1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

TDCi econetic wordt erg traag warm

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Gianshamo, 28 feb 2022.

  1. Hallo allemaal,

    Mijn ff TDCi econetic 2013 is bij stationair draaien na 30 min nog steeds niet boven de 60 graden. Als ik 100 rij gaat hij vlot naar de 90 en blijft daar ook. In de stad duurt het ook erg lang voor dat hij warm is. Is dit een teken dat de thermostaat kapot is of is dit normaal bij de eco?

    Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 9 Pro met Tapatalk
     
  2. Volkomen normaal, je zal merken dat de auto bij het stoplicht ook kan afkoelen.
     
  3. Oke dankjewel. Dit is dus een eigenschap van de econetic? Je zou zeggen dat het economischer is als de auto snel warm wordt en blijft

    Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 9 Pro met Tapatalk
     
  4. Ik heb zelf 5 jaar een econetic tdci gehad en in de winter wordt de auto moeizaam warm. bij het stoplicht loopt de temperatuur meter zelfs terug.
    De motor is dusdanig efficiƫnt, dat er weinig warmte opbouw is.
     
    thecure vindt dit leuk.
  5. Ehhh mag ik als niet-TCDI berijder - maar wel met ruime dieselervaring- een vraag stellen?

    Vermoedelijk wordt de bedrijfstemperatuur van de 2013 TCDI geregeld middels een elektrisch gestuurde thermosstaat? *

    Dank.

    Groet Henkuitrotterdam

    * Bij rustig stadsverkeer kiest een elektrische thermosstaat een hogere koelwatertemperatuur toe (100 graden) om betere kwaliteit uitlaatgassen te verkrijgen. Zodra er meer vermogen wordt ontwikkeld (= meer warmteontwikkeling) gaat de thermostaat gelijk al meer open staan om zo de koelvloeistof naar een lagere temperatuur te brengen, zodat de extra warmte ontwikkeling van de motor makkelijker kan worden opgenomen
     

Deel Deze Pagina