1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Werking airco twijfelachtig

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Emil, 6 aug 2022.

  1. Dit is ook niet een manier om een systeem gasdruk vrij te krijgen, zeker niet in de toepassing in de auto. Het zou meer effect hebben als je het systeem afpompt, en dan een keer doorblaast met stikstof om het vervolgens nog weer eens af te pompen. Hierdoor weet je dat de "slechte" gassen voor het overgrote deel verwijderd zijn en er nagenoeg enkel nog stikstof in het systeem kan zitten. Je krijgt het nooit drukvrij, aangezien koudemiddel IN de olie gaat zitten... die olie zit door het hele systeem en zodra de druk er af is gaat dit staan uitdampen, wat dus weer resulteert in oplopende druk.
     
  2. :clap:
    :fluisteren: wat zei die nou :shrug:


    :mrgreen:
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  3. Dat je gewoon een condensor niet zelf los moet gaan halen omdat er altidj nog druk op staat ook al is hij lek. Denk ik :mrgreen:
     
  4. denk jij dat?
    goed verhaal, lekker kort ook :schater:
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  5. Komt er uiteindelijk op neer dat je werken met koudemiddel echt door vakmensen moet laten doen :schater::baeh:
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  6. jaja, ik weet jouw huis te wonen :schater:
     
    Edgar Focus en Sjaak92 vinden dit leuk.
  7. Had het misschien niet juist verwoord idd.
    Voor vacumeren doe je ten alle tijden systeem leegzuigen. Want je kan met geen enkel aircoapparaat vacumeren als er nog druk in systeem zit.
    We hadden op apparaat vacumeren knop en dan trekt hij hem eerst leeg en dan start het vacumeren. Vandaar we het vacumeren noemen terwijl er meer gebeurt.

    Wat betreft met koudmiddel in de olie achter kan blijven. Ben ik met je eens. Daardoor is na leeg halen dat er toch nog druk op systeem kan staan.

    Met co2 vullen daarna kun je hem niet meer leeghalen. Want anders komt co2 in aanraking met koudmiddel en zal de werking van koudmiddel afnemen. Je mag het niet mixen met andere gassen.

    Want je haalt er 200gram eruit en pompt na het vacumeren goeie 600gram terug. Dat is inc de 200gram die je er eerst eruit hebt gehaald.
    Ipv vanb400gram je te laten betalrn zeggen ze 600gram.

    Bestaan die nog gespecialiseerde airco bedrijven.
    Want elk bedrijf kan aan de airco installatie werken.
    Andere kant zijn bedrijven die alleen banden vervangen rn geen beurtjes apk of remmen doen
     
  8. Yup… en toch heb ik al een aantal keren een condensor vervangen. Sterker nog, bij mijn MK1 destijds hebben we zelf het hele systeem gereviseerd. Gereedschap voor airco leidingen is uiteraard gewoon te koop en dus te gebruiken.

    Quick and dirty is buiten het ventieltje indrukken en wachten totdat ie leeg is. “Ja maar het milieu dan?” Om vervolgens met teveel gas weg te rijden in hun auto zonder katalysator of roetfilter. :loco::mrgreen:

    Netjes is door het systeem eerst leeg te laten halen door iemand die een dergelijk apparaat heeft (bedrijf of particulier).

    Iig het vervangen is met een beetje handigheid prima te doen. Of je het moreel aan jezelf kan verkopen is aan een ieder omdat zelf te bepalen.
     
    Koen_, gerardTDCI en Edgar Focus vinden dit leuk.
  9. Tja, het lijkt me toch echt dat als er een gat(je) in de condensor zit dat er nooit veel druk meer op kan zitten gat=lek=leeg
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  10. Ieder z’n eer, maar als je het systeem goed leeg laat maken is er maar heel weinig druk-opbouw meer in het systeem.
    Vorig jaar de condensor vervangen in ons fiatje500 en recent de aircopomp in een Suzuki, bij het loshalen van de airco-leidingen ontsnapt er een heel klein beetje gas door opgebouwde rest-druk.
    Als ik bij de lege gasfles van onze bbq de kraan na een paar weken nog eens opendraai ontsnapt er veel meer gas ;)
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  11. 480 euro maar daar zit een verrekening van de vorige actie bij. Was ook bijna 200euro.Zij zagen ook wel in dat ze wellicht toch de vorige keer hadden kunnen zien dat de condensor lek was
     

Deel Deze Pagina