1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford Focus 1.8 flexifuel LPG stationair problemen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Jzappa, 30 jun 2022.

  1. Goededag Mede focus rijders,

    Ik hoop dat er hier de verlossers zijn met goede tips voor mijn probleem.
    De auto is meerdere malen uitgelezen maar niks gevonden.

    Het volgende is het probleem,

    Bij het wegrijden met de auto, wanneer je gas geeft lopen de toeren niet op, met koude en warme motor, met benzine en met LPG. Daarbij het meest vervelende probleem is bij het afremmen dat de toeren dippen waarbij soms de auto uitvalt.

    Alleen bij heel langzaam afremmen (tot stilstand) blijft de auto netjes stationair lopen. Maar snel afremmen of noodstop dan dipt de toeren tot soms uitvallen van de motor tot gevolg.

    Al vervangen/bekeken aan de auto: ford focus 2008, 1.8 flexifuel, LPG.
    - nieuwe bougies
    - Schoonmaken gasklephuis
    - algemene grote beurt
    - Nieuwe MAP-sensor
    - nieuwe injectoren LPG systeem
    - Kabels en slanger gecontroleerd op scheuren/lekkage.

    Wie o wie kent dit probleem en heeft goede tips?

    Mega dank,

    Jordy
     
  2. Had je maar twee dezelfde autos zodat je meting gegevens kan vergelijken.

    Want heeft het te weinig zuurstof of brandstof.
    Vandaar uit kijk je verder.
    In de inlaatspruitstuk zit een swirl valve zoals ze hem zo mooi noemen. Die gaven bij diverse problemen. Van vacuum issue tot zelf afge roken klep bij de eerste modelen.

    Je zegt zelf dat het op benzine en lpg is. Waardoor je snelst denkt aan arm mengsel en issue daar zit.
    Als je gas geeft gaat je gasklep goed en helemaal open. Dit is electrisch en dus zal de motor moeten lopen.

    Alles komt neer op meting gegevens.
     
  3. Carterventilatie slang is wel goed?
     
  4. Heb jij een verdamper in jouw LPG installatie, zo ja wanneer heeft die voor het laatst een servicebeurt gehad?
     
  5. Misschien iets mis met het gaspedaal. Als ik me niet vergis heeft de 2008 Focus een ‘drive by wire’ pedaal. Ik heb daar in het verleden hele vreemde storingen door gehad. Eenmaal vervangen reed de Focus (Rally Edition) weer als een zonnetje.
     
  6. :thumbup: Klopt
     
  7. Goededag allemaal. Excuus voor de late reacties,

    Het LPG systeem heeft een service beurt gekregen en is uitgelezen (inclusief meetwaardes met lpg en benzine). Volgens de garage zijn alle waarder zoals ze horen te zijn, zoals de inspuiten, ratio's etc.

    Carterventilaltie ziet er goed uit.

    Eventueel iets met de stationair regelklep? Ben er bij dit model niet helemaal in thuis, maar kwam het zoal tegen op internet.

    Zoektocht gaat door.....
     
  8. grote kans dat je geen stationaair regelklep hebt. (was bij mijn 2006 2.0l duratec he ook niet)
    Deze functie is overgenomen door de electrische gasklep.
    Alleen als je gasklep met kabel hebt, dan heb je een stationaair regelklep

    gasklep kun je tuurlijk ook wel gewoon keer schoonmaken soms als er toch wat vuil zit wil het niet helemaal meer perfect gaan
     
  9. is een vrij oud probleem en heeft betrekking op de gasklep.
    uit mijn hoofd moest de gasklep vervangen worden en na vervanging minstens 30 minuten stationair laten lopen (inleerproces)
     

Deel Deze Pagina