1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kosten vervangen distributieriem mk3 1.0 en 1.6 en mk2 1.8

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Focusbeer, 15 jul 2023.

  1. Ik ben benieuwd wat de kosten zijn voor het vervangen van de distributieriem voor een mk3 1.0 ecoboost.
    Ik heb wat plaatjes bekeken en klopt het dat de 1.6 ti-cvt een heel ander blok is en de riem ook anders gemonteerd is?
    Ik ben dan ook wel benieuwd of daar verschil in zit kwa kosten.

    Als mensen ook weten wat het kosten om een riem voor de mk2 (2.5?) 1.8 motor? Als het goed is is dit weer een heel ander blok?


    De reden dat ik dit vraag is omdat ik heb gezien dat de riem bij een 1.0 helemaal in het blok loopt en ik vraag mij af of men dan ook het hele blok eruit moet halen om de riem te vervangen. Als dat het geval is kan ik mij ook voorstellen dat hier enorme kosten bij komen en dat wil ik bij de aanschaf wel in gedachten houden.
     
  2. Het blok hoeft niet uit de auto, maar er moet wel het een en ander los gehaald worden o.a. Carter, kleppendeksel
     
  3. Ah dat is handig. Ik woon zelf in Assen dus dat is mooi in de buurt.

    Als ze het carter eraf halen neem ik aan dat ze ook alle eventuele riem prut wat mogelijk van de riem is afgekomen uit het blok verwijderen?
     
  4. Ik dacht dat de1.8 een ketting had en geen riem
     
  5. Bij mijn weten ook
     
  6. Klopt, de 1.8 en 2.0 duratec motoren hebben een goede kwaliteit distributieketting, die een autoleven meegaat
     
  7. Ook geen riem Voorde olie pomp?
     
  8. #9 Koen_, 15 jul 2023
    Laatst bewerkt: 17 jul 2023
    Edit : naar de oliepomp loopt ook een stalen ketting, zie de plaatjes van Richard in #11
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  9. Bedankt voor de reacties. Een ketting die een leven lang mee gaat... dat ben ik niet gewend bij mijn huidge vw :)

    En weet iemand hoe dit zit bij de 1.6 motoren ?
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  10. De 1.8 en 2.0 hebben een ketting met dubbele schakels. Super degelijk.
    [​IMG]

    De 1.8 en de 2.0 duratec motoren hebben een stalen ketting naar de oliepomp.

    [​IMG]

    De duratec 1.6 heeft een droge riem
     
    Koen_, M.Blaak en Edgar Focus vinden dit leuk.
  11. de atmosferische 1.6 de ti-vct heeft een riem vervangen kost ongeveer 500 incl waterpomp
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  12. Je zegt het zelf he: VW :P
     
    Focusbeer en bws723 vinden dit leuk.
  13. 1.6 ecoboost heeft een droge riem, kost ongeveer de helft van de ingreep dan bij een 1.0
     
  14. Edgar Focus vindt dit leuk.
  15. #16 Bertus 7, 16 jul 2023
    Laatst bewerkt: 16 jul 2023
    Ik was er om 7.00 uur kon de auto afkoelen ze gaan open om 8.00 uur auto was om 16.oo uur klaar had mogen uit lopen want had het bastionhotel geboekt voor het geval het zou uitlopen.
     
    Brombeer59 en Edgar Focus vinden dit leuk.
  16. Meestal komt t factuurbedrag, als je het bij ons laat doen, op ongeveer 1500 euro. Dit omvat het volgende:
    - Onderhoudsbeurt
    - APK-keuring
    - distributieriem vervangen
    - waterpomp vervangen
    - oliepomp riem vervangen

    Je bent wel de auto minimaal 2 dagen kwijt.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  17. @M.Blaak Jij werkt bij een Ford Dealer? omdat die prijs een stukje hoger ligt van b.v. een eerder aangehaalde garage BoschcarserviceAutoborg.

    Weet je toevallig ook wat de kosten zijn van een 1.6 Ecoboost? ik kom namelijk 1 tegen wel met een relatief hoge KM stand. (+- 250.000) Ik neem aan dat deze motor weer anders inelkaar zit dan de 1.0 ecoboost omdat de 1.6 4 cilinders heeft?
    Of hebben ze er feitelijk een soort van extra cilinder aangeplakt en loopt ook bij de 1.6 de riem in de olie?
     
  18. Alleen de 1.0 loopt door de olie
     
    Focusbeer vindt dit leuk.
  19. Ik werk bij een Vakgarage. Andere genoemde prijzen zijn vaak zonder de oliepompriem, soms zonder waterpomp en sowieso zonder beurt en APK.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina