1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Iodokus Mach-E GT

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Iodokus, 2 apr 2024.

  1. WLTP
    Mach-E RWD = 470
    Mach-E extended range RWD = 600
    Mach-E extended range AWD = 550
    Mach-E GT = 490

    Praktisch
    Mach-E RWD = 360
    Mach-E extended range RWD = 480
    Mach-E extended range AWD = 460
    Mach-E GT = 430

    Maar de praktijk is toch altijd anders dus ik zal gaande weg wel ervaren wat de werkelijke range is van de GT. Een gemiddelde van 400 kilometer zou prima zijn. De laatste 7 jaar weet ik niet beter dan dat ik ergens tussen de 360 en 400 kilometer een bezoekje moet afleggen bij de pomp ;)

    Het verschil is dat ik met de huidige brandstofprijs (98) per tankbeurt al snel ergens tussen de 95 en 110 euro kwijt ben. Dat is na volgende week verleden tijd :dance:
     
    gerardTDCI en Edgar Focus vinden dit leuk.
  2. kun je ook thuis laden Joost?
    of heb je in de buurt een laadpunt/paal?
     
  3. Dank voor het overzicht, 400km is best netjes met bijna 500pk onder je rechtervoet.
    En wanneer je dan kan laden op de oprit is dat over het algemeen ook ruim voldoende lijkt me.

    Hoeveel liter gaat er in een RS, 50 liter?
    Ik kom denk ik zo'n 600-650km ver met 70 liter E5 en tank meestal na 500km.
     
  4. Zou met veel pijn en moeite kunnen maar is verre van optimaal omdat ik geen eigen oprit heb en de parkeerplaats voor het huis niet kan claimen. Ik ga wel ik gesprek met de gemeente omdat het laad beleid in Almere niet ok is, thuisladen zonder oprit bedoel ik dan. Maar daar zal ik je niet mee vermoeien, weg van de lange adem zal ik maar zeggen.

    Tegenover het huis hebben we wel 4 openbare laadpalen en ook in de rest van de wijk zijn diverse laadpalen te vinden. De laadkosten bij die palen vallen gelukkig erg mee. Verder kan ik bij alle HA-posten waar ik coördinator ben, ook laden tegen zeer gunstige tarieven dus ook daar maak ik me niet zo veel zorgen over.

    Linksom of rechtsom het zal ten alle tijden goedkoper zijn dan de bezoekjes die ik nu afleg bij de Shell ;)
     
    Edgar Focus en gerardTDCI vinden dit leuk.
  5. Inderdaad 50 liter. Maar met een gemiddeld verbruik van 11,3/100Km kan je uitrekenen dat je afstanden van 500 Km of meer niet gaat halen met een RS. ;)

    450 Km lukt als je lange snelweg afstanden kan rijden mbv de CC. Dagelijks stadsverkeer of kortere afstanden, iets wat bij mij het geval is, is killing voor het verbruik.
     
    Steven en Edgar Focus vinden dit leuk.
  6. Nice. En rood is ook weer eens wat anders.
     
    Iodokus vindt dit leuk.
  7. Laat je gemeente eens contact opnemen met de gemeente Best, hebben nu een pilot lopen om dus wel van die kabelgoten te plaatsen voor eigenaren die thuis op willen laden. Wil de gemeente groen zijn of niet
     
  8. Ha Paul,
    Ja die kabelgoten doen ze hier ook maar ze stellen een voorwaarde waar ik “nog” (je weet immers maar nooit) niet aan kan voldoen, je moet nl. aantonen dat je minder valide bent. Die classificatie geeft je nl. het recht de parkeerplek voor je deur te claimen. Als dat een feit is dat wil de gemeente, tegen betaling, een goot maken in de stoep.

    Mooi bedacht maar niet houdbaar meer aangezien er steeds meer mensen zijn die een EV hebben en aan huis willen laden zeker als ze ook zonnepanelen hebben.

