1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus mk3 1.6tdci, roetfilter uitstoot boven de nieuwe APK norm

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door witzie, 12 mei 2022.

  1. Dus als je een milieu sticker voor Duitsland besteld blijf je dus ook een groene houden?
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  2. Ja, zoals de situatie nu is, krijg (of behoud) je gewoon nog een groene.
     
    gerardTDCI en meeder vinden dit leuk.
  3. Incorrect, in de link naar de website van de RDW die jezelf eerder hebt gedeeld staat onder 'Direct Regelen' bij punt 5:
    Binnen 5 werkdagen ontvangt u een bevestiging per post. Als uw kentekenbewijs verandert, dan ontvangt u alleen een nieuw kentekenbewijs (geen bevestigingsbrief). Uw tenaamstellingscode blijft geldig.
    Op je kentekenbewijs staat de milieuklasse. Als die dus verandert, dan krijg je ook een nieuw kentekenbewijs.
    Het kan dus zijn dat je geen recht meer hebt op een groene Umwelt-sticker.
     
    witzie en meeder vinden dit leuk.
  4. Je krijgt sowieso een nieuw kentekenbewijs omdat er een wijziging in de registratie van de auto heeft plaats gevonden.
    Niet omdat de milieuklasse aan is gepast.
     
    gerardTDCI en Koen_ vinden dit leuk.
  5. zoals Koen al zegt blijft dit gelijk.

    aangezien die hetzelfde blijft zullen in de toekomst de huidige euro 6 norm diesels met DPF dan ook onder die regeling gaan vallen.
    zo worden de diesels minder aantrekkelijk gemaakt en degene die nog een diesel rijden gaan massaal het DPF verwijderen en of dat nu de bedoeling is :shrug:

    precies, het ligt er alleen aan wat DLD gaat doen met hun milieuzone's, als die verder aangescherpt worden zou je in de toekomst mss geen groene sticker meer kunnen krijgen.

    vind het sowieso geen gezicht zo'n groene sticker op je voorruit :puke:
     
    Koen_ vindt dit leuk.
  6. Vraag mij nu af waarom ze ipv deze constructie niet de mogelijkheid bieden op 50% subsidie. Dat is toch beter voor het milieu? Probleem is dat onderhoud aan die filter gewoon te duur is.

    Is dus gewoon een inkomsten bron voor de overheid. Net zoals boetes helemaal niet voor verkeersveiligheid zijn, maar gewoon budget voor de overheid is. (Zoals laatst in het nieuws)
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  7. Tsja, iedereen wist dat dit een keer ging gebeuren en heel veel mensen hebben een diesel gekocht puur op basis van het omslagpunt en hebben niet gekeken naar wat goed is voor de auto en motor.
    Op het moment dat je de auto altijd goed warm stookt en lange afstanden kan rijden zal een roetfilter ook lang mee gaan. Als je minder dan 50km enkele reis hebt moet je gewoon geen diesel nemen.

    Daarnaast, bij een benzineauto heeft een katalysator ook niet het eeuwige leven. Maar ook dat was en is te verwachten. Hoe strenger de eisen aan de emissies, hoe duurder de systemen worden en daardoor ook het onderhoud. Je kan moeilijk zeggen laten we alle emissie eisen maar overboord gooien.

    Ik denk dat een atmosferische benzinemotor zonder directe inspuiting op dit moment nog de meest veilige keuze is al zijn die zeldzaam.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  8. Daarom komt er nog een gereviseerde motor in mijn MK2 ondanks dat ik een leaser heb.
     
    gerardTDCI en meeder vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina