1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford focus 2.0 RE 2006

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Mitchellk, 13 apr 2023.

  1. #1 Mitchellk, 13 apr 2023
    Laatst bewerkt: 4 mei 2023
    Goedeavond allemaal,
    PROBLEEM OPGELOST!

    ik heb al een tijdje een ford focus 2.0 rally edition uit 2006 met 134.000 op de teller. Als ik de auto start met koude motor is er niks aan de hand, maar ga ik even tanken en wil hem daarna weer starten dan duurt het echt een paar seconden voordat die aan wilt slaan. Als die eenmaal gestart is is er niks aan de hand. Ik heb geen idee waar ik het moet zoeken en mijn eigen garage had ook geen idee. Verder blijft de temperatuur meter vrijwel altijd onder de 80 graden en krijg ik mijn tankdop lastig open en als die open is hoor je dat er duidelijk vacuüm getrokken wordt. Wie kan mij helpen met deze problemen?
     
  2. Dat ie een zuigend geluid geeft bij losdraaien van de tankdop is voor zover ik weet normaal. Dat hoor ik ook bij nieuwe auto's. Hoe leger de tank, hoe erger.

    Wat heeft je garage al gedaan?
     
    Mitchellk vindt dit leuk.
  3. Als de temperatuur meter laag blijft maar hij wel op temperatuur komt denk de auto dat die koud is en spuit die meer in. Hij zal dus bij een warme motor te veel geven en daarmee verzuipen.

    Voor het vacuüm trekken zou ik de tank beluchter slang eens door laten blazen.
     
    Mitchellk vindt dit leuk.
  4. dus jij zou zeggen de temperatuur meter laten repareren?
     
  5. Wordt je kachel wel goed warm?
     
  6. Wat vacuüm is opzich normaal in een tank. Het vacuüm moet denk ik wel erg groot zijn wil je dat merken met starten.

    Start hij alleen moeilijk na het tanken of sowieso als hij een paar minuten uit is geweest?

    Als de temperatuurmeter niet afwijkt ( dit kun je controleren door b.v een infraroodthermometer te richten op de bovenste radiateurslang of thermostaathuis ) en de temperatuur blijft te laag. Dan blijft waarschijnlijk de thermostaat open/op een kier staan.
     
  7. Ik moest even nadenken maar dit heb ik ook gehad met mijn vorige Focus, ook een 2.0 RE uit 2006.
    Bij mij was het startprobleem bij warme motor verholpen na een software-update bij de dealer.

    De temperatuurmeter die niet warm leek te worden was bij mij destijds de thermostaat die vervangen is. Nadien werkte alles weer perfect.

    De tankdop die trok bij mij ook altijd vacuüm, wat dat is geweest geen idee.

    Als de link nog werkt kan je hier iets meer lezen:
    https://www.focusclub.nl/index.php?threads/2-0-rally-edition-foutcode-p0460.105007/#post-1821674671

    Hopelijk heb je hier iets aan.
     
    Mitchellk, R.Zwiers en M.Blaak vinden dit leuk.
  8. Kachel werkt uitstekend
     
  9. dank voor je reactie! werkte bij jou de kachel ook goed naar behoren dan? Want daar heb ik verder geen last van alleen dat de temperatuur meter niet hoger komt als 80 graden en ik neem aan als ik naar kroatië rij dat die wel hoger als de 80 graden moet zijn
     
  10. De kachel die werd wel langzaam warm na een koude start. Vooral na het vervangen van de thermostaat kon je merken dat je eerder warme lucht had in het interieur na een koude start.
     
  11. Iedereen bedankt voor het melden!
    Het was inderdaad een software update en een nieuw thermostaathuis! €419 lichter maar alles op en top!
     
    Fofo2RE, gerardTDCI en VdR-HJD vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina