Even een kort vraagje Mijn rs is vorig jaar al opnieuw uitgelijnd. Maar merken andere rs rijders ook dat voornamelijk de binnenzijde van de band weg slijt? De buitenkant ziet er prima uit maar de binnenste 5 cm is zo goed als kaal
Afgelopen februari heb ik de set Michelin Pilot Sport 3 vervangen voor een set Pilot Sport 4S. Bij de wissel was ik nieuwsgierig of de slijtage een beetje gelijkmatig was verlopen en dat bleek het geval te zijn. - 42K meegegaan - Geen ongelijkmatige slijtage - OEM schokbrekers - OEM onderstel
Is ook alleen aan de voorkant. Mogelijk dat mijn rijstijl ook nog invloed heeft maar denk dat ik hem toch maar weer eens laat nakijken.
Het is een RS AWD en die moet met de gegevens voor deze RS uitgelijnd worden. Is dus even de vraag, Is dat toen ook gebeurd?
Het is voornamelijk dat je met de binnenkant van de banden rijdt. Alleen dat wil zeggen dat je veel camber hebt of teveel toe-out. Het is echter alleen de toe af te stellen camber is zelde afstelbaar. Alleen met aftermarket onderdelen is dat mogelijk. Algemeen is toe alleen voor af te stellen. En achter als je 5point syspension hebt, zoals rs heeft. Rest heeft zelde waar je caster e of camber af kan stellen. Enkel heeft dat
Ja ik heb de oude uitlijning nog eens bekeken hij zit binnen de marge maar hoog in camber de toe hebben ze toen recht gezet. Het is ook alleen voor. Achter is nog prima. Ik zal het nog wel eens laten controleren. Ik ben ook wel een fanatieke bochten rijder. Dat zal ook niet helpen
Ik heb ong 3 jaar woon-werk kms 25km dijk gereden, ook ik hou wel van bochten rijden. Resultaat, iedere 6 maanden voorbanden versleten. Was geen ford maar een opel maar wat me opviel is dat vooral de binnenkant het eerste glad werd. Zal grotendeels aan je rijstijl liggen. Mijn grootste voordeel was dat ik iedere 6 maanden andere velgen onder mijn opel had ;-)
@PVoorn dat is ongeveer elke 6500km +/- nieuwe voorbanden. dat is dan wel heel erg fanatiek in de bochten
Dat ging wel serieus inderdaad, ik kocht ieder half jaar via marktplaats een set velgen met prima banden en verkocht de velgen met versleten banden dan weer. Tegenwoordig doen we wat rustiger aan hahaha
Is de camber van de RS niet standaard zo afgesteld misschien? Volgens mij is dat bij veel hoog PK auto's zo afgesteld maar kan het helemaal fout hebben.
Misschien is dit handig. Een lijstje met waardes voor de ST, RS en een standaard Focus MK3. Voor meer technische specs verwijs ik gaag naar het topic Brochure - Prijslijst - Instructie/werkplaatshandboek en Software daar staat o.a. een werkplaatshandboek (engels) voor de RS.
Had ik met mijn clio hier voor ook. Dunlop sport Max er onder. 230pk op de voorwielen en iedere 6 maanden glad. Die sleten alleen wel wat gelijkmatiger. Het is met deze voornamelijk dan denk ik het effect van de camber. In combinatie met het slepen van de band in de binnenbocht wat extra belasting op de binnenste rand. Vandaag maar even voor en achter wisselen