1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Geen vermogen, onregelmatig lopen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Yeah Steel, 4 apr 2022.

  1. #1 Yeah Steel, 4 apr 2022
    Laatst bewerkt: 4 apr 2022
    Hoi, mijn Focus MKIII deed heel raar afgelopen zaterdag. Na nooit een slag verkeerd gegeven te hebben liep de (125PK) ecoboost ineens ronduit beroerd. Totaal geen vermogen, flink stotteren. Alsof hij op twee of zelfs 1 cilinder liep.

    wat viel me op

    - aanhanger erachter, flinke aanhanger. Nagenoeg niets erop, dus niet heel zwaar
    - sleutel geeft al een tijdje aan dat de batterij leeg is en vervangen moet worden.
    - bij starten leek het net alsof de accu moeite had. Alleen na een tijdje rijden functioneerde de start stop wel gewoon. Accu recent nieuw en accu leersysteem goed gereset.
    - auto stond al maandje stil
    - geen enkel storings lampje of zo

    toen ik thuis was na +/- 15 min was het probleem ineens weer geheel weg. Met de andere sleutel (toeval?) Auto reed weer als normaal normaal vermogen, normaal motorgedrag, geen kik…

    iemand dit ooit gehad?
     
  2. Geen vocht bij de bougies? Als die al een maand stil staat...


    Kan je hem beter toch om de week ff laten warm draaien/rijden.

    Rust roest zeggen ze ook wel.
     
  3. Als het vocht zou zijn had ik wel iets verwacht met starten. Maar het was na 10 km of zo.

    nu overigens helemaal niets meer aan de hand…..
     
  4. Ik zou de massakabels eens checken.
     
    R.Zwiers vindt dit leuk.
  5. Accu is vernieuwd? Controleer even of de aansluitingen goed zijn aangedraaid.
     
  6. Tnx ik ga het even checken.

    Accu inderdaad een jaar terug vervangen. Het eerste wat ik bemerkte was dat de accu de motor moeilijk rond kreeg.

    Maar ook dat was ineens verdwenen…..
     
  7. als extra info:
    wij zien vaak lege startaccu's, en krijgen dan de melding dat de accu vrij nieuw is, dus er zal wel lekspanning zijn,
    wij hanteren een lekspanning t/m 0.07A als normaal, alles daarboven dient nagekeken te worden.
    Een snelle rekensom leert: 0.07A per uur x 24 uur = 1.68A p/dag x 7 dagen = 11.76A per week
    4 weken is dan 47A foetsie zonder je echt zorgen te maken.
    Zodra een startaccu qua capaciteit op 70% zit word het al lastig om te starten, zeker als het wat kouder is,
    nu is bij ons vaak de startaccu een goede 100/110Ah, dsu dat duurt dan wat langer voordat er klachten
    gaan komen.

    Overigens verdwijnen die 0.07A aan oa geheugen BC/Radio/tellerunit

    Al vind ik het dan weer vreemd dat het bij jouw zo'n 10 min na starten optrad, dan heeft de dynamo toch wel
    weer wat fut in de accu gemaakt
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  8. Exact om die reden heb ik het vermoeden dat de polen (of een van de) niet goed aangedraaid zijn. als het contact dan verdwijnt of heel slecht wordt heb je genoeg onverklaarbare ellende.
     

Deel Deze Pagina