Ik ga deze avond bovenstaande Ford bekijken om eventueel aan te schaffen. 189K op de teller en minder dan €2000. het is een diesel. krijg ik spijt als ik deze aankoop of wil ik nooit meer een ander merk?
Wij van WC-eend adviseren WC-eend... dus sowieso Ford!! Even zonder gekheid.. met zulke beperkte informatie kunnen we niks natuurlijk. Linkje van de advertentie? Wat heb je zelf al bekeken? Waarom wil je voor deze gaan kijken? Forum al doorgespit voor aandachtspunten etc... Even iets meer moeite doen mag ook wel, daarna willen we je wel helpen hoor ;-)
Ford Focus 1.8 *Francorchamps-edition* - 2007/198.000km/Diesel Bouwjaar: 03/2007 Km stand: 198.000km Brandstof: Diesel Euronorm: EURO 4 Motor: 1.8 L Vermogen: 85KW/115PK Transmissie: Manueel Kleur: Blauw
meer informatie heb ik momenteel niet. ik ga kijken naar deze omdat het binnen mijn budget valt en het uiterlijk mij aanstaat.
Mooie editie wel. 12:000 ongeveer per jaar gelopen. Dat is heel netjes, zeker voor een diesel... Zie dit topic voor verdere info: https://www.focusclub.nl/index.php?...ford-focus-met-oplossing-indien-bekend.89702/
Dankjewel! zeer informatief! Dit zou tevens ook mijn eerste diesel zijn. dus ik ben blij met jullie meningen.
Ziet er uiterlijk wel netjes uit, maar zou wel goed kijken naar eventuele roest. Mijn Focus 2 had ook ineens een roestplek aan de onderdorpel, waar ik pas achter kwam toen ik hem ging verkopen. De advertentie staat nu overigens op gereserveerd.
Ik heb deze op gereserveerd laten zetten! thanks voor de tip. ik maak sowiso een grondig rondje rondom de auto.
Kijk goed naar de motorblok, tdci heeft wel eens last van lekkende verstuivers. Vooral met Die KM stand. Als je kan lees de auto uit op foutcodes. edit: ik heb de km standen bekeken en ze zitten er verdacht uit. Ik kan natuurlijk niet zien welke eigenaar in de periode auto had maar soms ging het van 877km in ongeveer 1.5 jaar tijd.. Radio ziet er misbruikt uit en vraagt om code. Als heeft her en der aanpassingen, een aan en uit knop in middenconsole?
Een gemiddelde van 12K per jaar is wel erg weinig voor een diesel. Zou wel kijken naar de onderhouds historie De 1.8 tdci blokken zijn over het algemeen wel beter dan de 1.6 tdci.
die knop op de middenconsole vond ik ook erg vreemd. is er een manier om te controleren of er met de km geknoeid is?
Code 0 betekend dat je de radiocode in moet voeren. Dat schakelaar is achteraf aangebracht, je moet ter plekken nakijken wat die doet.
Het laatste jaar is er wel erg weinig mee gereden. Zou bijna denken dat het vervangen van de alternator ook het probleem niet heeft verholpen en de vorige eigenaar de auto maar heeft ingeruild. Het blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar zou, zoals gezegd zeker iemand meenemen die er verstand van heeft