1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus MK4 2019

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Akilla, 29 sep 2022.

  1. Hallo mede Focus eigenaren,

    Sinds 2 maandjes ben ik eigenaar van een Mooie Focus MK4 Titanium Business 1.0 125PK uit 2019. Een hele grote vooruitgang t.o.v mijn Fiesta uit 2007. Qua functies, maar zeker ook qua rijcomfort. Zat ook al een tijdje stiekem mee te lezen en heb daardoor ook al het e.e.a gedaan. Zoals de dagrij verlichting, het automatisch op slot gaan bij 20 km/u aangezet met forscan en het updaten met Cyanlabs (alleen de kaarten lukt nog niet helemaal)
    [​IMG]


    Ook al aardig wat km's mee gemaakt (voor mijn doen) richting Verona, wat een goede test was om het e.e.a op te merken, waar ik volgende week naar de garage mee kan, zoals: Trilling achter dashboard, Ernstige trilling van de versnellingspook in de 3e en 5e versnelling, hard metalen geluid onder de auto van 3 naar 4 en 4 naar 5, en trillend geluid in de bestuurders deur bij wat meer Bass, dus hopelijk kunnen ze daar wat aan doen.

    Ik had ook nog wel een issue met het windgeruis wat ik hoorde bij de bestuurder, maar ik vermoed dat ik misschien teveel qua "stilheid" in de cabine verwachte (hoor dit soort dingen namelijk ook bij de Tesla van m'n baas bijvoorbeeld) Dus die heb ik nog maar even achterwegen gelaten

    Helaas ook al 2x schade gehad in de eerste maand (de spiegel van een aan de straat geparkeerde auto geraakt met mijn spiegel, had wat moeite met de breedte inschatten blijkbaar en een busje die ineens achteruit reed en zo z'n trekhaak door m'n nummerplaat, gril en bumper gooide) Dit is afgelopen week gefikst. Tijdens deze reparatie kreeg ik een Renault Clio mee, maar was daardoor extra blij toen de Focus terug was, wat rijdt dat gigantisch veel beter zeg..

    Wensenlijstje vooralsnog:
    - Keramische coating
    - Bluelens dashcam (zie daar nu wel echt de meerwaarde van in na het ongeluk met het busje)
    - "Nieuwe" sleutel die zichzelf uitschakelt (al hoorde ik net van de dealer dat dit €300 kost, dus misschien toch niet)
    - Nieuwe bestuurders mat (vorige eigenaar had denk ik hakken en moet nog even kijken waar ik dit het beste kan vinden)
    - Achterbak en Dashboard Kast ledje vervangen
    - Motorupgrade naar 140 PK

    Maar dit is meer een kwestie van wensen, maar nog niet zeker weten hoe, wat en wanneer.
    Al met al een hele fijne auto en een gigantische upgrade en na een wat stroef begin, geniet ik er elke keer weer van als ik instap! :)
     
    VinRS vindt dit leuk.
  2. Welkom!

    Veel plezier toegewenst met de Focus :cool:.
     
  3. Welkom!
    Ik heb goeie ervaringen met automatten.nl
     
  4. Een warm welkom uit Nuenen
     
  5. Welkom!
     
  6. Welkom op het forum! :clap:
     
  7. :welcome: op het gezelligste autoforum van NL
     
  8. Welkom op het forum :welcome:

    Hier heb ik ook goede ervaringen mee, al een paar keer matten besteld.
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  9. Bekende issues, dus dealer zal voor elke issue wel een fix weten.
    140pk upgrade is idd fijn. Heb ik ook gedaan rijdt wat lekkerder.
    Zelf heb ik viofo a129 ginstalleerd ivm ik ook beeld wouw van achteren. En met de a119 goeie ervaring heb
     
  10. Heb jij een 140 PK upgrade gedaan bij een MK4?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  11. @Kees37
    Van 117pk en 180nm naar 141pk en 234nm
    Op deze motor kan je geen orginele software laden van mk4.5 met 140pk volgens mij
     
  12. Wordt de MK 4.5 geleverd met 140PK?
    Daar heb ik nog nooit iets over gelezen namelijk.
     
  13. Denk dat ie de mk3.5 bedoelt eerlijk gezegd.
     
  14. Persoonlijk zou ik je eens aanraden om eens te bellen met Mebu Autosport. Zijn gespecialiseerd in remappen en motorupgrades voor Ford. Zelf heb ik daar mijn auto ook onder handen laten nemen en ben er zeer tevreden over. Ford jokt wel erg over hun vermogen. Voor de ST3 geeft Ford 280pk en 420nm op. Dit bleek 249pk en 420nm te zijn. Ik heb er gecombineerd gelijk een grotere intercooler op laten zetten en remappen. Nu zit hij op 282pk en 520Nm koppel. Ook is de koppelcurve aangepast waardoor ik over een veel groter gebied mijn koppel vast houdt en dat merk je echt enorm goed. Hij blijft maar trekken! Voorheen een korte boost en dan was het weer over. Blijft nu tussen de 2700 en 4000rpm (120-180kmh) boven de 500Nm koppel houden. Ook op een testbank je auto laten remappen geeft je keer als een standaard software update.
     
    M.Blaak en Edgar Focus vinden dit leuk.
  15. En nog als aanvulling, kies een remap waarbij je het koppel het langste vast kan houden. Dan is je auto uiteindelijk sneller als hoger topwaarden. Zo had ik ook uit 297pk en 560Nm kunnen kiezen, maar is je boost zo weg. Ook krijgt je aandrijflijn er meer van op zijn donder. Uiteindelijk had ik uit 9 verschillende softwareversies degene met het grootste maximum koppelgebied gekozen. Hij rijdt echt als de brandweer!
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina