1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

SYNC 3 systeem en kaart updates

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door mstuniek, 15 jun 2017.

  1. #6481 charleyr, 22 aug 2023
    Laatst bewerkt: 23 aug 2023
    Vandaag de update van Sync 3.0 20204 met F10 kaarten uitgevoerd via Cyanlabs naar de laatste Sync 3.4 met F12 kaarten.
    Ik heb via Cut Down Map Package Generator - CyanLabs alleen gekozen voor het dutch voice pakket en daarnaast 1 map (Belarus etc) van 2 gig gedisabled
    De licentiecode in de cyanlabs app gedaan en een USB stick laten aanmaken met de benodigde bestanden.
    De installatie verliep vlekkeloos, (reformat incl. nieuwe kaart,ongeveer 35 min, daarnaast vindt ik het een voordeel, dat er geen geklooi is met autoportier, ed, gewoon de stick zijn werk laten doen totdat de melding komt dat de stick verwijderd kan worden
    Na uithalen USB stick, wordt een herstart uitgevoerd, gaat geheel automatisch en nog even een master reset vervolgens uitgevoerd.
    Kaart ziet er goed uit, nu logo's bij mijn FM zenders en Carplay / Android auto ook maar even getest.
    Ik ben heel blij!
     
  2. Dat is het nou juist ik heb ze wel gelijk gehad met de F12 bestanden dus eigenlijk dubbel
     
  3. Als je een keer cyanlabs hebt gebruikt, kan je in de toekomst dan nog steeds de updates via de Ford site installeren?
     
  4. #6484 ing_BRW, 23 aug 2023
    Laatst bewerkt: 23 aug 2023
    Dat kan, maar dan moet je eerst even via Ford een USB aanmaken die een logbestand genereert. Dat logbestand moet je uploaden naar Ford zodat zij kunnen zien welke documenten aanwezig zijn.

    Ford kan dat niet op afstand zien (pas vanaf Sync 4 dacht ik wel). Ik kan het even niet snel vinden op de website van Ford, maar daar is een instructie pagina voor.

    Daarmee voorkom je dat je via CyanLabs een nieuwere versie hebt terwijl Ford denkt dat je nog drie versies daarvoor hebt, en je dus meerdere keren achter elkaar moet updaten om te komen tot waar je was.
     
    Edgar Focus en VdR-HJD vinden dit leuk.
  5. Dan hangt er vanaf. Als je bv origineel de 3.0***** hebt van Ford en daarna naar 3.4 d.m.v. Cyanlabs krijg je geen Ford updates meer.
     
  6. Ik heb het al gevonden: je kan via CyanLabs via de tools een Interrogator Log USB aanmaken.
    Door de USB in te pluggen in je SYNC systeem wordt een logbestand aangemaakt die je kan uploaden naar Ford.
    Dat log bestand is een *.xml bestand waarvan de bestandsnaam o.a. je chassic nummer (VIN) omvat.

    Als voor jouw auto/systeem vanuit Ford nog een officiële update komt na de versies die je via CyanLabs hebt geïnstalleerd, dan zou je die dus via de website van Ford kunnen downloaden en installeren.
     
  7. De vraag is volgens mij wel waarom je dat zou willen als je dan toch aan Cyanlabs bent begonnen. Wat mij in de afgelopen paar jaar is opgevallen, en verbeter me als ik het fout heb:

    - Een update via Cyanlabs lukt bijna altijd, en eventuele problemen zijn bijna altijd oplosbaar.
    - Updates die Cyanlabs levert zijn dezelfde als die Ford levert, en levert ze vaak eerder dan dat Ford doet.
    - Ik lees veel problemen met de officiële Ford update. Als in: duurt lang, gaat regelmatig fout.
    - Als ik het goed heb begrepen dan kan je via Cyanlabs langer updates voor je Sync3 krijgen dan dat Ford ze aan je zou leveren.

    Dus, waarom zou je terug gaan naar Ford voor updates?

    --
    Rob

    Sent from my IN2023 using Tapatalk
     
    Edgar Focus, charleyr, MaxH en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Ik ben het volkomen met rsterenb eens. De reden dat ik elke keer weer bij CyanLabs uitkom is vanwege die irritante MEM_ERR01 melding die ik bij Ford updates krijg. Bij CyanLabs nooit last van gehad.
     
