1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Accu stuk of iets anders?

Discussie in 'Electronica' gestart door marcelsmit, 8 okt 2022.

  1. Gister wilde mijn partner achteruit uitparkeren en daarna de auto weer in zijn 1 zetten om weg te rijden, maar de auto sloeg af. Daarna wilde ze hem weer starten, maar dat ging niet. Ze hebben hem toen met startkabels weer aan de gang gekregen. Ze is naar huis gereden en ik ben toen meteen overgestapt om de nachtdienst in te gaan, onderweg viel me wel op dat het klokje op 12:00 was gesprongen na de herstart met de startkabels. Ik heb voor het idee met de radio uit gereden en ook het scherm uitgeschakeld zodat de accu weer kon laden.

    Vanmorgen na mijn werk om 06:00 startte de auto gewoon.Ik twijfel nu of ik een nieuwe accu moet of dat het misschien iets anders kan zijn? Het is wel altijd zo dat als ik stilsta en de motor uitzet en het contact aanlaat met de radio aan, dat dan na een korte tijd in het scherm komt te staan (stroom sparen, uitschakelen) en dan gaan de radio en scherm etc uit. Ideeën?
     
  2. Groten kans dat accu op is laten doormeten bij een accushop.
     
  3. Ik vergeet erbij te vermelden dat de start/stop functie eigenlijk sinds aankoop eigenlijk nooit werkt. Schijnt ook van belang te zijn hoor ik hier.
     
  4. Een nieuwe accu erin en een bms reset dan zal start stop ook weer werken .
     
  5. yep idd accu vervangen.
    varta d54 60AH of varta n70 70AH. is degene die je moet hebben. beide zijn 115 a 118euro bezorgt en al, enige dat je moet doen is de accu zelf monteren.

    In me mk3 heb ik de d54 erin gezet in mijn mk4 vandaag de n70. Ondanks het een d54 nodig heeft voor de n70 gegaan ivm deze dezelfde hoogte/afmeting heeft als originele accu. d54 is 15mm lager.
    Vrijdag om 6uur besteld en om 20:00 zelfde dag had ik hem binnen, gratis geleverd.
     
  6. Vanmiddag ga ik d nieuwe accu erin laten zetten, gewoon origineel Ford en bij de Ford dealer. 249,-
     
  7. Even wennen dat de start/stop ook weer werkt :P
     
    Edgar Focus en M.Blaak vinden dit leuk.
  8. Het kan ook weer uit hoor :mrgreen:
     
  9. Ik denk eigenlijk, dat het start/stop systeem uiteindelijk duurder is dan een beetje benzineverbruik. Een nieuwe startmotor is duurder dan een beetje benzine lijkt me. Wat vind jij daarvan? En volgens mij kun je het alleen uitzetten per rit of niet? want ik moet elke rit die knop indrukken.
     
  10. @marcelsmit
    8sec stationaair laten lopen, verbruik je net zoveel als de motor starten.
    Echter je moet per tank beurt uitrekenen hoeveel minuten de motor uitstaat.
    Als dat totaal een uur is schilt het dus 0.5l a liter dat je hebt bespaart.
    Dus bij 1op20 gemiddeld is dat 10 a 20km dat je meer kan rijden.

    Voor de bestuurder is het onder de streep nutteloos.

    Heb je een handbak dan kun je gewoon de koppeling ingetrapt houden. Dan schakelt de motor ook nooit uit.
    Heb je automaat, dan moet je idd elke keer na starten op betreffende knop drukken. Zodat het uit staat
     
  11. volgens mij kan een startmotor makkelijk 300.000 keer starten.
     
  12. Zelfs na 5 jaar en 252000km gaf de startmotor geen krimp bij mijn Focus.
    Die dingen gaan veel langer mee dan je denkt.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  13. Gelukkig deed mijn startstop het een half jaar na aanschaf niet meer. dat is al 3 jaar geleden.
     
  14. Ik heb een handbak, maar moet wel elke rit die knop indrukken, ik moet nu inderdaad elke keer de koppeling ingetrapt houden.
     
  15. Startmotor hoeft niet bij elke start/stop stop volledig en langdurig rond te draaien, alles wordt zo klaar gezet door de computer dat een klein tikje genoeg is om de boel te starten.
    Dat werkt net even anders dan gewoon starten. Maar neemt niet weg dat het volgens mij een systeem is dat bedacht is om de uitstootwaarden zo laag mogelijk te krijgen dan dat het daadwerkelijk heel veel scheelt in verbruik. En gewoon je koppeling ingedrukt houden schakelt het ook niet in. Bij de meeste verkeerslichten en verkeerdsituaties is dat vaak kortstondig en geen probleem. Alleen bij openstaande bruggen ofzo zou je dan je koppeling los kunnen laten maar dan zet ik de motor standaard toch al uit.
    En wat Gerard ook al zei, startmotor kan heel wat omwentelingen maken.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina