foto's gemaakt en deze ook bijgevoegd!


    [MENTION=37]Fred[/MENTION]
    de injectoren worden nooit verwijderd tijdens onderhoud is ook niet nodig, de rede dat de afdichtringen verbranden heeft met de hoge temperaturen te maken.
    dat de afdichtingen slecht worden is niet van buitenaf te zien, je kan het alleen gaan horen als ze echt defect zijn dat klinkt het of je rotjes afsteekt onder de motorkap tijdens gas geven!


    de afdichtingen moeten vervangen worden als de injectoren los zijn geweest ivm de hoge brandstofdrukken waar de ecoboost op draait, en omdat nylon krimt als deze warm wordt en als je alles zonder te vervangen weer terug monteer kunnen de nylon hun afdichtings taak niet meer uitvoeren en kan brandstof langs de rubberafdichting lekken ( vernevelen) met brand als gevolg!





    hoop niet dat ik door deze melding van een defecte ecoboost andere mensen bang maak dat er wel eens dingen kapot kunnen gaan bij ford !!!!!!!! ook andere merken hebben gebreken tijdens het gebruik daarvan! :)
     
  5. Ik word er niet bang van hoor, ben alleen erg nieuwsgierig naar de technische achtergronden. Dank voor de foto's en de info :thumbs:
     
  6. Waar mogelijk probeer ik zeker de juiste info in begrijpend technisch hier te plaatsen.

    de reactie omtrent bang maken was in het algemeen :)


    nu heb ik nog meer goed nieuws. Met onze labrador goldeney van het chielenwout ( chico)
    met hem gaat alles nu ook weer beter, begint weer de blije labrador te worden zoals wij hem kennen :)
     
  7. Goed te horen dat het met Chico ook weer beter gaat.
     
  8. Ideaal dat je het zelf ff kan vervangen. Vervelend maar vrij eenvoudig weer op te lossen dus.
    Lijkt me we ff schrikken als je auto ineens vuurwerk af begint te schieten :).
    We weten nu iig wat het is mocht dat geluid zich voor doen.
     
  9. [MENTION=11305]Raymond[/MENTION]

    ik ben zeker blij dat ik de reperatie's zelf kan doen aan de focus, schilt mij ok enorm veel geld, nu was het gelukkig nog garantie! :)


    ik kan je melden ik schrok me helemaal de pest toen ik die knallen hoorde, klonk eerst of er een drijfstang het nodig vond het naar buiten te willen treden in plaats van in de motor te blijven, gelukkig was dit niet het geval!

    de knallen voelde ik door heel de auto zelfs in de bodem, in een paar seconden gaat er van alles door je heeft :(.

    gelukkig is de schaap in wolfs kleren weer thuis, op naar een veel leukere update! :)
     
  10. wat zijn die knallen? "gewoon" de ontbranding in de cilinders die door de "kier" naar buiten komt? Hoeveel bar druk komt er uit zon injector?
     
  11. dat is goed nieuws dat hij het weer doet
     
  12. Mooi dat de Focus weer in orde is en fijn dat je het zelf kunt vervangen.
     
  13. Gelukkig goed nieuws, eind goed al goed.
     
  14. Auto was gewoon een maandje te vroeg. 't is bijna oud en nieuw.
     
  15. Ik lees alleen nergens terug dat er een modificatie is voor dit probleem, zijn de nylonafdichtingen nu anders? Je geeft zelf aan dat jouw injectoren nooit los zijn geweest en toch zijn er drie pakkingen lek. Persoonlijk vind ik het toch wat merkwaardig, ongeacht de hoge druk. De motor is toch ontworpen met deze hoge druk in het achterhoofd. Er moet toch een oorzaak zijn waarom ze zijn verbrand? Hoop dat het niet een besmetting is van het lekkende verstuiver probleem van de vorige generatie 1.6 diesel:P.
     
  16. Mooi dat het al veel beter met jullie Labrador gaat en dat je zelf alles kon vervangen/herstellen.

    Was jouw :focus3: met dit euvel de eerste bij jouw garage?
     
  17. mooi dat het zonnetje weer schijnt in Zwijndrecht :thumbs:
    zowel voor Chico als voor de :focus3:
     
  18. Er is geen modificatie voor deze reperatie.

    Dit in onze vesteging de 1e ecoboost met deze klachten.


    Het zonnentje schijnt inderdaad weer in zwijndrecht :)
     
  19. #479 michaelrally, 29 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2017
    Goedendag heren en dames van de ffc

    ik zit met een groot dilemma
    de focus gaat op grote voet verder door het leven, heb de 17 inch velgen verkocht, en er moet nu 18 inch voor terug komen maar ik en mijn vrouw zijn er nog niet helemaal uit welke velg


    velg keuze 1
    [​IMG]


    Velg keuze 2
    [​IMG]

    Velg keuze 3
    [​IMG]

    hier keuze 3 onder een zwarte st
    [​IMG]

    wie kan ons helpen de juiste keuze te maken voor mijn auto
    [​IMG]

    dit was de oude situatie.


    wie is er handig met photoshop om de zilvere st velgen onder mijn auto te shoppen.
    de antreciet velgen is makkelijk op een zwarte auto te vinden op internet.
     
  20. Velg keuze 2
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina