1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vermogen verlies

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door ren3, 10 jun 2023.

  1. Bedankt voor je bericht , probleem is alleen met zwaar trekken, heb het nog niet weer gehad sinds de caravan erachter weg is, heb toch besloten om even de vacuüm klep eraf te halen en wat bleek tijdens het losdraaien dat het klepje in losse onderdelen in de vacuumpomp lag, dus dat is waarschijnlijk het probleem..over 2 week komt de nieuwe binnen hoop dat het dan over is , en anders is het verder zoeken.. had anders een foto geüpload maar krijg dat niet werkend. Bedankt igg
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  2. Goed om te horen dat je de vermoedelijke oorzaak hebt gevonden.
    Laten we inderdaad hopen dat dat het probleem ook echt oplost.
     
    ren3 vindt dit leuk.
  3. Als dat klepje niet meer werkt, rij je feitelijk zonder turbo rond, dus enorm veel minder vermogen. Had ik ook, kwam er ook achter toen ik met fatsoen met de vouwwagen een heuveltje in Limburg niet meer omhoog kwam.

    Vind overigens dat terugslagklep membraantje echt een prul, vragen om problemen. Apart ontwerp.
     
    ren3 vindt dit leuk.
  4. Heb het klepje enigszins weer inelkaar gedrukt maar het is inderdaad prul gemaakt, over 2 weken gaan we weer weg met de caravan en hoop dan de
    Nieuwe klep binnen te hebben zodat ik het even kan meten of het inderdaad het euvel is.
     
  5. Als het 'prul' niet op tijd binnen is kun je altijd nog een modificatie doen met een standaard klep in de slang zoals @Yeah Steel hier heeft omschreven.
     
    M.Blaak en ren3 vinden dit leuk.
  6. Gaan we doen
     
  7. Beste medeleden,

    Ben sinds november vorig jaar in het bezit van een Ford Focus(00-TLL-2) sedan 1.6 cvt (2012 MK3) en heb daar aan jullie enkele vragen over:
    Na een koude start hoor ik, juist als ik tussen de muren van de parkeergarage naar buiten rijd met mijn raam open, een knikkerachtig/tikkend geluid in de motor. Bij nader onderzoek blijkt dat het geleidelijk, na ongev.minuut a-3/4, overgaat tot een rustiger en normaal motorgeluid.
    Mijn gevoel geeft aan dat er op dat moment onvoldoende smering is.

    Vraag 2:
    Ik vind het opvallend dat ie heel weinig extra heeft qua kracht. Hiervoor had ik een hyundai IX20 met een 1.4. motor die veel meer pit had.

    Met mijn garage heb ik over bovenstaande eerder contact hierover gehad, maar die hebben niets bijzonders kunnen ontdekken. Toch blijf ik twijfelen of dat allemaal wel oké is en vandaar mijn vragen aan jullie.

    Alvast bedankt,
    Wil Marijnissen
     
  8. @Wil Marijnissen
    Dit topic gaat over ecoboost. Dan boornamelijk 1.0
    Jouw geval 1.6 ti-vct. Heeft 159nm koppel tegenover 137nm met de hyundai. Echter fpcus is 100kg zwaarder ongeveer.
    Daardoor is prestatie ongeveer gelijk. Ja vermogen ligt higer maar dan moet je hem meer in de hogere toeren gebruiken.
    Laag in toeren zullen ze niet veel verschillen van elkaar.

    Tikken kunnen de injectoren zijn, dit is normaal dat je ze meer hoort in begin. Na opwarmfase van de motor. Regelt hij alles bij waardoor het rustiger loopt. Als bedrijf niks kan vinden is er mogelijk weinig verkeerd.
     
  9. beste TruckerOwerner,

    Hartelijk dank voor je reactie. Hier heb ik wat aan!

    Groet,
    Wil Marijnissen
     
  10. Even een terugkoppeling, sinds het nieuwe prut onderdeeltje erin zit nog geen problemen weer gehad . Om er zeker van te zijn gaan we aankomend weekend nog wat verder weg met de caravan. Bedankt allen Voor het meedenken!
     
    TruckerW en Martin123t vinden dit leuk.
  11. Inmiddels een stuk verder gereden, jammer genoeg toch weer hetzelfde probleem.. zal dus nu wat dieper moeten zoeken.. ik neem de berichten nog even door om te zien voor andere oplossingen!
     
  12. Misschien gekke vraag maar je hebt het over mk3. Deze intercooler zit naast de radiateur. Zit er wel een fantilator op je intercooler.
    Want door veel werken wordt je inlaatlucht warm en als dat niet goed koelt zal vermogen minder zijn.
    Want je hebt het alleen bij flink werken van de motor
     
  13. Héb Indd 2 Finnen die draaien, dus dat kan uitgesloten worden denk ik . Bedankt voor het meedenken
     
  14. Vanavond probeer ik de andere klep eraf te halen om te zien of dat membraan is gescheurd . Hou jullie op de hoogte !
     
  15. Reeds de klep eraf gehaald, het membraan zit wel een scheur in maar hij is niet helemaal door, weet niet in hoeverre dit doorwerkt naar de turbo toe.heb geen idee hoe ik foto’s moet plaatsen maar denk dat ik hem maar moet vervangen!
     
  16. Een scheur is al genoeg om vermogen te korten onder hoge belasting. Dus gauw vervangen.
     
  17. Alle membranen waar een scheurtje in zit vernieuwen maar de grootste oorzaak is de terugslagklep op de vacuumpomp die hoort zo te zijn.
    20230722_103034.jpg
     
  18. #39 Martin123t, 24 jul 2023
    Laatst bewerkt: 25 jul 2023
    Het kleine terugslagklepje op de vacuumpomp was toch vervangen? Of zijn de foto's van de defecte klep van eerder?

    Edit: tekstueel aangepast
     
  19. Ik heb die terugslagklep nog bekeken en ik ga de membraamhouder er in vastlijmen want wat ik nu zie wordt het in de pomp gezogen.
     

Deel Deze Pagina