1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford stopt met de Focus in 2025

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Mustang, 13 dec 2022.

  1. Triest nieuws voor iedereen hier... Ford heeft aangekondigd te stoppen met de Focus in 2025 om zich meer te kunnen richten op SUVs, crossovers en pickups.

    In feite gaat Ford in Europa hetzelfde doen als een paar jaar geleden in Amerika: alles schrappen behalve grote crossovers, suvs en pickups. De reden is simpel: grote auto's betekent grote winst, op kleine auto's wordt te weinig verdiend. Het is dezelfde redenatie als bij het schrappen van Fiesta, wat een tijdje geleden bekend werd.

    Vanaf 2025 is de kleinste Ford die je kunt kopen de Puma.

    Bron

    Eerder schreef ik voor dagelijksauto al over het verdwijnen van de Fiesta:
    https://www.dagelijksauto.nl/autonieuws/ford-fiesta-stopt/
    Ik geloof dat een vervolgartikel op z'n plaats is.
     
    Rykers vindt dit leuk.
  2. Vanwege electrificatie van modellen, bestaande platform is niet geschikt voor EV. Vandaar ook de samenwerking met VW voor gedeeld EV platform. (kosten drukken)
     
  3. Denk dat ze de slag missen in het EV segment door niet de Fiesta en de Focus als volledig elektrisch aan te bieden. Misschien is het makkelijker gezegd dan gedaan maar denk dat deze modellen erg aantrekkelijk kunnen zijn.
     
    montagne vindt dit leuk.
  4. Een beetje kip en ei, wat wil de markt en wat doet de fabrikant, en daartussen nog een forcerende overheid die maar blijft denken dat er zat electriciteit is om alle auto's electrisch te maken.
    Heel eerlijk gezegd, een kleine en middenmoot electrische auto met een fatsoenlijke range zou volgens mij een behoorlijk goede zet zijn voor Ford.
    Als PUMA de kleinste wordt wordt aanbod wel heel karig vrees ik.
    Helaas een klaarblijkelijk noodzakelijke ontwikkeling.
     
  5. Je kunt ook het MEB-platform van VW nemen en daar een Focus op bouwen. Blijkbaar is Ford daarin niet geïnteresseerd en beweegt het helemaal weg van de hatchbacks. Als Ford een elektrische hatchback als Focus-opvolger (al dan niet onder een andere naam) had willen bouwen, hadden ze het nieuws wel anders gebracht.
     
  6. Helemaal mee eens, dat is een auto waar veel mensen op zitten te wachten.

    Nee hoor, de Chinezen (en andere Aziaten) staan te trappelen om dit gat op te vullen. Kijk maar naar de MG5, da's in feite gewoon een elektrische Focus station.

    [​IMG]
     
    BertPa vindt dit leuk.
  7. die elektrische Opel Astra schijnt ook een hit te zijn.
    en ik geloof dat Opel nu de enige is in dit segment die een volledige EV heeft.
     
  8. Nou dan nog maar ff genieten van onze 1.5 benzine Focus, en als de apk verloopt in 2024 . Dan maar eens kijk wie een goede hybride heeft , want volledig elektrisch gaat niet gebeuren bij ons.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A526B met Tapatalk
     
  9. Het zat er aan te komen. Dit is dan ook de reden waarom de RS pas vervangen wordt als hij uit elkaar valt :mrgreen:

    Denk wel dat er voor die tijd een auto bijkomt. De kans is echter groot dat het geen Ford zal worden maar eerder een Volvo. Een XC variant (40 of 60) staat momenteel hoog op mijn verlanglijst. Dat zal wel komen omdat het mijn huidige bedrijfsauto is :schater:

    B91161E6-108C-4C4A-8744-78B743F3CA58.jpeg

    De Focus kan rustig meerdere APK beurten mee hoor ;)
     
    gerardTDCI en Bow vinden dit leuk.
  10. Ja Volvo heeft een mooi scala auto's

    Verstuurd vanaf mijn SM-A526B met Tapatalk
     
  11. Er komt geen opvolger van de Focus zoals we hem kennen, maar ze gaan ongetwijfeld wel iets in dezelfde klasse aanbieden denk ik. Hoe dan ook ben ik niet zeker of heel dat EV verhaal de toekomst is. Dat is leuk als je aan de rand van de stad woont of op de buiten en je eigen oprit hebt. Maar in dichtbevolkte steden met flats waar mensen geen eigen garage hebben? Begin maar met laadkabels enz... Ik zie waterstof er nog doorkomen als echt alternatief voor brandstof.
     
  12. een EV in de Focus klasse? nou denk het niet hoor.
    het worden allemaal SUV's die in het elektrische scala zitten bij Ford

    ja, Shell mag wel een beetje opschieten met die waterstof productie en distributie.
    maar voor alsnog is Toyota de enige die een waterstofauto levert?
     
  13. Hyundai heeft er ook 1 volgens mij
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  14. Focus klasse als in ruimte/grootte.
     
  15. dat wel maar dan als SUV.
    zo is de Puma de opvolger van de Fiesta.
     
  16. Een opvolger zou ik niet meteen zeggen.
    Op zich is de Puma een model naast de Fiesta, op basis van de Fiesta.
    Dat is de insteek geweest destijds. Puur door de zeer goede verkoop van de Puma, en dat ten kostte van de Fiesta, stopt men nu met de Fiesta. Was dat het plan? Ik denk het niet, want dan hadden ze zich niet meer bezig gehouden met de facelift van de Fiesta. Die kosten hadden ze zich dan wel kunnen besparen.

    Je hebt wel gelijk dat alles wat ze nu gaan uitbrengen eerder hoog op de poten zal staan, dat klopt.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  17. Denk juist dat puma beetje de vercanger voor fiesta en focus is. Want laatste fiesta is even groot als de eerste focus onderhand
     

Deel Deze Pagina