1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus mk3.1 hatchback verlagingsveren eibach

Discussie in 'Exterieur' gestart door cdeckers1991, 8 mei 2023.

  1. Heb de auto verlaagd met verlagingsveren van eibach, het lijkt nu of de auto meer geluid maakt bij het rijden over een drempel. Met name aan de voorkant en dus bij het in en uitveren. Is dat normaal? Auto word komende week wel nog uitgelijnd. Betreft trouwens een focus mk3.1 hatchback uit 2011.
     
  2. Nee eigenlijk niet. Normaal zou je er geen last van moeten hebben
     
  3. Bij mij ook geen verschil van voor en na verlagen en heb er ook eibach onder.
     
  4. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Na mijn mening hebben we alles goed teruggeplaatst zoals het origineel zat.
     
  5. Mogelijk je schokbrekers ?, die werken nu in een iets ander traject en als ze al oud zijn kan dat een oorzaak zijn
    Maar ook oudere stabilisatorstang-rubbers kunnen gaan protesteren als ze bij de veren-wisseling veel verder doorbewogen zijn dan normaal

    Ik zou het sowieso even aanzien
     
  6. Als je gekraak hoort is het meestal je veerpootlagers.
     
  7. Alle bouten vast gezet met de wielen los van de grond ?

    even de bouten lossen en de wielen op de grond zetten, keer inveren met de hand en dan de bouten weer vast zetten met de wielen OP de grond in belaste stand, eventueel een blokje onder het wiel om meer vrije ruimte te krijgen onder de auto
     
  8. alles vastgezet toen hij nog op de brug stond. Kan dat eens proberen om ze in belaste stand vast te draaien.
     
  9. Nee als je op 4-kollomer of put de alles onbelast hebt vast gezet is er niks aan de hand.
    sterker nog vaak worden door monteurs ophanging vast gezet met luchtsleutel als hij op 2-kolommer staat. Dus uitgeveert.
    Dit levert eigenlijk nooit echt issues op, althans zelf nooit iets gemerkt in de garage toen ik er werkte dat klant met klacht terug kwam.

    Is denk ook meer dat levensduur van draagarm korter is als je hem onbelast vast hebt gezet. Dat de rubber sneller kapot gaat.

    wat wel kan zijn is dat je stabilisatorstang issue geeft.
    omdat de wagen nu 3cm lager zit. zit deze stang op andere hoek. De rubbers waar hij in vast zit staan dus ook constant onder spanning.

    Weet niet wie de veer precies heeft vervangen.
    Maar toen ik mijn veerpoot had vervangen van me MK3. zit onderop een rubbere voet en boven in. Kans dat veer niet goed gepositioneerd is. Of een van de andere onderdelen mist hij.
     
  10. En zit het lager goed met de nokjes naar binnen gemonteerd.
     
  11. Alles is teruggeplaatst zoals het origineel al zat. Alles is onbelast vastgezet dus dan laat ik het voorlopig zo, misschien dat het dinsdag na het uitlijnen wat beter is. Het geluid is niet storend, maar het viel me gewoon op. Of dat ik er nu juist op let en dat het daarom opvalt:mrgreen:
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  12. Zou natuurlijk inderdaad ook het geval kunnen zijn.
     
  13. mss een 'blonde' opmerking maar heb je de bumpstops ok vv?
    heb wel eens begrepen dat je die mee vv om kraken te voorkomen.
    toch @Marco Morello ?
     
  14. Die heb ik niet vervangen. Als dat inderdaad zou moeten misschien dan even doen.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  15. Je mist de belangrijkste opmerking; die van @R.Zwiers en de veerpootlagers.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina