1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hemelbekleding bij achterklep los - MK4

Discussie in 'Interieur' gestart door Pimpampet, 11 feb 2024.

  1. Beste forumleden,

    Eigenlijk speelt dit probleem al sinds de aanschaf van de auto, maar nooit zelf een blijvende oplossing kunnen verzinnen. De hemelbekleding bij de achterklep klemt normaliter tussen het rubber van de achterklep, maar zoals te zien op de foto's blijft dat niet zitten.

    [​IMG]
    https://ibb.co/0KdYb8t
    https://ibb.co/BwD72mW
    https://ibb.co/JxW24n2
    [​IMG]

    [​IMG]

    Zijn er anderen dit dit probleem hebben of hebben gehad? En zijn er suggesties om dit te verhelpen?

    Alvast bedankt

    (Ik krijg de foto's niet netjes ingevoegd vanaf de telefoon, probeer het later vandaag even op de laptop)
     
  2. Ik weet ziet hoe dicht de hemelbekleding aan de binnenkant op het chassis zit, anders kan je er wat brede klittenband op doen aan de binnenkant. Dan kan de bekleding er nog wel af als dat moet.
    Tapijt tape zou ook een oplossing kunnen zijn.
     
    Pimpampet vindt dit leuk.
  3. #3 R.Zwiers, 12 feb 2024
    Laatst bewerkt: 12 feb 2024
    Dual lock tape gebruiken aan de binnenkant.

    Ik heb t eventueel wel liggen.

    Edit: dikke kans trouwens dat dat er al zit. Maar los is geklikt. Had mn Mondeo ook. Die dual lock sticker moesten toen wel ff vast gezet worden met goede lijm kit. Daarna nooit meer last van gehad.
     
    Pimpampet, Edgar Focus en FocusSTL vinden dit leuk.
  4. Het lastige is dat de delen die met name los zitten (links en rechts) dus een aanzienlijk stuk lucht hebben tussen bekleding en dak. Mid-mid zit dichter bij het dak als het ware. Dus dat zou je dan moeten overbruggen zonder de 'bobbels' in te deuken.
     
  5. Lijkt erop dat iemand een beetje te rauw bezig is geweest met de hemel.
    Heeft de auto ooit schade gehad in die regio? of misschien hagelschade? dat de hemel eraf moest?
    Kan allemaal, had misschien wel handiger geweest om dit meteen bij de verkopende partij aan te kaarten, dan konden ze dit voor u oplossen.
     

Deel Deze Pagina