1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Storing electronica bij langer stilstaan

Discussie in 'Electronica' gestart door Georgie, 24 mrt 2024.

  1. Ik heb een Focus Wagon uit 2014 en ik heb een electronica storing.
    Als ik langer de auto niet gebruik/start heb ik een storing.
    Ik merk het al meteen omdat de afstand ontgrendeling dan niet werkt, kan ik nog mee leven. Echter werkt er dan veel meer niet, wat ik heb gemerkt: dashboard, airco, knipperlichten(!). Starten is geen probleem en tijdens het rijden merk je wat rijden betreft verder niets. Na een poosje, kan 10 / 20 minuten duren, werkt alles weer normaal.
    Ik ben bij de garage geweest en daar zijn ze, uiteraard, het probleem niet tegengekomen omdat het probleem er dan niet is. Ik ben er nu pas achter dat de auto eerst langer moet stilstaan, hoe lang precies weet ik niet.

    Volgende week weer naar de garage. Ik zie dat vergelijkbare problemen vaker voorkomen, echte oplossingen echter niet. (O.a. Andere accu, massakabel) Wat vooral vervelend en gevaarlijk is zijn geen knipperlichten.

    Meer suggesties, oplossingen hoor ik graag!
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  2. Een nieuwe zwaardere accu zal veel oplossen denk ik. En als hij echt lang stilstaat zou een druppellader een oplossing zijn. Want dan helpt een zwaardere accu ook niet meer.
     
    Georgie en Jaap1658 vinden dit leuk.
  3. begin met de 2 goedkoopste manieren om dingen uit te sluiten,
    laat je accu eens doormeten.
    kijk eens naar de verschillende massapunten en maak die goed schoon.
    mocht het probleem daar niet zitten kun je verder gaan zoeken.
     
    Georgie vindt dit leuk.
  4. Je kunt zelf ook wat meten, als hij weer lang heeft stilgestaan, dan niet starten, motorkap openen en de voltage meten op je accu,
    dat zou je eerste indicatie kunnen zijn.
    Sowieso als hij lang stilstaat, en er geen lange stukken mee gereden word (minimaal 2 uur), dan eens de accu goed volladen met een
    goede accu lader (daar zit echt verschil in).
    En ik mag aannemen dat de garage je accu al doorgemeten heeft? officieel mag je dit niet direct nadat de motor gelopen heeft doen,
    het mooiste is 24 uur met rust laten en dan pas meten, dan krijg je de betere metingen.
     
    Georgie en Edgar Focus vinden dit leuk.
  5. Is het een MK3 van de eerste of 2e generatie? Die eerste had weleens problemen met ruitenwisservloeistof wat door de pomp door de kabelboom naar de zekeringkast gedrukt wordt en daar voor problemen kan zorgen.
    Ik heb met een MK3.2 (facelift versie) ook wel eens het probleem gehad dat bij lang stilstaan (twee weken) de auto niet wil ontgrendelen. Maar daar heb ik de workaround voor en heb verder geen problemen.
     

Deel Deze Pagina