Hoi allemaal Vandaag eindelijk onze focus 1.0 EcoBoost wagon van 2015 weer opgehaald na een behoorlijke ingreep op garantie Garage heeft volgens de bon de Brandstofpomp ( bleek lek te zijn ) Injectoren Distributieriem set Vervangen Alleen had ik onderweg naar huis al weer een motor storing Anwb laten komen, die heeft hem uitgelezen en daaruit kwam een miss fire op de 2de cilinder Precies zoals voor dat de auto weg ging voor garantie De eerste keer zat de bobine vol olie wat voor die miss fire zou zorgen Waarna bleek dat het oliepeil veel te hoog was en wat bij de beste monteur van de anwb alle alarmbellen deed afgaan wat betreft lekke brandstofpomp Maar aangezien de brandstofpomp en injectoren als het goed is nu weer in orde zou moeten zijn Vraag ik me af wat zou nu de oorzaak nog kunnen wezen ? En is dit een voorteken dat ik gewoon een dikke pech motor te pakken heb die me wel eens goed geld kan gaan kosten , of is er niks om zorgen over te maken De anwb heeft de foutcode nu gewist om te zien of ie weer terug komt om uit te sluiten dat het misschien een valse of oude melding zou kunnen zijn geweest , maar maak me toch wat zorgen , aangezien de 100pk EcoBoost geen vlekkeloze reputatie heeft Alle tips en info zijn welkom Groetjes Frank
Hij gaat vanmiddag alsnog de bobine vervangen hopelijk lost dat het op , miss fire kan volgens anwb heel veel verschillende oorzaken hebben
Misfire is idd ruim begrip. Maar eigenlijk altijd vonk of benzine gerealiteerd. Dit als de compressie goed is. Ibm benzine deel nieuw is. Kom je snel oo het andere uit. Mijn mk4 had met de 1.0 ook misfire op cil2. Dit nadat hij door poetser was schoongemaakt. Bleek toen bobine te zijn, vandaar me vraag en gedachten. Laten we hopen dat hiermee direct je probleem verholpen is
Dat gaf de anwb ook aan , als het niet aan de bobine of bougie, ligt moeten ze compressie test en eventueel lektest gaan doen