1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Motor loopt soms niet lekker - Ford Focus ST 2015

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Tom91, 4 jan 2023.

  1. voor zover ik weet test Ford zijn motoren altijd met BP brandstof, dus dat die brandstof beter presteert dan bv, Shell verbaast mij niet.
     
  2. Vandaar zit er wss ook zo bp sticker in t klepje. Grappige is wel dat ik op bp duidelijk minder km kan rijden als met shell


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  3. Heerlijk weer vandaag, geen regen, zonnetje en net boven de 20 graden. Begint de motor weer te haperen. Zelfs mijn vriendin vraagt af of ik nog wel kan rijden want de auto schokt zo. Als zij dat al zegt dan is er echt iets niet goed :roll:

    Morgenochtend vroeg eens wat hoge snelheidskilometers in Duitsland maken om de boel echt goed op temperatuur te rijden en misschien wat vervuiling weg te blazen (zo ver dat mogelijk is)
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  4. Als je de koppeling helemaal intrapt en weer loslaat voel je dan een weerstand of hapering bij het terugkomen? Dan zou het zomaar je druklager kunnen zijn. Maar dat verklaard weer niet het slechte lopen van de motor zelf.
     
  5. Nee die doet het goed,dus zonder weerstand of gerammel. Ook in de vrij niets geks te horen of te voelen
     
  6. Op temperatuur is die zeker gekomen, de motor heeft flink mogen werken. Bij hogere snelheden of acceleratie merk ik dus niets geks. Ding sleurt als een malle.
    Rijd je in Nederland en versnel je in de derde versnelling met ca. 0.4-0.5 bar turbodruk de snelweg op, dan begint het lichte geschok weer.

    Ik laat de auto ergens anders nog eens controleren op vervuilde inlaatkleppen. En daarna terug naar BR-Performance voor diagnose/nieuwe software als er niets is veranderd
     
  7. Ik zit jouw verhaal zo te lezen, en zie vergelijkingen die wij hebben ervaren na
    het tunen van onze Fiesta.
    Goed gas geven niets aan de hand maar rustig accelereren schokte hij, uiteindelijk
    meerdere keren terug geweest naar de tuner, en nu dan opgelost, volgens zeggen
    een combi tussen de ontstekingstijdstip icm turbodruk, schijnt met de huidige blokken
    en software een hele dunne lijn aan marge te zijn
     
    M.Blaak en Tom91 vinden dit leuk.
  8. Thanks voor de informatie DexterXL
     

Deel Deze Pagina