    Edgar Focus en richard b vinden dit leuk.
  9. Tja, ik zal de auto natuurlijk niet eeuwig bezitten en misschien zal een toekomstig eigenaar wel via FOrd willen updaten..
    Ik heb besloten om toch maar via Cyanlabs te gaan updaten (alleen maps, sync had ik al gedaan via Ford).

    Kan iemand zeggen of dit klopt:
    [​IMG]

    Geen idee waarom er trouwens downgrade bijstaat, in het volgende plaatje kan je zien dat er gewoon auto detect staat

    [​IMG]
     
  10. Downgrade is normaal, hij downgrade m eerst naar oudere versie om vervolgens weer up te daten. Waarom? Geen idee:schater:
     
  11. Ik snap wat je zegt. Voor mij staat die motivatie niet als hoogste op het lijstje om aan te denken: ik vind het zo makkelijk mogelijk updates krijgen in de tijd dat ik de auto rijdt belangrijker dan dat een volgende eigenaar (die, tegen de tijd dat ik m'n auto van de hand doe, zeer waarschijnlijk ergens in het buitenland woont) toch liever updates van Ford krijgt. Je kan er ook zo over denken: het is de vraag of, afhankelijk van wanneer jij de auto van de hand doet, je überhaupt nog updates van Ford krijgt. Maar het is helemaal jouw keuze om te maken; ik vroeg me alleen af waarom iemand terug naar Ford updates zou willen omdat ik er zelf geen heil in zie.;)
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  12. Auto aan de wifi hangen en laten zoeken naar nieuwe updates voor Sync.
    Als dit is afgerond wordt er automatisch een logbestand gestuurd.
     
  13. Pas maar op met je auto met wifi verbinden, er is laatst nog een waarschuwing uitgegaan.
    De link Staat nog in de shoutbox als het goed is....
     
  14. Met wifi ga ik iig niet doen, dat is hopeloos en blijkbaar ook nog onbetrouwbaar.

    Kan ik de auto wel uitzetten als de update van Cyanlabs via USB loopt?
     
  15. De een zegt van wel, de ander niet. ik laat de motor altijd draaien tot ie klaar is.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  16. SynUpdater heeft nieuwe versie (2.12.0.0) waar je nu manueel de RW Data kan verwijderen.

    Heb tevens ook het Nederlandstalige taalbestand al van een update voorzien en paar andere vertalingen die ik had uitgevoerd verbetert...
     
    Paul_U en bws723 vinden dit leuk.
  17. #6497 Frostbite, 11 sep 2023
    Laatst bewerkt: 13 sep 2023
    Korte tijd geleden mijn FF 2006 ingeruild voor een FF2020 met dus ook Syn3 en DAB. De software was nog 3.4.19200 met mappen F8.
    Goed ik heb mezelf hier veel ingelezen over alle zaken en Syn3 geupdate naar 3.4.22200 via de Ford site. Mappen heb ik niet bijgewerkt. Had de nieuwe mappen al wel gedownload via de Ford site, maar nog niets mee gedaan.

    Inmiddels ook al een usb disk gemaakt via Cyanlabs met 3.4.23188 en F12 mappen maar ben daar nog even huiverig over. Ik heb uitgezocht via een Interrrogator dat ik een MY20 APIM heb. Als ik de installatie bestanden op disk bekijk dan heeft Cyanlabs Syn3Updater zelf al ingesteld dat het een autoinstall moet zijn (want reformat zorgt voor brick).

    Heeft iemand al succesvol deze versies al geïnstalleerd ? Op het cyanlabs forum kom ik ook maar weinig reacties tegen.
    Was dus benieuwd wat de ervaringen zijn :think: Wil niet graag al na een paar weken mijn syc3 omzeep helpen omdat ik de nieuwste update erop wilde hebben :D
     
  18. Weinig reacties is goed. Je zie bijna alleen reacties wanneer het niet goed gaat. Maar dat zijn vrijwel allemaal eigen onkunde, niet lezen, goedkope USB stick ed. reacties, M.a.w. je hoeft je geen zorgen. Helaas duurt de update omdat je geen reformat kan doen, erg lang, Maar dat zul je inmiddels wel gelezen hebben:).
     
  19. Klopt. De sync update deed er al 30 min over. Maar zal eens kijken wanneer ik een lange rit voor de boeg heb.
     
    MaxH vindt dit leuk.
  20. Er zijn ook berichten waar geschreven wordt dat de update doorgaat bij een onderbreking. Uiteraard de USB-stick laten zitten. Zelf heb ik het wel in één keer gedaan.
     

Deel Deze Pagina