    Maar goed ik dwaal af, daar gaat dit topic niet over ;)
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  9. Mooie auto in het rood!
    Veel plezierige kilometers gewenst :sturen:
     
    Iodokus vindt dit leuk.
  10. Nogmaals gefeliciteerd, mooie uitvoering en zeker geen straf dat elektrisch rijden.
    Veel rijplezier gewenst.
     
  11. Met wat voor auto doe je dat? Met E10 doet mijn MK4 ongeveer 900km op 47L als ik zuinig rijd, anders eerder richting de 800km.
     
  12. Volgens mij staat dat er toch heel duidelijk ;)
    Iets met :rs:
     
  13. Ik dacht dat steven met 70L 650 km kon rijden in zijn 1.8 TDDi, had even het RS stuk gemist. Snapte dat het over je vorige auto ging het stukkie erboven :)
     
  14. Snap dan niet hoe ik gemiddeld zo’n 1000km op een tank e5 met de MK4 terwijl ik toch flink op trek
     
  15. Wat voor motor ligt er in jouw MK4? :) Verschil is mogelijk de e5 die jij erin gooit en de e10 die ik erin stop!
     
  16. Heren ik zou het hier graag over mijn aanstaande nieuwe auto willen hebben, niet over verbruikscijfers daar zijn voldoende topics over. ;)

    :ontopic:
     
    gerardTDCI, BarendBotje en PascalG vinden dit leuk.
  17. Skoda Enyaq 85 doet in de winter op winterbanden. Met 110 op de snelweg, verwarming gewoon normaal. 360 ongeveer kilometer. Met een wltp van 565. Reken jezelf niet rijk dus. Als het hard regent schiet t verbruik omhoog. Ook is de Enyaq niet super gestroomlijnd in mijn ogen.


    Ik vind t alsnog prima hoor. Zolang de beetje goed kan snelladen. En als je idd thuis of op werk kan laden. Prima te doen.

    Nu met zomerbanden en goed weer. Had ik van t weekend ritje Duitsland. 450 range op de teller.

    Gaat goed komen. Ik ben ook al verknocht aan de soeplesse van elektrische rijden.
     
    BarendBotje vindt dit leuk.
  18. Snelweg rijden met een EV is minder economisch. Daar waar je met een brandstofmotor aangedreven auto juist verder komt als je lange stukken op een constante snelheid kan rijden, is het verbruik met een EV juist minder goed en doe je het juist beter op de kortere stukken en stadsverkeer. Laat dat laatste nu net het geen zijn wat ik veel doe ;)

    Rijk rekenen doe ik zeker niet mede omdat ik al heel wat kilometers met een Mach-E heb mogen rijden waarvan ook vele met spoed wat het verbruik al helemaal niet ten goede komt :schater:

    Ik koop de auto niet voor vakanties of het rijden van honderden kilometers per dag. Dat kan een keer voorkomen maar is echt een uitzondering. De wens iets nieuws te proberen en de als maar oplopende brandstofkosten vaarwel zeggen hebben dan ook heel zwaar meegewogen bij het maken van deze beslissing.
     
    Steven, BarendBotje en Edgar Focus vinden dit leuk.
  19. Vooral de acceleratie van 0 naar max lijkt me het meest prettige van de EV als ik kijk hoe de Kuga hybrid dat doet van 0 naar 100 elektrisch dan voelt dat zeker goed dat moet bij de GT alleen maar beter zijn stiekem zelfs beter als van de RS denk ik
     
  20. De acceleratie van zowel de RS als de Mach-E GT mogen er zeker zijn. De Mach-E GT is een kleine seconde sneller dan de RS maar de beleving is totaal anders. Daar waar de RS even nodig heeft om alle Nm’s op te bouwen heeft de Mach-E GT ze direct beschikbaar en dat geeft een totaal andere beleving. Ook het ontbreken van het motorgeluid speelt een belangrijke rol.

    Als passagier is het in beide auto’s een achtbaan moment. Voor de bestuurder is de sensatie er natuurlijk ook maar die is in de RS iets minder aanwezig omdat je moet werken. In de Mach-E GT hoef je alleen maar het gaspedaal in te drukken ;)
     
    paul vingerhoets en Edgar Focus vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina