Ff voorstellen

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door BjornV, 10 jun 2022.

  1. Goedeavond allemaal,

    Mijn naam is Bjorn 45 jaar oud en woonachtig in Kerkrade.
    Vorige maand de overstap gemaakt naar een focus mk2 2.0 station uit 2008 met 168dkm.
    Na 8jaar in een oude Volvo v40 2.0 benzine uit 1996 te hebben gereden toch maar overgestapt naar een iets jongere focus.

    Na de aankoop al meteen een paar dingen vervangen:
    Onder andere de bougies, luchtfilter, olie 5w20 en oliefilter, interieur filter, 3 motorsteun lagers en de ruitenwisser.

    Nadat ik de olie gewisseld had merkte ik dat de motor niet meer zo lekker rond loopt en bij het starten en afzetten iets klappert. Toen was mijn eerste gedachte de motorsteun lagers, deze waren ook niet al te goed meer maar dat klapperen bij het starten ging er niet van weg.
    Nu heb ik zo het vermoeden dat de timing misschien niet meer 100% klopt of de ketting spanner niet meer goed is.
    Na een beetje op internet en YouTube rond geneusd te hebben ben ik niet veel wijzer geworden en ben ook niet echt iets tegen gekomen wat erop wijst dat deze motoren ketting problemen hebben Wel hoe je ze moet vervangen enzo.
    Nu wil ik deze dan ook wel vervangen als het nodig is maar kom er ook niet echt wijs uit welke set ik het beste kan bestellen
    Bij winparts of bogijn heb je meerdere setjes te koop wat voor deze motoren geschickt zouden zijn. Motorcode was als ik het goed heb aode.

    Als iemand mij miss een setje kan aanbevelen zou ik dat zeer op prijs stellen.

    Alvast bedankt
    Gr uit Kerkrade
     
  2. Hartelijk:welcome: van een export Limburger
     
    BjornV vindt dit leuk.
  3. Bjorn [​IMG]
     
    BjornV vindt dit leuk.
  4. Allereerst welkom !

    Wat betreft je vragen : bij de 1.8 en 2.0 duratec motoren gaat de distributie-ketting een autoleven mee en geeft eigenlijk nooit problemen, dus die zou ik even vergeten.
    Je hebt ook bougies vervangen, heb je het goede type gekozen, zijn de penbobines nog helemaal oke en goed aangesloten ?
    En waarom 5w20, deze motoren horen op 5w30 te lopen met specifieke ford-specificatie, Castrol heeft die olie, maar goed, daar zal de motor niet slechter van gaan lopen ...
     
    BjornV vindt dit leuk.
  5. Welkom op het forum! :clap:
     
    BjornV vindt dit leuk.
  6. Welkom!
     
    BjornV vindt dit leuk.
  7. :welcome: Bjorn op het gezelligste autoforum van NL
     
    BjornV vindt dit leuk.
  8. #8 BjornV, 10 jun 2022
    Laatst bewerkt: 11 jun 2022
    Hi koen

    Ik heb bougies van Bosch gehaald bij Bachhaus (HR6DPP33V)
    Ook heb ik de olie gebruikt wat mij door kroonoil.nl werd aangeraden
    Kroon Oil Duranza ECO 5W20 A1/B1 5L(Ford WSS-M2C948-B)
    Deze zou geschickt moeten zijn voor duartec en Ecoboost motoren.
    Aan de bobines zou je eigenlijk niet veel fout kunnen maken lijkt mij maar zal dit weekend nog eens nakijken.
     
  9. Welkom en succes ermee!
     
  10. Van harte welkom vanuit Hooghalen
     
    BjornV vindt dit leuk.
  11. :welcome:
     
    BjornV vindt dit leuk.
  12. Welkom!
     
    BjornV vindt dit leuk.
  13. Gister avond heb ik de bougies en de bobines nagekeken maar kon niks vreemds ontdekken.
    Wat me wel opgevallen is dat het geluid bij het starten binnen in de auto zich erger aanhoort dan als je voor de auto staat. Het klapperen lijkt wel van onderen te komen.
    Bij het vervangen van de onderste motorsteun heb ik wel een andere die van aluminium is gekregen terwijl er een zwarte onder zat. Het paste wel zonder problemen. Binnenkort maar eens onder de auto gaan liggen terwijl iemand anders de motor gaat starten.
     
  14. De olie is te dun, er moet 5w30 in. Nu heb je te weinig olie druk waardoor de ketting spanner niet lekker werkt en hij klappert.
     
  15. Ben er niet helemaal zeker van dat het helpt maar heb voor de zekerheid maar nieuwe 5w30 en een filter besteld.
    Heeft die tenminste een goede motorflush gehad
     

Deel Deze Pagina