1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Enorm aanwezig geluid bij starten B-Max

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Stephan296, 27 nov 2022.

  1. #21 trucker0werner, 4 dec 2022
    Laatst bewerkt: 4 dec 2022
    Zelfde als bij de 1.6ecoboost hebben de inlaat en uitlaat variable nokkenaspoelies. Het is niet voor niks dat de bij vervanging van distributieriem je nokkenas op tijd moet zetten en niet direct de nokkenaspoelie.

    @Stephan296
    als je onderin hoort daar zit de oliepomp. Bij de 1.0ecoboost is er 2x natte riem gebruikt. kan het zo zijn dat je geluid hoort van de oliepomp.
    want dan zou 2x nieuwe natte riem betekenen en eventueel oliepomp.

    Geluid klinkt idd als een pomp die lucht en olie samen op druk aan het persen is.
    zoals je bij stuurbekrachtiging vroeger had dat er te weinig in zat. hierdoor begon het te schuimen ivm lucht bij kwam en samen werd geperst met de olie.

    met stethoscoop zal je idd kunnen horen welke hoogte het is en vooral als er een lager slecht is welke het precies is.
     
  2. kan nog het een en ander zijn zoals spanrol, waterpomp, dynamo, denk toch dat ie een nachtje bij de garage moet slapen zodat ie goed koud is als ze luisteren en zoeken wat het is.

    is het nu erger nu het in de nacht nog wat kouder is
     
  3. @Marco Morello schoonheid van me ;-)
    Hij doet het voornamelijk als het koud is buiten en een aantal uur heeft stilgestaan. Als ik de climate control uit zet maakt het geen verschil. Ik kan hem morgen eens starten en dan de kachel harder zetten als we hem starten. Wat is je gevoel wat het kan zijn?
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  4. Heb ik al 2x gedaan bij verschillende garages, maar ze hebben geen idee. Dat is het frustrerende....
     
  5. @Marco Morello
    Zojuist geprobeerd om de climate control op warm te zetten en daarna de aanjager maximaal aan te zetten. Dit resulteerde erin dat het geluid behoorlijk snel wegging. (Lees na een aantal seconden)
     
  6. Iemand nog een idee wat het kan zijn gezien bovenstaande bevindingen?
     
  7. Dan kan het ook aircopomp zijn.
    Als het goed is. Is dit tegenwoordig met vaste poelie. Niet meer met magneetkoppeling. Dus de pomp draait altijd. Alleende pomp kan de hoevelheid dat rondgepompt wordt aanpassen dus kan draaien zonder druk echt op te bouwen.

    Keer testen en kijken if geluid van onderaf komt. Zo ja keer de wagen starten zonder multieriem.
    Dan weet je direct of een va de aangedreven onderdelen niet het geluid veroorzaakt
     
  8. “Vroeger” kwam het weleens voor dat de kanalen vd kachel/airco etc. nauwer werden met de kou waardoor ditzelfde geluid ontstond. Rotte ventilatoren van de kachel zorgden ook voor hetzelfde geluid.
    Maar hey, geluid beluisteren via de telefoon, opgenomen met de telefoon is niet de beste manier om een diagnose te stellen.

    Er is niet een goeie monteur in de buurt die wat beter kan kijken voor je?
     
  9. Probleem nog steeds niet gevonden. Nieuwe multiriem met spanners en dergelijke maar tot op heden geen verandering. Nieuwe distributieriem staat als volgende op de rol a 1400 euro.....
    5 garages gehad niemand heeft een idee wat het kan zijn. Heeft iemand nog een goed en betaalbaar adres voor het vervangen van een distributieriem?
     

Deel Deze Pagina