Beste Focus Fans, Met mijn Ford Focus uit 2013 heb ik helaas een klein probleem. Ik hoop dat jullie hier eventueel bij kunnen helpen. Eén van de connectoren in de zekeringskast in het dasboard kastje heeft liggen smeulen en is hierdoor vergaan. Ook de zekeringskast heeft schade. Zie bijgaande de foto's. 5 Items Er is inmiddels een nieuwe stekker aan gesoldeerd daarnaast heb ik van de sloop een zekeringskast met hetzelfde artikelnummer gehaald. Na aansluiten wordt echter mijn sleutel niet meer herkend. Hierdoor start de auto niet meer. Hopelijk weet één van jullie hoe ik dit kan oplossen? 5 Items
Is er al bekend waarom de stekker is weg gesmolten! Zo niet zou ik dit eerst uitzoeken. Voor dat je verder gaat met andere zaken zoals sleutels herprogrammeren.[/QUOTE]
Oorzaak is nog niet bekend. Tot zover ook nog geen duidelijk oorzaak gevonden. Wat Bertus hierboven noemt klinkt heel plausibel. Is dit een vaker voorkomend probleem?
Ja, is vaker beschreven, kijk hier maar eens : https://www.focusclub.nl/index.php?...anningssyteem-storing.117639/#post-1821856045
Dit is een bekend en relatief vaak voorkomend probleem. Naast het vervangen van de BCM zal ook de ruitensproeier pomp en de bedrading tussen de BCM en de pomp moeten worden vervangen. Verder is de Focus 3 voorzien van een PATS startblokkering systeem dat gebruik maakt van het nieuwste PATS algoritme. In de praktijk ben je voor het programmeren hiervan aangewezen op de Ford dealer of een andere partij die geautoriseerde toegang heeft tot het online Ford FDRS diagnosesysteem.
Dank voor alle reactie. Focus rijdt eindelijk weer. Volgende week nog nieuwe ruitenwisserpomp laten plaatsen. Voor nu deze even afgekoppeld. Heb hier nu nog een spare BCM liggen. Eerste die ik gevonden had, was helaas zonder stekkers. Nog wel een aanvullende vraag. Het display van mijn middenconsole doet het al een tijdje niet meer. Heb als gekeken of de stekkers er goed in zitten. Helaas zonder verbetering. Weet iemand of deze zo uit te wisselen zijn?
Beste is om even de oude eruit te halen en het artikelnummer op te zoeken, dan weet je zeker dat je de goeie hebt als je hem gaat vervangen. die kan je dan invullen op onderdelenlijn.nl bij onderdelenvoorraad en zie je meteen wat 't kost.